Bo pyttelitet med stor hund
Min hund är 1,5 år nu. Han är ganska stor, runt 60 i mankhöjd. Och jag undrar lite kring hur litet man egentligen kan bo med en hund i hans storlek. Jag kommer flytta till 19 kvadrat. Alltså kommer vi i princip bo i en skolåda han och jag.
Vi har som minst bott på 37 kvadrat hela hans liv. Flytten är absolut nödvändig, och om inte permanent så iaf flerårig. Enda fördelen för hans del är närhet till skog - en ENORM fördel i mitt tycke, utan bil är han enbart koppelhund här - men gud vad vi kommer bo litet.
Förhoppningsvis utvecklar han inte klaustrofobi av den lilla levnadsytan…
Någon här som bor väldigt litet med stor hund?
Jag tror man vänjer sig rätt fort faktiskt och till slut kommer man inte tänka på det :)
Har bott i en liten etta med en schäfer, det gick utmärkt :) Hunden lärde sig att vi tar det lugnt inne och full fart utomhus. Visst fick jag hoppa över honom när han låg utsträckt på golvet, men det stod jag lätt ut med ;)

Vi bor i en liten tvåa på 46kvm med två Leonberger och tycker det fungerar bra, dock ska vi flytta till en större på 64 kvm :-)
Jag har bott i ett rum tillfälligt på kanske 7kvm med en 50kg hane på 72cm i mkh samt en katt. Allt går och man vänjer sig rätt fort.
Åh, nu känns det bättre :)
Fick för mig att det kanske sågs som dålig behandling att ha hund på den ytan även om det inte är otillåtet :) Speciellt eftersom jag kanske utökar familjen med en liknande, dock något mindre, hund i framtiden.
Fast lägenheten är faktiskt två rum på ett sätt, en hall/kökspentry och ett rum (där jag har loftsäng). Så det blir inte så att hunden/arna inte kan vara ifred om han/de vill.
Så jag kanske inte behöver oroa mig…

#5 jag tror inte du behöver oroa dig :-)
Så länge du motionerar så borde det funka fint :)
jag bor med en 26 kg stor hund i en 13 kvm rum i en studentkorridor. Hon är så van att allt som är större är stressigt =P
alltså, man måste ju gå ut och motionera dom! annars funkar det ju inte =P