King Charles cavalier
Hur mkt motion kräver en king charles cavalier? Har hört att dom är ovanligt lättskötta hundar.
Lättskötta och hur mycket motion de behöver, hör inte samman. 2 olika.
De kräver som många andra hundar, regelbunda promenader, och sedan beror detpå vad man gör, osv. Men de kräver inte mindre än någon annan ras
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De är extremt sjuka hundar däremot. Mycket hälsoproblem hos den rasen 😢
#1: jag har intrycket att dom är snälla och inte kräver samma mentala stimulans som en cocker spaniel exempelvis 🤔
#2: är väl pga inavel
#3 Snällhet har inte med mental aktivering och sånt att göra.
De kräver med motion och mental aktivering
#4 Nej. Man får inte köra inavel hur som helst. Men de har en hel del hälsoproblem
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4: Nej inte nödvändigtvis. Det är pga utseendet och hur man avlat efter exteriör istället för vad som är sunt. Syringomyeli (SM) är en sjukdom där cavalier är överrepresenterade och är en extremt smärtsam sjukdom som är allvarlig. Eftersom man avlat efter att få fram ett så litet och nätt huvud som möjligt så kan skallen bli för liten för hjärnan och det kan bli dödligt.
- Redigerat 2025-04-03 18:56 av [Flodbis]
#6: vad hemskt😭.då är inte king charles cavalier rätt hund för mig🤔
#7: Det är riktigt fruktansvärt och grymt 😢 Det låter klokt att inte köpa en cavalier och stötta den typen av uppfödning. Undvik mopsar, cavalier och andra raser som man fokuserat alldeles för mycket på utseendet, det är oftast de som har hälsoproblem 😓😢
#8: jag har övervägt skaffa en bichon frise.
#9: När jag läser dina andra trådar funderar jag på om hundar är rätt djur för dig. Kanske kaniner eller en katt vore mer passande? Man behöver inte gå promenader med dem
#10: jag har haft vädurskanin som barn.väldigt sociala och tillgivna djur.men jag föredrar nog katt ändå pga dom är smartare och lättare att tämja.
#11: Ja då kanske du ska kika på kissemissar 😁
#12: är det olagligt att sprätta en Katt på nosen eller ge dom en örfil i uppfostringssyfte?🤔
Funderat länge på om TS är ett troll men efter #13 känns det rätt uppenbart att det är ragebait. Om inte - så ska du absolut inte ha några djur om du vill använda våld mot dem.
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#14: min föredetta granngubbe brukade slå sina hundar offentligt på gården.motviet var sannolikt att upprätthålla ngn slags disciplin.
#15: det verkar vara vad du saknar, den där disciplinen. Jag önskar dig en trevlig resa tillbaka till dina egna sajter ännu en gång.
Denna ras måste också gå, ut jag trodde att från tidigare trådar att du hade förstått det som att huden är fel djur för dig
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus