Första och sista rastningen?
Hur länge håller era hundar sig på natten? När går ni första/sista rundan?
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Det beror helt på, kan vara allt ifrån 02.00-08.00 till 03.00-13.00. Min hund brukar vara otroligt duktig på att väcka mig när man måste gå ut, och vaknar jag till på morgonen för att själv behöva kissa brukar jag gå ut för att kissa hunden direkt efteråt :)
22/23 till 8/9
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Samma för mig som för #1, hur dygnet ser ut varierar stort! Men han håller sig 8-10 timmar på natten utan några som helst problem, ligger bara och sover.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Skoldagar- Sista rundan 21, första 07.
Helger/lov- Sista rundan 21-23, första 08-10
Tass Josephine
Haha, när jag är ledig varierar klockslaget för sista rastningen mellan 19:00 och 03:00 och klockslaget för första rastningen mellan 07:00 och 12:00 😉
Meeen under en vanlig "arbetsdag" så räknar jag att han får hålla sig ca. 10 timmar.
Vardagar är första rastningen 05:30 och sista någon gång mellan 20-22.
Första rastningen klockan 05.20 och sista klockan 22. 😴Tiderna är inte huggna i sten på helger och sådär men så ser de flesta dagarna ut i alla fall.
Vanligtvis ..
Första: 07:00 - 09:00
Sista: 23:00 - 01:00
Beror på ifall jag är ledig eller inte.
Vår valp har hållit sig igenom alla nätter sedan vi fick hem honom vid 8 veckors ålder. I regel är det väl 8-9 timmar han håller sig då.
Fast när första promenaden är avklarad och han har fått frukost vill han sova igen! :-)
- Therese

Vardagar är sista runt kl 23-24 och första runt kl 06-08:30 Helger blir ofta sitta rastning sent och första oxå sent
kissmekate.blogg.se
Nu när vi jobbar ser det ut såhär:
Sista rastningen, 23:00-01:00.
Första rastningen, 05:30.
När vi pluggar ser det oftast ut såhär:
Sista rastningen, 02:00-05:00.
Första rastningen, 08:00-11.00.
Han väcker oss alltid när det är dags, då får man sig en stor blöt puss i ansiktet 😉
Ca 12 h går det mellan sista och första rastningen, oavsett vilken tid på dygnet den sista rastningen görs.
När vi vaknar o precis innan vi lägger oss.
Så tiderna varierar nästan varje dag.
Hemsida: Nivinas kaniner
Min håller sig jätte bra hela natten, vi går ut sista gången typ mellan 22:30 till 23:00, sen håller han sig hela natten fram mellan 9:00 och 12:00 beroende på hur länge jag får sova, han väcker mig när de är dags att gå upp enligt honom, de brukar vara vid 9 eller 10 tiden, han ska alltid ligga i sängen en stund och tugga på sina leksaker och ge oss massor av morgon pussar.
Just nu behöver han inte hålla sig mer än 4-5 timmar, då jag lägger mig vid 23-00 och pappa går upp vid 04.
Till hösten räknar jag med att sista rastningen blir vid 22-23 och första vid 06-07
-
Går ca 10 timmar mellan sista och första rastningen.
Beror på när jag lägger mig på kvällen, lägger jag mig vid 23 så släpper jag ut dem i trädgården så de får kissa. Sen går jag upp vid 8-9 kanske. Är väldigt olika :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Går kissrunda innan jag går o lägger mig, oftast runt 22. Morgonkiss när jag vaknar, oftast runt 6.
Rastar inte på varken morgon eller kväll, däremot får de komma ut i trädgården och göra sitt. På kvällen blir det runt 21-23 tiden ungefär och på morgonen runt 6.30-9 ungefär som längst. Beror lite på hur jag & sambon jobbar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vår lilla 17 veckors valp säger till när han vill gå ut men han burkar få sista rastningen vid 00.00-02.00 tiden och sen varierar det mellan 11.00-13.00 som mest. Jag är så stolt över honom! Men vaknar han till på natten så måste han ju självklart ut vilken tid det än är.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Det varierar väldigt olika, beroende på massa saker. Som längst har han hållit sig 13 timmar när vi sov, jag vaknade först ;)