Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1170 ggr
caww
0

Om du var en hundras

"sådan hund sådan ägare" finns det ju ett uttryck som säger. Om nu du skulle vara en hundras vilken skulle du vara?

en intensiv JRT, kanske en vattenälskande labrador eller varför inte en stor mysig st bernad? (:

DeniceP
2

Haha, jag hade utan tvekan varit en Chihuahua.

Liten och tuff, precis som jag 😉

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[dynamitella]
10

Jag hade varit en mops :) En liten, blond tjockis med dålig kondition och envist humör.

sophiac
2

En Doberman. Ståtlig, atletisk orädd och vacker att titta på :)

Misarn
2

En Leonberger! En stor, envis och snäll bjässe som ser på livet ur en annan synvinkel och som utstrålar elegans och självsäkerhet, och som vill bli behandlad med respekt och mycket kärlek :-)

Pennybus
0

Jag vet inte riktigt. Tycker Tollare passar bäst, om man bortser från söt xD "Rasen är bedrägligt söt, men har ett tufft inre och är inte den enklaste förstagångshunden. Envis, intelligent, arbetsglad, lättlärd, rolig, krävande, glad, viljestark, slug, pigg, intensiv, lurig och reserverad – ja, detta är bara några av de beskrivningar som man hör om den" BC'n passar ganska bra in också :) "Border collie är i alla avseenden en snabb, livlig, energisk och uppmärksam hund. Den är mycket arbetsvillig och då handlar det inte i första hand om fysisk motion. Den vill och behöver ha en uppgift i livet och ser till att få det också" Speciellt det sista :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[Underground]
2

Chinese crested powder puff, precis som min egna hund. Lite blyg mot okända människor, fullständigt tokig och lycklig när jag får umgås med de jag tycker om och en diva när det kommer till långpromenader i snöstorm. Och fruktansvärt envis!

Ruzicka
3

Jag hade definitivt varit en vallhund - oj så många vallanlag jag har! "Är alla här? Vart tog Sara vägen? Har alla med sig allt? Jag går sist så jag har koll på er alla. Sluta springa runt mig hela tiden!"…

Jag tror faktiskt jag är väldigt lik min Welsh Corgi Cardigan, både till utseende (🤐) och sätt. Fast jag kanske vore en Welsh Corgi Pembroke egentligen, som är lite mer spetslik och reserverad, men annars i princip samma. 

Husse är en Golden Retriever, utan tvekan. Det är en så slående likhet att det nästan är komiskt. 😃

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[RMSLiners]
0

Jag hade varit en Korthårig Vorsteh, snabb, allert, energisk och utomhus älskande. 

Husse hade varit en Schäfer, envis, bestämd, stark och energisk.

Mantissa
0

Jag är nog ganska lik mina hundar (borzoi). Rätt självständig, lite tvärt emot sådär. Inget behov av att vara till lags direkt, går min egen väg. Inte så förtjust i att frysa eller bli blöt (om det inte är jättevarmt).
Har "min" plats i soffan som används ganska flitigt, när jag väl är i gång så vill jag att allt ska hända NU helst, annars får det vara. Är det för lång och krånglig väg till "godbiten" tappar jag lätt intresset. Men har jag målet inom synhåll så släpper jag inte frivilligt.
Jämnt temperament, blir sällan arg och även om det händer så är det extremt ovanligt att jag "biter tillbax".
Gillar min familj och vänner, men vill inte ha dem i knät hela tiden, lite distans är sunt! Främmande får bevisa sin värdighet innan de accepteras;)
Viss hårvård krävs, men ingen "trimras", allmänt lättskött och självgående.

Frida B
0

Har ingen aning! Envis, älskar att vara utomhus, trivs bara på landet, går långa promenader (själv eller med hund), älskar alla sorters djur, älskar att lösa problem (matematiska problem, eller vanliga problem), håller igång, vill hålla koll på alla… Någon vallhund skulle jag tro. Men vilken vet jag inte. Någon reserverad vallhund som älskar familj och vänner, men vill inte ta kontakt med nya människor.. Hmm. Aussie kanske? Äh jag vet inte, men någon vallhund iaf!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

linda88
0

Jag vet inte vad jag hade varit. Är nyfiken men på helt onödiga saker som typ vad någon åt till lunch eller så inte att jag måste ta reda på allt om fotosyntesen om man pluggat det. Gillar att röra på mig men älskar att ligga inne framför tv´n i sängen o äta mumsig mat. Dömer folk väldigt fort, jag vet på 1 sek om jag gillar personen eller inte. Har svårt för att få nya vänner men de jag blir vänner med blir jag jättetajt med. Är lite feg men inte blyg. Har inga problem att stå o prata inför folk om ett ämne o tar gärna på mig ledarollen i en grupp men jag vågar inte gå fram o prata med den där söta killen i baren. Jag är "mogen" på ett sett eftersom jag flyttade hemifrån när jag var 16 år och sedan dess har fått sköta allt själv utan ekonomiskt stöd ifrån familjen. 25 år gammal nu. Jag är envis o ger jag mig fan på något så blir de så även om de ibland tar lång tid så ger ja inte upp. Jag har barnasinnet kvar och "leker" gärna. Typ spelar kubb, spelar spel mm. Tävlingsmänniska som älskar att vinna men är en god förlorare. Jag klarar inte av när folk skriker på mig, hatar konflikter och gråter lätt.

Vilken ras är jag? ;)

Mantissa
0

#11 låter som en flat eller spaniel tycker jag:) Kanske ett drag av Pudel?

Pennybus
0

#11 Tycker du låter som någon slags vinthund, saluki kanske?

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Cahira
5

Jag har INGEN aning. Å ena sidan är jag lat, å andra sidan är jag dedikerad till tusen då jag väljer att satsa på nåt som intresserar mig. Jag är extremt lojal till mina vänner och familj som förtjänar det, väldigt lång stubin. Jag är mer en sprinter än en löpare. En hejjare på problemlösning. 

Jag tror jag är katt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Bullen300]
0

Jag vet inte, faktiskt, kanske staffe eller en vallhund eller så, är typ blandning nu när jag tänker efter…

Michaela-N
0

En mops eller en Tax kanske ;)

[Forest]
0

Min mamma har alltid sagt att jag var som en york, liten,envis,energisk

Cahira
0

Fortsättning på #14: vid närmare eftertanke är jag kanske en vinthund. Då jag koncentrerar mig på min uppgift så kan inget stoppa mig men slappar helst tills nåt kul händer. Inte så intresserad av att möta nytt folk, liten, tanig med stor aptit för min storlek. Whippet kanske?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.