Hur ofta besöka brukshundsklubb?
Tänkte bli medlem i en BHK här i stan och undrar hur ofta ni besöker eran? Skulle vara kul att bara gå dit vissa dagar i veckan och umgås med folk, ta det lugnt vid sidan om när folk tränar osv.
Jag har precis blivit medlem i en bhk men jag har endast varit där en gång För att kolla på en agility tävling, men jag planerar att åka dit 2 - 3 gånger i veckan kanske, ibland kanske det blir mer och ibland mindre. Jag går ju i skolan också så jag har ju inte alltid tid att åka dit då det är 2 mil att åka men det gör ju inget för det finns ju så mycket kul att hitta på här hemma också:D
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Själv har jag ingen bil men det tar bara ungefär 1 timme att gå dit, så det går allt. Har aldrig varit på en BHK innan men man behöver inte känna sig dum för att man är där ofta utan att göra nåt va?
Nä dum behöver man inte känna sig:) man kan ju gå dit och bara glo på någon annan som tränar om man vill och får för den personen;) jag kommer att åka dit och bara vara där för att vänja min vovve vidduktig andra vovvar eftersom han är så osäker av sig. Som medlem har man ju rätt till att vara där med sin vovve vare sig man ska träna eller bara vara;)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Så o-ofta som möjligt 🤪
Haha nää, men om vi sätter det på en skala, så blir man kanske 6 av 10 gånger bemöten dåligt på bruksklubben så iaf jag håller mig lite låg.
Dock har jag turen på min sida att ha en väldigt trevlig bk nära mig, andras klarar jag dock knappt av, jo Nacka BK är rätt okej, men vissa andra utan att nämna namn, oj oj. Första och sista gången jag sätter tassarna där med min hund!
Så ja, på ''min'' klubb så skulle jag nog kunna vara oftare, men njaa. BK's i allmänhet är inte min grej, man får vara på sina tår för att vara beredd på ett personangrepp runt knuten, finns ''alltid'' folk som är översittare på Bruksklubbar 🤫
Jag tränar på göteborgs bk och jag tycker det är väldigt trevligt. Har aldrig blivit dålig bemött, trots att jag kom dit med en liten blandras hund.
Det beror väldigt mycket på hur ofta jag åker upp, men mellan 1-4 gånger i veckan. Nu har jag mest tränat agility men kommer börja träna lydnad också. Sen brukar jag vara funktinär och gå på klubbens aktiviteter :)
Besök min blogg: http://bumpi.se
Haha ja visst är det, men jag bryr mig inte om vad folk säger. Jag vet att jag uppfostrat min hund korrekt och han beter sig bra runt hundar men kan bli lite halv osäker mot större hundar, annars är han stabil och fin.
#5 Puh, det är Göteborg Mölndals brukshundsklubb du snackar om va? (:
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#7 nej jag tränar på göteborgsavdelningen :)
Besök min blogg: http://bumpi.se
Just nu en gång i veckan. Men klubben flyttar efter hösten och istället för att behöva köra 2,5 mil enkel resa kan vi i höst gå dit som uppvärmning. Så då lär det bli oftare 🙂
Har precis blivit medlem i en brukshundklubb. Så imorgon ska vi dit då det är träningskvällar varje tisdag och då brukar det finnas en "värd" som är ansvarig för kvällen och som hjälper en om man behöver träningshjälp osv. Så imorgon ska vi dit med valpen och kika hur en träningskväll kan se ut. Och träna passivitet bland andra hundar.
Vi får väl se om man trivs. Många äldre på just den klubben, eller ja nästan bara äldre (från 50 och uppåt) och jag är 21 år så jag är beredd på att få blickar, men jag vill inte döma eller säga något förrän jag varit där. Vem vet, det kan ju vara hur trevligt som helst.
Mycket handlar om ens egen inställning också tror jag. Fast ibland är det faktiskt så att folk är jävligt otrevliga på brukshundklubbar och jag tycker i alla fall så här att kommer det nya medlemmar så borde det vara allmänt vett att låta nykomlingarna få känna sig bekväma. Och då att alla på klubben ser till att det blir så.
#10 Har eran BK öppen träning på valborg? Då måste jag genast kolla om min kurs faktiskt inte är inställd imorgon, var helt 100 på att den inte skulle vara! 🤔🙂
Eftersom jag inte har bil eller körkort och klubben ligger på en ö och det går dåligt med bussar dit så blir det inte så ofta som jag önskat. Måste dessutom byta buss då jag bor utanför stan vilket känns lite omständigt. Har bara varit där 2 gånger. Men min pappa har lovat att ställa upp och skjutsa oss så att vi kan träna nån gång i månaden iallafall. Annars tränar vi mycket här hemma och det funkar också.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#11 Yes, det har den! :) Dock vet jag ju inte om så många kommer komma dit…
#13 Eller nej, tydligen inte..
Gick precis in på hemsidan och där stod att den var inställd pga att det var Valborg.. =(
Suck, jag som äntligen hade förberett mig mentalt…