Smarrigt hundgodis
Har en kinkig hund här hemma som inte svarar bra på leversnittar, men hon svarar bra på olika kötter så länge det inte är torkat i ugn men att släpa med sig kött var och varannan gång man går ut är lite kladdigt.
Letar nu ett hundgodis i bitar som man kan köpa på Arken eller Djurmagazinet. Ett godis som lockar till sig en hunds nos (vilket leversnittar inte gör).
Tips?
Något jag vet alltid fungerar är ju frolic, även om det inte är så hälsosamt.
Men känner folk som delar de där runda i 4 bitar så att det bara blir en pytte bit per belöning.
Vad jag däremot inte förstår med frolic är hur det kan presenteras som ett helfoder. Skulle aldrig ge en hund bara frolic liksom…
#1 Hmm, jag har aldrig gett en hund Frolic någonsin under mina år som hundägare. Är det mycket spannmål i det?
Molly älskar Frolic, inte för att det är så nyttigt men som godis funkar det!
Annars är detta: NaturesMenu Hundgodis Kyckling 60 g, Mollys stora favorit ;) Hon blir totalt galen i detta godis. Finns att köpa på Grizzly Zoo, går att beställa hem!
#3 Kan inte beställa då jag måste ha godiset idag. ;)
#4 Du kan alltid beställa hem och så har du det i början av nästa vecka :P Det är 95% rent kött så det är super bra!
Annars Frolic som sagt.. eller så går du till butikerna och kollar deras utbud :P

#4 köpte torkat kött på djurmagazinet igår. Let's Bite! Heter det och jag har köpt det tidigare och hundarna är galna i det :)
#5 Hade varit ett bra godis men nästa vecka duger inte. Behöver som sagt ett godis nu idag då hund måste tränas mer vid promenader med barnvagn (jag måste ta med barnvagnen när hund ska ut då gubben inte är hemma) och utan godis går det åt skogen. ;)
#6 Ska kolla upp det. Tack. :)
#7 Det jag menar är att det är ett gott godis och att det kan vara värt att beställa för tror din hund kommer gilla det. Jag vet att du behöver idag och jag har tipsat om Frolic och andra har tipsat. Jag ger bara ett tips på ett godis som är populärt som kan vara värt att beställa hem så du har hemma de andra dagarna.
Grizzly Zoo coh Arken Zoo har planet pet som är riktigt bra, dock 10 kr dyrare på Arken än på Grizzly :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#8 Ah, sorry. Var lite trög i farten där. ;)
#10 🙂
Tror Djurmagazinet har planet pet också! Iaf här :)
Jag köpte fystorkade nötlever-bitar häromdan till Valle som han verkar vara alldeles tokig i. Dessa är det, från Planet Pet: http://www.jamihundsport.se/planet-pet-frystorkat.html#
100% naturligt och kladdar inte. Dock beställde jag mitt men finns säkert ute i djuraffärerna också.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hackad korv kanske?
#14 Korv innehåller lök så absolut inte.