Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1489 ggr
[typellisch]
28

Men tack då, hörrni!

Tänk om jag aldrig hade blivit medlem här, då hade jag:

• Fortsatt med Royal Canin
  • Aldrig tänkt mycket på Mollys dåvarande klåda som jag med hjälp av er fann RC som orsaken
  • Haft mindre kunskaper inom foder, hundmöten, träning och allt som ens rör en hund
  • Bara fått rent utav allmänna kunskaper inom hundlivet och ägarlivet
  • Fortsatt med vita pressade tuggben
  • Blivit mindre förbannad och upprörd 😎
  • Troligen inte varit en bra hundägare (bra hundägare = ger så bra mat man kan, ge naturliga tuggben, engagera sig i så som träning och inlärning, hitta på äventyr med ens hund)
  • Inte upptäckt hur hemska vissa företag är med deras hundfoder

Så ja, tacksam är jag mot er! Ni har gett mig bra kunskaper och tips som funkar galant.
Vissa av er kommer bara skaka på huvudet åt detta inlägg men jag tycker man ska visa mer tacksamhet även om vi är främlingar mot varandra! Snacka om hur mycket vi har hjälpt varandra, om inte i praktiken så med kunskap! Och med kunskap kommer man långt.

[saga@]
5

Jag känner likadant! Jag har lärt mig massor 🙂

[typellisch]
0

#1 Man gör ju det, det är toppen :)

Cahira
4

Jag har hängt på hundforum sen 2002 och blev fast av samma anledning, älskade hur mycket kunskap det fanns. Mycket skitsnack också, men kunskapen fick mig att hänga kvar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Bullen300]
1

samma här :)

[typellisch]
2

#3 Samma här :) Jag ser bortom skitsnacket och tar in de tips och råd som är framföra på ett trevligt och vettigt sätt.

[typellisch]
0

#4 Härligt 😃

[MinIda]
2

Tycker också samma :)

[typellisch]
0

#7 😃

Swadika
3

Samma här :D Har lärt mig så mycket från forum att jag inte skulle vara en bra hundägare om jag inte hade hittat hit :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
2

#9 Men exakt, det är samma här :) Om man ska vara lite elak så ser man på sina bekanta att dom inte är så kunniga, och dessa är oftast inte aktiva i forum eller kurser eller sådant, eller så är dom bara inte engagerad i hur hundar fungerar (vilket jag tycker är jätte intressant) och dylikt. Ibland blir man lite förvånad över hur lite dom kan medan man har svar på alla deras frågor 😇 Så ja.. forum = kunskap!

GAKA
0

Vad är det med vita tuggben?

[typellisch]
0

#11 För mycket protein för känsliga hundar med klåda :) Har inget emot det alls men jag föredrar råa tuggben som också är bättre för en hund med klåda!
Hade inte jag haft en hund som lätt får klåda så hade jag haft såna ben också. Men nu går det inte för mig och därför använder jag dom inte :)

GAKA
0

Ok, tack! Då vet jag!

[typellisch]
0

#13 🙂

Mischa
7

Helt klart tänkvärt, är också gammal forumräv och har mycket att tacka för det.

≧◔◡◔≦

[typellisch]
0

#15 👍

mingman
7

Haha, jag läste din rubrik med rejält sarkastisk ton. Vet inte varför, antagligen för att jag oftaste endast använder "hörrni" när jag är sarkastisk.

Men det var ju inte så farligt. 😂

Haha. Det var ju bra ju. Jag håller med, forum är bra.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Swadika
1

(#17 det gjorde jag med först xd)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

mingman
3

(#18, obligatorisk ot-kommentar; We're not so different, you and I)

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[typellisch]
1

#17 Haha, det var meningen också 😇

[fabienne]
2

Å vad jag känner igen mig! Hade jag inte varit aktiv på forum hade jag för det första säkerligen lyssnat på alla råd om veterinärfoder när min hund fick alla möjliga problem med svamp, klåda osv. Jag är övertygad om att problemen bara skulle blivit värre i och med att grundproblemet visade sig vara kalkbrist. Jag är också övertygad om att om jag inte varit aktiv här och öppen för förslag så hade det här blivit en väldigt mycket mer dyr och en för hunden mer plågsam resa. Jag insåg ganska snabbt efter läsande här och på andra forum att "vanliga" veterinärer inte har en susning om foder och vad sådana här symptom beror på och efter många, många timmar av informationsletande och frågande så hittade jag rätt väg och här sitter jag nu med en hund fri från alla de där skitåkommorna orsakade av näringsbrist. Helt utan mediciner, "specialfoder" schampoon och allt vad det heter.

