Vad har din hund förstört?
Faktiskt ingenting (än så länge :P) Hon är 15 veckor. Hon håller sig till sina tuggisar/leksaker. Aldrig varit nämnvärt på skor heller trots att de står öppet på skohyllan. Har lärt henne sen hon kom att det är mina saker helt enkelt, och hon har sina.
Min förra hund bet sönder innertaket i min bil. Antennsladdar. Den ena jag har nu tuggar även hon i bil om hon blir ensam lämnad där. Ensam = med sina 2 kompisar men matte har gått iväg. Hon har även då hon blev inlåst i rummet tuggat i sen en lamp skärm o naggat på en plåtburk som det varit pengar i. En annan jag har nu äter kuddar bla.
Alla verkar ha separation ångest.

Oj varken Alice eller Kaila har varit så att dom biter sönder saker (vad jag kommer på) förutom den imponerande stora högen av reklam som låg överallt och mer därtill när husse vaknade :-) Självklart måste dom ha bitit sönder fler saker men kommer inte på någonting mera konkret än reklamtidningarna :-)
piss på mattan,duntäcket,sängmadrassen och parkettgolvet(det blev svart efter ett tag)…
Min vovve har bara förstört kläder och skor som tur är :P
Trasmattor va ladys favorit att förstöra. Sedan bet hon av min internetkabel som valp. Sen tar hon sönder alla sina leksaker, hon letar efter något speciellt att ta sönder, te.x örat på nallen eller så..
Dexter kom igår så han har inte hunnit förstöra något än 🙂förutom min sömn 😉
Mina hundar har aldrig varit några ''förstörare'' när det gäller mina saker. Men någon gång har det hänt att de bitit sönder något men det är väldigt sällan. Men en morgon när jag gick in i hallen ser jag mina 1-dagars gamla skinnhandskar helt sönderbitna på hallmattan, ja där rök dom 995 kronorna. 🤓
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
kom på att man har fått alla pennor söndertuggade….
Min brors nyrenoverade lägenhet… Dom blev inte så glada när han flyttade, även fast vi försökt spackla igen hålen 😇
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Listan kan göras lång, stolarna i köket tuggade han på när han var valp så även soffan, tv sladden rök den med (tur att den inte satt i väggen), min pojkväns hörlurar x2, skinnhandskar, mina glasögon, koppel och sele, duntäcke, underkläder, lister, kommer inte på något mer just nu. Nu var det dock väldigt länge sen han hade sönder något förutom att massakrera sina egna leksaker.
En mobil, flera leksaker (både hundleksaker och människoleksaker, plastfigurer), en säng (Min hamster rymde och grävde tunnlar i madrassen, Brownie hjälpte till på ett vänster genom att markera på den. Teamwork).
Men hjälp av Blackie, min mors schipperke, har han förstört 11 julklappar och en sån där barnleksak man staplar ringar på. 😐
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Han har kliat tänderna på bordsben, men bara så färgen skrapades bort. Det är övermålat nu. Kissat in gardiner, draperi och sofföverdrag, men allt går att tvätta. En dyrbar bok på närmare 100 år tog han hörnet på, men för övrigt inget värdefullt. Tennisbollar går åt på löpande band.
spydde ner ett par skor när vi hämtade henne, 2 madrasser, några täcken, en filt, det är vad jag kan komma på.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Under min tiks nu 8 år långa liv har hon hunnit göra så här mycket rackartyg :
pissat i min säng, döda några hamstrar, rivit ner en soptunna och grävt ut alla sopor och ätit upp bajsblöjor…, rymt till bonden och ätit och rullat sig i får och ko skit, ätit upp oöppnad choklad kaka, Rymt till grannarnas mark och tagit hela stora älgben, rymt till grannens gård och tagit grannhundens favvo tuggben och leksaker, dödat en STOR fågel som jag tyvärr inte hann att rädda då den redan hann bli dödad av min knasiga vovve!, Det var nog allt för tillfället som jag kan komma på, kan tillägga att hon är en liten vovve, en liten Cotton de tulear med jaktinstinkt, annars älskar hon andra djur.
17 veckor och har käkat upp flera plagg kläder av mig, en nallebjörn och ett läppglans.🤔
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Hon har bara förstört en sak och det var när hon var 5 månader gammal. Då smet hon in i badrummet och förvandlade min dusch svamp till många mindre svampar.
