Träffa ''dagmatte'' imorgon, tänka på vad?
Imorgon ska jag träffa en tjej med sin hund för första gången. Denna tjej är intresserad av att bli Mollys dagmatte i framtiden! Det jag gillar är att hon har hundvana, har två hundar och verkar vara aktiv.. att vara i skogen är inga problem för henne vad jag förstod det som :)
Är det något jag ska tänka på? Första träffen är väl bara för att se om hundarna klickar, om hon ''är bra nog'' för Molly osv? Men finns det nåt jag ska tänka på? :) Molly är ju min första hund så det är lite rörigt i mitt huvud.
Känns det det minsta tveksamt, så tänk om 30 gånger. Det ska kännas helt rätt, då det är din hund du lämnar bort.
Kolla även betalning och sådana grejer. Hur bor hon? Träffade en som skulle varit dagmatte till våran hund en gång, som visade sig röka inne i lägenheten. Hon hade även en border collie som var helt sönderstressad. Så kolla på hur hennes hundar beter sig. För det är inte lätt att se hur människan är runt hundar om man bara tittar på människan. Hundarna är ägarens äkta spegel, den ljuger aldrig.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 Tack tack 🙂 Tur att hon tar med sig sin ena hund då :) Kan jag kolla läget lite på honom med.
Juste! Besök henne gärna hemma någon gång innan hon börjar. :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 Tack för alla tips! Det ska jag göra :)
Lycka till! 😃
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#5 Tack :)