Hund som haltar
Hej!
Min lilla hund på snart 7 månader började halta idag (hennes vänstra framben) .Jag var inne med henne för en månad sedan då hon haltade med sitt bakben. Den gången låg hon bara och ville inte röra sig medans denna gången springer hon efter katten och går runt, men hon vill inte riktigt stöda på de benet.
Tror ni att jag kan avvakta tills nästa vecka eller borde jag åka in "akut" med henne idag
Tacksam för all hjälp!
Har du kollat så hon inte har något sår eller liknande under tassen eller någonannanstans på benet? Min valp blev halt för ett tag sen och då hittade jag ett litet skärsår på trampdynan. Så höll rent och de va bra på några dagar. Vad va orsaken för hältan förra gången på de andra benet?
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Jag har tittat mellan hennes "fingrar" klämt på benet osv.. men jag hittar inget.
Förra gången slog hon in sin "häl" i något så en benbit lossnade. ( diagnosen var :LM71 Traumatiska/mekaniska skador i hasled)
Hon haltar värre än förra gången men hon rör sig mycket mer denna gången än förra gången.🤔
Tycker du bör åka in till vetten. Kanske en röntgen vore på sin plats.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Var ute med henne nyss,nu när jag kom in så haltar hon inte lika mycket..
Blir så trött på detta att det alltid ska hända henne något.. tycker så synd om pluttan :/
Veterinären sa att vi kunde avvakta tills nästa vecka. Hon ska bara gå ut för att kissa och bajsa. Får hoppas att hon blir bättre 🙂
Våran ena hund börja halta på grusat underlag hon hade en vårta som togs bort efter detta har hon inte haltat. Vårtan växte inåt så jag såg den med blotta ögat.
Det du beskriver kan vara allt möjligt från sträckning kanske halkat ute när den lekt? Eller så kan det vara så att det är stort fel på den. Vad är det för ras?
Låter bra att du ska ta det lugnt med valpen strikta koppelpromenader tänk på att ge den lite att göra inne så den får bort lite energi på lugnt säkert sätt.
hon haltar inget idag. så får hoppas att det inte är något.
Vi kör samma rutin som vi fick göra första gången hon haltade och skadade sin häl.
Skulle det bli värre så åker jag in med henne på måndag :)..
Låt hunden ta det lugnt under helgen och haltar den fortfarande på måndag så ring veterinär.