Inser att min flatt med separationsångest inte värst. 🥳
Tack för tråden
Förutom att han förut markerade grymt mycket hemma hos andra (han gör fortfarande det ibland efter kastreringen men inte lika mycket)har han bara förstört ett suddigum för min lillebror :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Min 4 månaders valp har hittills inte förstört något :) Inte vad jag har sett eller märkt iaf. Hon har mycket tuggisar framme som håller hennes tänder sysselsatta.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#20 Molly hade också tuggben framme dagligen, och många. Men hyllan var ändå det bästa :)

Åh nu kom jag på en sak till, Alice har ätit upp en matta som det tog två år att hitta,då var jag inte alltför imponerad :-P
Hörn på nattduksbord, tapeter, lister, ett sänghörn, pennor, rakhyvel och byrålådshanddtag! Och JA min unghund är/var en riktigt förstörare ;)
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Milou har nog bara förstört en sköksstol,fast det gjorde inget för vi skulle ändå köpa nya ;)
Sasha har kissat i soffan 3 ggr, bitit sönder valpboken 😂 och x antal blyertspennor…
Oj, oj, oj! Det är en lång lista…😇
Tandborstar, kuddar, böcker, stolar, sin sele, halsdukar, mössor, vantar, o.s.v.
// Nadja
Max som jag var lillmatte till förstörde mycket i sina dagar. Rev upp tapet från golvet upp till taket i ett sovrum, förstörde otaliga kuddar, mammas sidenblus, skor, rev ut allt innehåll i ett köksskåp och gnagde på dess innehåll, tuggat sönder en av mina silverringar så mycket att man knappt kunde se vad det hade varit mm :)
Theo har bitit sönder ett tandskydd som kostar 3500 kr att göra nytt.
Sen har han gnagt på en trälist.
Alf har aldrig haft sönder nåt faktiskt. De har alltid ben framme för att kunna gnaga på. Tar de något annat så byter vi genast ut det mot benen.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Min numera avlidna hund Kia tog sönder allt som var framme. Hon bet sönder min kudde och säng, min bettskena som kostar några tusen (den var absolut värst, annars kan man ju liksom byta ut andra saker lätt, men den tog tid) skor, kläder, gosedjur, u name it. Nu var det några år sen. Men ja. Hon hann med mycket under sitt ettåriga liv.
Min nuvarande hund Stacey har endast en ovana för sig. Om vi är iväg tar hon alla skorna från skohyllan sen bär hon in dem i sängen. MEN! Hon tar absolut inte sönder dem. Hon ligger och gosar med dem. Det är möjligtvis lakanen i sängen som inte mår så bra av gruset och smutsen. men det är allt. :)
Jaadu…. hon kan verkligen få matte och husse att slita sina hår…
3 dörrmattor, 1 matta, 1 soffa, 1 säng, 4 headset, 1 HDMI-kabel, flera mobilsladdar, 1 mobilskal, 4 par skor, 1 fönsterbräda, 2 dörrlister, 2 stolar, 2 BIA-bäddar, 1 bredband, 4 lakan, 1 fönstervevare till bilfönstret i bilen, parkeringsbroms, bilbälte, + knäppen, bilfilt…….. + eveighetssiffor med papper och böcker..
Ett tag bodde vi i en hundkojja utan några som helst saker, bara hennes leksaker och tuggben..
Idag har vi framme lite mer, men kan fortfarande inte lite på henne att hålla sig borta från mattor eller hennes egna Bia-bädd. Sladdar har hon slutat med, efter att matte fick ett riktigt utbrott efter X-antal elektroniska "fel".. Suck
OJ vad Stitch måste vara duktig ;) Det enda som har gått sönder är mjuka hundleksaker (pipleksaker och tygleksaker) och gosedjur.. Han är 7 år.
Min hund som dog 2010 gjorde flisor av posten 😂
Fido (dvärgpudel) har bitit sönder handtaget på en handväska när han var själv för länge sedan. Han har också bitit sönder hans egen hundväska första natten på hundpensionat.
En del leksaker också men det räknas kanske inte.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Haha kom på en sak till hades förstörde.
Han hade diarré efter att ha fått sitt första märgben och råkade bajsa i hallen, RAKT på min handväska. Den var bara till att kasta eftersom det lösa bajset satte sig i alla sömmar.