Jag tror inte att jag varit lika ansvarsfull och mot hunden rättvis om jag inte läst alla dessa erfarenheter och fakta om orsaker till beteenden etc som skrivits här inne. Jag är skyldig alla ett stort TACK för att ni så snabbt styrt in en förstagångsägare till värdefull kunskap som varit så väldigt viktig för mig och min hund när vi haft problem med både beteenden och annat. Kram på er! ❤️

[typellisch]
0

#21 (Ja, det får jag inte heller glömma: hade jag inte suttit här hade jag inte vetat om att veterinärer oftast inte kan nåt om foder!)

Härligt att höra att du också har fina erfarenheter av hundar iFokus! Så härligt att se tacksamhet (jag låter så… gammeldags när jag öser på med tacksamhet hit och dit, haha) hos folk. Det är nyttigt anser jag!
Jag håller alla tummar och tår jag har att det blir bättre för er så snart som möjligt! 🌺

[fabienne]
0

#22 Det beröms för lite tycker jag. Så fort något är dåligt så öser man på med kritik men när något är bra hörs det inte lika mycket. Så är det väl ofta i livet, inte bara i forumvärlden. :)

Tack! 🌺 Jag hoppas knät läker ihop snabbt som attan nu när Lucy äntligen opererats. Så här länge ser det toppen ut och vi har bra förutsättningar att allt ska gå smidigt när hon är så lugn och snäll och bara vilar när det inte händer något. När Lucy blir frisk kanske jag också kan göra lite mer positiva inlägg och inte bara bidra med trådar om tråkiga saker på det här forumet! 😃 Hälsa Molly!

[typellisch]
0

#23 Det är synd! Vi pratar ofta om att vi ska träna hundarna med positiva metoder och berömma och belöna. Men vi är himla duktiga på att kritisera oss människor och inte berömma. Lustigt det där 🙂 Lite hemskt också när man tänker efter, haha.

Ja, hoppas! Äsch då, det är intressant (förstå mig rätt nu) att följa er resa och se era framsteg i det hela! Man blir så glad för er skull när ni nått ett framsteg i hennes hälsa och jag själv längtar lite tills du säger att det bara går ännu mer uppåt och tillslut blir toppen! Det ska bli härligt att läsa om det 🙂 Men resa dit är intressant och det är ju självklart att du ska få skriva av dig och få peppningar! Det är viktigt att få lite medkänsla vid tuffa tider.
🌺

[fabienne]
0

#24 Ja, och framför allt kanske någon annan slipper göra samma misstag som vi redan gjort! Det är ju en guldgruva detta med sökfunktioner och arkiv om man har problem med sin hund. Alla behöver inte uppfinna hjulet, liksom. :)

Jag har fått ett helt annat perspektiv på vad som är viktigt i livet nu efter alla dessa hälsoproblem. Det ska bli SÅ kul att meddela er den dagen då Lucy är friskförklarad!

[typellisch]
0

#25 Jag är nog en av dom som väntar med spänning! 🤗

teezan
1

#26 nu är jag bara medlem på denna hundsajten men intrycket jag fått är att det är den mest seriösa och där de flesta verkar använda sunt förnuft och bra metoder. i alla fall i jämförelse med de jag kollat på.

och jag håller med, sen jag gick med här för ett år sen har jag hängt här i stort sett varje dag för att läsa mig till kunskap och få tips. även om jag själv inte har samma "problem" kan det vara nyttigt att ta del av andras inför framtiden. och så är det intressant förstås :)

teezan
0

haha, var inte riktat bara till dig, blev lite fel 😉

[typellisch]
1

#27 Ja :) #25 har en tråd om försäkring och jag har inte haft det problemet men följer tråden då det kan vara bra att veta OM det skulle hända en själv i framtiden :) Det är lärorikt att samla på sig fakta och kunskap om det skulle hända en själv något liknande med sin hund i framtiden.