Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 5243 ggr
Swadika
1

hur länge håller märgben

Jag har funderat på detta ett tag, hur länge håller sig ett märgben ungefär? Min hund är så liten att han inte äter upp ett helt märgben om dagen. Jag har tills idag tagit in det i kylen efter ett tag och givit honom samma ben dagen efter, men efter det har jag kastat det om det inte är uppätet. Men jag tänkte hur länge håller sig det, detta köptes fryst på arkenzoo, brukar annars köpa färska och frysa in. Men detta köptes fryst

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

League
2

jag brukar ge mina ett var, sen tuggar dem i sig det dem vill ha och äter lite då och då, men på ett ungefär så har dem ett i 2-3 dagar innan det är "slut" då sköljer jag av dem, "diskar" av dem med ren diskborste (INGET HETT VATTEN eller diskmedel) sen fyller jag dem med köttfärs, mjukost eller annat valfritt "kladd" så åker dem in i frysen igen. Har även bundit ihop några stycken i ett rep så man får en "skallra" som är jötterolig att leka med enl mina hundar

Reise
0

Bara de inte legat för länge tror jag de går bra att frysa in och återanvända några gånger.

Men under sommarmånaderna är de ju större risk att de blir dåligt.

Du ser rätt tydligt om de börjar se lite härsket ut. De ska fortfarande vara rött, inte brunt.

#1 Superbra tips! Ska prova med min också!

Swadika
0

#1 Jo det funkar till min stora hund, för han äter gärna upp det på 2 dagar. och sen så fyller vi den antingen med färskfoder, leverpastej eller något annat smaskigt. Och så. 

Men min valp är inte så van vid märgben att han bara får bara gnaga en stund för att inte chocka hans mage.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns