Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 5126 ggr
Cazzos
0

När skaffade ni er första hund?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som rubriken lyder, när skaffade ni eran första hund? Alltså - på egen bekostnad och inte första familjehunden Flört Men det går bra att berätta om den allra första också Skrattande

Jag har aldrig haft hund, men som i princip alla människor så vill jag ha en hund i framtiden. Mitt intresse för Chow Chow växer mer och mer för varje år som går Skrattande

Loveradio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte min första hund (som jag längtat efter hela mitt liv) den 16 Juni iår :) En liten boxerkille på 8,5 veckor, som nu är en stor boxerkille på 15 veckor. 18 år gammal var jag (fyllde 19 för 2 månader sen) och hade precis fått min egna lägenhet. Helt underbart med egen hund, som jag har längtat!

Här är en bild på min sötnos Valentin (Valle) 9 veckor gammal, nu är han som sagt 15 veckor.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[countess]
0

Köpte min första hund när jag var 16 . En alaskan husky hane för 2000 kr ! Inte direkt välgenomtänkt ! Det enda som riktigt stämde var att jag ville dra med honom vilket inte heller vart av när han var en hund som vägrade äta och fortfarande gör det! Som nu ägs av mitt ex . I dags läget har jag en ras som jag velat ha så länge jag minns nämligen sheltie :)

NathalieT
0

Jag ska få (bli fodervärd) åt min första hund i höst, eller nästa år och jag är 14 år :)

Anibaz
0

Den 10 September 2010 köpte jag min första hund.

[Zorita]
0

I maj förra året tog jag hem en fosterhund som fick stanna för alltid. Sen i februari i år tillökade vi familjen med en andra hund, adopterad liksom den första. Har väntat på att få skaffa hund i 14 år, så det var väl dags nu…

TeamSydney
0

februari 2010 köpte jag min första hund för pengar ur egen fick för 10000 kr, då var jag 15år.

ingen i familjen är hundintresserad eller kunnig bara jag..

mamma lär sig mer och mer för var dag :)

Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se

Medarbetare på Jack Russell Terrier

Youtube Kanalen

Copyright på alla bilder!

Noa-Nisse
0

Den första hunden jag köpte själv är Klenod. Har haft andra hundar med familjen men Klenod är min första egna hund som jag köpt själv.

Jag köpte henne den 15 september 2010 och då var hon 10 månader gammal, ca 2 månader efter jag flyttade hemifrån och jag hade precis fyllt 20 när jag fick hemm henne :)

TS, chow chow är fina hundar till utseendet :) jag vet dock inte hur de är i psyket så det kan jag inte uttala mig om :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

LinaK
0

Den första hunden jag köpte själv var min havanais, eller jag och sambon köpte honom tillsammans. Vi tingade honom i december 2008. Jag var då 21 år.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Belimas
0

2006 flyttade min först alldeles egna hund hem som jag hade sparat ihop till själv (renrasig och reggad) dock fick han avlivas 2010 och nu har jag två andra hundar.

Familjens första hund flyttade in 1992 om jag inte minns fel, 1991 eller 1992 och sedan dess har det alltid funnits minst en hund i familjen :)

Cazzos
0

#1 Åh vad fin han är Glad Vad skönt att det gick snabbt efter inflyttningen Tungan ute

#7 Jag är ett stort fan av Klenod by the way Oskyldig 
Chow Chow har varit min favoritras sen 2 år tillbaka, har bara sett 2-3 stycken på riktigt, lite synd att de är så sällsynta.. Jag har läst jättemycket om rasen och vad andra Chow-ägare tycker om hunden. Nu gäller det bara att få umgås med en Flört

Anibaz
0

#10 Har bara träffat en Chow och han var toppen, en riktig nallebjörn. Men har hört att det är en väldigt kass ras hälsomässigt, tråkigt nog. Men hoppas du hittar en uppfödare som avlar på fina och friska linjer Glad

Loveradio
0

#10 Valle tackar för komplimangen :)  Ja det var jätteskönt :)

Cazzos
0

#11 Japp, deras höfter och armbågar får man typ se upp med. Kan inte så mycket om just deras höft och armbågsproblem men det är ju långt kvar innan jag skaffar en hund över huvudtaget så jag har gott om tid att läsa mer om det så att jag väljer en så frisk Chow som möjligt Skrattande

Magrat
0

Den tredje Januari i år hämtade jag hem min tös. Första egna hunden som varit planerad i en herrans massa år.

