Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 633 ggr
dundeer
0

hon har glömt bort rumsrenligheten?!

jag och min tik å 15 månader flyttade för 4 veckor in till en bekant och hennes hundar (2 vuxna och nu 5 valpar) dom senaste 2.5 veckorna har min tik som ALLTID vart 100% rumsren börjat göra ifrån sig inne…. 

Även om vi nyss har varit ut, hon har gjort både 1 & 2, jag lämnar henne ensam i några minuter så har hon skitigt på golvet. 
Eller som i morse, jag gick på toa innan jag skulle ta ut henne, då hade hon gjort ifrån sig båda inomhus, och sedan IGEN när vi gick ut direkt efter det.. 

Varför gör hon såhär?  Va ska jag göra? Börja om från början?

vallhund
0

Låter som en helt normal reaktion på en flytt o att flocken förändrats till att innehålla fler hundar o nu även valpar.

Vad menar du med att hon ALLTID varit 100% rumsren? Föddes hon rumsren?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

russin
2

Kan vara så enkelt som stress - mycket händer och sker med tanke på 2 vuxna och 5 valpar. Det kan sätta fart på magen så hunden behöver få komma ut oftare.

dundeer
0

#1 Självklart menar jag inte att hon föddes rumsren. Bara att hon haft det lätt att bli och att de inte hänt olyckor sen hon blev.

-Aida-
0

Jag tror också på stress/förändring, en flytt till ett annat ställe kan göra att hunden inte blir så rumsren längre.

CissiD
0

Håller med #2 och #4 om stress. Men det kan även vara att det luktar från valparnas eller den andra hundens urin. Min valp är rumsren men det tog mycket längre tid att få honom att sluta kissa inne där det är mycket hunddofter.  Så om hon inte är van vid ställen inne där det är många hundar så kan de vara det. Nu är min en hane så de kan ju vara ett han beteende också.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

dundeer
0

De är ju de att hon är van vid en stor flock, och hundar som kommer å går sedan innan…