Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2538 ggr
[Juel70]
1

Hund ratar vissa raser...

Finns det  någon hundras som er hund/-ar inte gilllar?

Jag har schäfer/collie och jag har märkt att hon favoriserar vissa raser och andra raser blir hon irriterad på.  Border Terrier är hon jätteförtjust i.

Hon älskar rottisar, men ogillar Jack russell och schäfer. Sen har hon en förkärlek för små hundar, gärna vita och fluffiga av någon anledning 😃

Sugar Mist
1

Min förra aussie älskade schäfrar :)

-

[Juel70]
0

#1 Min hund såg en aussie på promenade idag och dom verkade gilla varandra, ville inte sluta kolla på varandra och så lite pip från båda håll.  :)

Lexie82
2

Min är misstänksam mot raser som har svansen uppåt. Förmodligen för att han själv höjer svansen när han ska visa sig stor och stöddig, så han tror väl att såna raser alltid är stöddiga.

molam
1

12 åriga tiken är livrädd för schäfrar, 3 åringen ogillar småhundar och hannar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Aristarcos
1

Vår hund gillar absolut inte svarta hundar, är hunden stor dessutom, blir det gånger två.. 

Hon älskar alla hundar av samma ras, och blir bara glad när hon träffar dem..

JonnaCecilia
1

Många hundar verkar gilla andra hundar som ser ut som dem. Tex gillar mammas eurasier andra fluffiga hundar med svansen på ryggen, och även inte så fluffiga, typ akita och shiba. Många hundar gillar inte stora svarta hundar, till mina gamla hundars bedrövelse. En lab/goldenmix som såg helt ut som svart lab och en newfoundland ;) men även dem var extra förtjusta i liknande hundar.

TjockaBerta
1

Min hund gillar inte shelties. Detta pga en okunnig sheltieägare som skapat en konflikt helt i onödan.

>>>Malum domesticum<<<

Ellen89
1

Min hund gillar ej schafer och rottweilers…. generelt stora hundar.

Vovisch nr2
1

Min hund gillar inte stora mörka hundar som hon inte kan se ögonen på och Afghaner. Och så har hon en förkärlek till hundar av samma ras (Bichon Frisé), Italienska Vinthundar och taxar. : )

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Turast
1

Min collie älskar andra collies, blev dökär i en sheltie och har blivit kär i mallar och holländare :) inte märkt någon ras han ogillar mer än någon annan haha ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Forest]
1

Vi har en hund som inte anser någon annan hund är nämnvärt lockande förutom sina kompisar här hemma. Dom andra två lyser verkligen upp när dom möter andra pudlar men även tycker dom om Bichon raserna finns två blandrashanar som har mycket bichon havanais i sig som våran ena verkligen piper efter vid löp, bra partner tydligen 🤤

Ravynsfair
1

Min är misstänksam mot större hannar med mycket pondus men gör ingen större sak av det. 
Men alla schznausrar är pesten, han HATAR dem av någon mysko anledning.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Vickiw
1

Min hund verkar inte ha nått problem med nån ras utan mer på hur deras personlighet är. Hon gillar inte hundar som är för "på". Dock så älskar hon taxar xD

Wenniz
0

Whippets är kända för att vara små rasister, Corinne har väldigt svårt för Schäfer och vallhundar i överlag (vilket jag vet varför hon inte tycker om dem). :P

• Nederlandse Kooikerhondje -
[Juel70]
1

Tack för alla svar :)  Jag tror min hund gillar små hundar för att mina föräldrar har en liten hund och dom går väldigt bra ihop.  Han är väldigt ettrig och skällig, men då brukar min hund "mota bort" honom. 

Men det var en gång på en promenad som vi mötte en man med en rätt lite hund.. såg ut som Lhasa Apso. Det var en tik, och mannen frågade om dom fick lukta på varandra och jag sade: - Ja, vi kan ju prova (Min hund är inte förtjust i tikar, men mindre raser går bättre) 

Då gjorde min hund nåt underligt.. hon gick fram och ställde sig över tiken och tryckte henne i nacken med nosen (nedåt) Det gjorde hon flera gånger om. Den lilla hunden var ju jättesnäll.