Blev dessutom helt såld då jag verkligen hittat min ras nu (uppvuxen med brukshundar, -inte- vinthundar), så går allt som planerat kommer det hem en skranglig långnäsa till nästa sommar =)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Cazzos
0

#14 Långnäsa? Tungan ute

Lägg gärna upp bilder på era hundar Skrattande

Magrat
0

Långnäsa, ja =P. En borzoi

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Zvintos
0

Jag köpte min första egna hund sommaren 2010, jag var då 22 år gammal. Nu har jag 2 egna hundar, är fodervärd åt ena. Dock är ju dessa lika mycket min sambos, fastän båda står på mig.

tjiivans
0

I Maj i år så fick jag äntligen hämtat hem min första hund som jag längtat efter sedan jag var fem år.
En liten Fransk bulldog tik på nio veckor, en ras jag vart intresserad av i ca tio år.
Det är min hund, men sambon är med på ett hörn han också =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Ellenfyrkant
0

Familjens första hund flyttade till oss när jag var ett halvår gammal (-94) så henne är jag uppvuxen med, tyvärr gick hon bort vid 12-års ålder, då jag var 12, sommaren -06. Hon var bladras border collie/ irlänsk setter/ pointer. Och hon var det allra bästa jag hade.

Min första egna hund fick jag sommaren -07 då jag var 13. Det är en shetland sheepdog vid namn Zigge. Idag är han 4 år gammal. Glad

Mvh Ellenfyrkant

fettmedkevlar
0

Min första egna hund fick jag som omplacering när han var 7 månader, en alaskan husky som har pointer, Greyhound och siberian(låångt bak i ledet). Är absolut inte helt säker på vilka raser han har mer i sig, men han kommer från Älvsbyn och jag var 15 år när jag fick honom.

Han lever idag men bor hos min mamma då han och jag aldrig har kommit riktigt överens när vi har bott i samma hushåll. Men nu när han bor hos mamma min så blir han överlycklig när jag hälsar på. Han är en mycket speciell hund som man måste veta vad han går för när han håller på med honom.

Han har tidigare används regelbundet i drag, men han har fått problem med ryggen och arbetar däremot inte lika hårt.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Zebben
0

Köpte min första egna hund 2001. Något halvår/år efter att jag flyttat hemifrån. Sedan dess har det blivit 3 schäfrar…och jag hoppas hoppas hoppas på att min fjärde snart kommer in i mitt liv. Väntar på lite röntgenresultat innan det blir bestämt vilken hane det blir till tiken.

Bunn
0

Jag tjatade på mina föräldrar hela min barndom för att få en hund, men fick vänta tills jag var 20 år fyllda och kunde köpa min egen vovve.

Marta, en spansk gatuhund

Chilli10
0

Jag är uppvuxen med hund, fanns redan hemma när jag föddes och har aldrig varit helt utan :)

Min första alldelses egna köpte jag när jag var 20, hade bott hemifrån i ca 9 månader. Jag har haft henne sedan Januari 2011, alltså lite mer än ett halvår. Hon är en amstaff på lite mer än 1 år, dvs så var hon 6 månader när jag köpte henne. Hon är dock inte bara min utan sambon är med på ett hörn :) Dock är hon min på pappret, jag köpte henne och betalar alla hennes grejer. Hon är underbar på alla sätt och vis, hon förgyller verkligen våra dagar :)

Cazzos
0

#23 Är det hon på din Avatar? Gud så vacker Skrattande Lägg in en bild på henne vettja Flört

Chilli10
0

Yes det är hon :) Hon tackar Cool Här kommer en!

meilin
0

Köpte min första egna hund för snart två år sen. Glad

Karmatarerskanise
0

#25 Så vacker!

amela87
0

Jag skaffade min egna första hund nu i början på våren.
Blev en Cavalier king charles spaniel valp. 
Hon heter Ruby och är 7 månader gammal idag.Glad

Loveradio
0

#25 Ååh så himla fin Chilli är! Hon ser så majestätisk ut på nått vis:)

Carrui
0

Första hunden 2009. Då var jag och min bror 10 respektive 12 år gammla. Familjehund såklart. En underbar Labrador kille.

Carrui
0
Cazzos
0

#25 Ååh jag älskar hennes lilla häng på hakan Kyss Hon ser så mysig ut! Och hon är superfin Skrattande

#28 Har du en nyare bild på Ruby? Eller är hon sådär liten vid 7 månaders ålder? Tungan ute 
Jag har alltid älskat Cavalier Skrattande Fast först så kommer ju Chow Chow Flört

zoolatri
0

Jag köpte hund första gången 2003, då var jag 18 år. I år köpte jag hund för andra gången:) Först in var Tinka, en släthårig foxterrier som nu hjälper till att uppfostra den nye illbattingen Seth, en dansk-svensk gårdshund. Jag har aldrig ångrat att jag skaffat hund, även när livet förändras så har man det bästa sällskap!

Chilli10
0

Loveradio & Cazzos: Tack så superduper mycket! Flört
Och kan för övrigt bara hålla med! Kyss

bblomquist
0

Jag köpte min första hund nu när jag var femton år, den 9'onde Juni hämtade vi lilla Sheltien Shiro. Idag är han 4 månader gammal!

amela87
0

#32 Nä,där var hon runt 4-5 månader. Kan lägga upp en nyare där hon är 7 månaderFlört

Ja Chow Chow är en grymt fin ras!! :)