Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1617 ggr
ho0mii3z
2

Sommar Hund. och Fästingar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den härligaste årstiden är här och min hund bara älskar det!
Ute i timmar och springer och leker.
Men , dom här jäkla fästingarna. Jag har redan räddat han från en fästing som klättrade på honom..

Vi har kört med halsband, som han inte mådde bra av, Då böt vi till Dropparna..
Dropparna fungerade men absolut inte så länge som de stod att dem skulle fungera.
Bernstenshalsband har jag aldrig riktigt trott på.. Vet inte vad som skulle skrämma bort fästingarna med det?

Vad har ni på era jyckar nu? Halsband , droppar, bernsten ?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Swadika
0

Vi har bärnsten, det som gör är att bärnstenen gnids mot pälsen bildas en elektricitet som fästingarna inte gillar. För oss har det fungerat än så länge. Vår hund som får en massa fästingar om dagen har än så länge bara haft 2 stycken. Men det fungerar inte på alla hundar :) Men verkar än så länge fungera för min hund

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[fabienne]
0

Jag har Exspot och är nöjd då jag inte hittat en enda fästing på henne, varken som kryper eller sitter fast. Vilka droppar var det du använde? 

Bärnstenshalsband ska tydligen göra pälsen statisk och avskräcka fästingarna. Det verkar fungera väldigt olika effektivt beroende på pälskvalité och annat. Vissa fungerar det för och andra inte alls.

Swadika
0

För att komplettera mitt #1 de vi hittade kröp på honom, ingen har suttit fast än. Men vi har så sjukt mycket fästingar i stugan, att två stycken inte är någonting.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

vallhund
0

ExSpot har jag använt på många hundar i flera år (olika raser), kompletterar med massor av B vitaminer. Vitaminer finns billigt på Granngården, om man väljer hästpreparatet, samma innehåll.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Magrat
0

Ingenting bortsett från extra B-vitamin. Har fått plocka en del från yngsta tösen men bara ett par från äldsta.
Jag känner mig fortfarande rätt handfallen och vet inte vad att välja när det kommer till fästingskydd. Vill inte gärna ha gift och tror inte riktigt på bärnstenshalsband eller de där dosorna(?) som säljs som ska sitta i halsbandet.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

sarae
0

Seresto vet. halsband. Inga fästingar som ens krupit på hunden ännu… däremot en som kröp på matte.. uäck!