Så har hon aldrig gjort på en hund förut. Hon morrade inte, hon bara tryckte ner hunden med nosen i nacken hela tiden.  Det är väl någon dominans.  Men sen såg jag att ägaren var onykter och då brukar min hund bli osäker. Vad försökte hon göra tro? Disciplinera hunden?

Har sett att min hund är lite utav en "polis" eller mamma. En gång i hundrasthagen när hon lekte med tre andra unghundar, så försökte hon hålla ordning på flocken och tala om för dom att tagga ner lite. Dom lyssnade så klart inte och ibland kom hon till mig för att "söka hjälp" 😃

Nu på morgonpromenaden mötte vi en finsk spets med ägare och min hund blev skogstokig, för ägaren verkade inte "stabil" enligt min hund och den hundrasen har ju "uppåt-svans"  + att han hade jättelångt koppel och hunden gick före.  Undrar om inte han var lite onykter han också, men det var ju lite tidigt på morgonen 😎 Jag har ju tränat mycket för att min hund inte ska göra utfall mot andra hundar, som hon gjorde rätt mycket när jag fick henne. Hon har blivit riktigt duktig, men vissa hundraser och situationer så glömmer hon allt hon lärt sig.

Ja, jag tycker det är kul att iakkta min hund  (och andra hundar) i sociala kontakter. Man lär sig väldigt mycket.🙂

[vattenhunden]
0

Min hund hatar labradorer & retreiver raser. Men favoritiserar t.ex lurviga hundar i olika storlekar :-)

Dumpuck
0

Vår rottis älskar alla raser, blir lite brydd på små fluffiga dock men gillar dom lika mycket för det.
Han tar även alla hundar som gör utfall som potentiella lekkamrater, oavsett storlek. Roligast tyckte han nog var då en dvärgpincher kom lös och sprang emot och gafflade som sjutton, det tyckte han var riktigt kul.
Medan en sankt bernard som anföll, den ryggade han lite för först men var mer som "OJ vad nära du kom ifrån ingenstans, vill du leka?".

Är ett under att han inte har problem med andra hundar, är inte direkt  bara en eller två som gjort utfall/attackerat honom. Peppar peppar

Vizzla
0

Min hund klarar inte schäfer, raser med svansen över ryggen eller väldigt långhåriga och mörka raser.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

molam
0

Juste Gammelhanen avskyr även boxer då han blev attackerad av en boxer när han var 13 veckor

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

fridarebecka
0

Trassel älskar stora fluffiga hundar, gärna mörka. Fluffiga trefärgade aussies och mörka briarder hör till favoriterna, men egentligen gillar han alla stora hundar. De små är lite tråkiga och han är lite avvaktande mot JRT och Chihuahua, rätt säker att det har att göra med att han träffat riktigt jobbiga individer av dom raserna.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
russin
0

Min ena hund reagerar starkast på amstaffliknande hundar, då hon ett flertal gånger blivit påhoppad av sådana😕

Paxxa
0

Min BC älskar andra BC och dalmatiner.

Min dalmatiner älskar dalmatinerTIKAR. Chihuahua och hundar som andas rossligt, typ bulldogg, vill han döda 😇

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

CissiD
0

Min hund älskar Schäfrar och rottweiler. 

Tror inte min ogillar en viss ras utan snarare vissa individer ofta en hane i samma ålder med lite uppstudsigt beteende. 

Om jag skulle säga en ras så har jag inte hittat någon Jack russel han gått ihop med ännu. Men gårdshundar går bra så tror snarare det har med individerna att göra än själva utseendet.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

cawn
0

Sheltien jag hade som tonåring HATADE Boxer o Golden Retriever.

En av våra Keeshondar gillade inte Rottweiler.