Annons:
Etikettövrigt
Läst 3864 ggr
Creepiie
2013-04-18, 21:27

Den nya hundlagen

Okej, jag är ny på denna sidan men kände att jag behövde ta upp detta om den nya hundlagen. Den 27 april 13:00 är det demonstration i Göteborg. Den nya lagen som Sverige vill införskaffa innebär att döda massvis av hundar, denna lagen är redan i Danmark och det gäller 13 hundraser som ska avlivas samt 12 till som är på granskning.

Demonstration mot rasdiskriminering på våra hundar , Göteborg .

https://www.facebook.com/events/167152610109463/?fref=ts

Ni visste säkert redan detta men hittade inte något inlägg.

Hejsan Svejsan. Creepiie

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

Annons:
vallhund
2013-04-18, 21:40

Vilken ny lag, det finns inte ens ett lagförslag, ännu mindre någon utredning för att utröna om en sådan lag skulle ha någon som helst positiv effekt.

Att Mats Odell var skitnödig 2010 betyder inte speciellt mycket, liye länkar så du kan läsa själv:

https://www.google.se/search?q=mats+odell+kamphundar&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

Vare sig i Danmark eller Norge har några hundar avlivats pga att de varit av fel ras, iaf inte om de bodde i landet när lagen trädde i kraft. Uppfödare fick tom tid på sig att avveckla, men valparna fick inte säljas i landet.

Jag tror att alla dom här aktionerna o ryktena om ev rasförbud gör mer skada än nytta.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Zlarviig]
2013-04-18, 21:48

Men vad innebär det om det godkänns? Dem kan ju inte kräva att man ska behöva avliva sin hund då, eller? Mixa är ju helt oskyldig, har aldrig skadat varken människa eller hund, hon är ju min bästa kompis, en familjemedlem. Ska vi behöva flytta för att hon ska få leva? Det är ju helt sjukt vad okunnskap kan göra stor skada.

vallhund
2013-04-18, 21:52

#2 Läste du mitt inlägg o läste du lite i länkarna som jag tog fram på google? Inga hundar har avlivats som redan bodde i landet.

Ja det är sjukt vad okunskap kan göra, dvs sprida denna rappakalja som TS gör.

[Zlarviig]
2013-04-18, 22:06

#3 Oj, jag hann inte se ditt inlägg. Den här miobilen är segare än segast. Men då förstår jag. Då kan jag sova lugnt inatt. Hoppas att det aldrig kommer införas i sverige. Helt onödigt! TS, du skrämde livet ur mig!

vallhund
2013-04-18, 23:15

#4 dom där smartphones är tydligen sega.

😉 APBTs har varit förbjudna i Sverige under några år på 90 talet har jag för mig att det var. De är oxå förbjudna i UK, o aldrig någonsin har de haft sådana problem med kampavlade hundar som de fått sedan dess.

Honestyisdead
2013-04-18, 23:25

TS; jag har aldrig hört eller sett något om att alla dessa raser avlivas.
Så var det inte heller i DK.

Annons:
UlrikaD
2013-04-19, 02:47

Det här är skrivet i Danmark redan 2010. Handlar om valpar födda i Danmark av förbjuden ras. Kopierar texten då gruppen jag taget den ifrån är sluten. Där finns det många historier om hundar som blivit tagna från sina ägare och avlivade pga sin ras. Skrivna av hundägarna själva. Så visst sker det.

Raceforbud rammer forbi

Jeg siger ikke, at der ikke er et problem med farlige hunde i Danmark. Men befolkningens frygt for visse hunderacer og politikernes reaktion, et raceforbud, er ikke velbegrundet statistisk set

Debatt

Af 

• Anne Marie Tiedemann

• Anbefal artikel

• Printervenlig version

• Send by email

• Twitter

• Google+

• Facebook

dyrevelfærdetik

brian mikkelsen

dyreværnet

danmark

Dine venner på Facebook

Otte hvalpe var allerede læsset på dyreambulancen, de sad i hvert deres lille bur. Jeg ringede til Merete for at spørge, hvor hun blev af med den sidste: 'Vi kommer vi kommer, giv os tre minutter', svarede hun. 'Vi er lige ude og gå tur en sidste gang på Vestvolden, der skal jo lige tisses af inden den sidste køretur'. Ikke lang tid efter kom Merete gående ind ad porten her hos Dyreværnet sammen med lille Perle.

Perle, den niende hvalp og den mindste i kuldet, havde de seneste to uger været i pleje hos Merete, da de andre kuldsøskende var for hårde ved hende. Vi mente ikke, vi kunne forsvare at have hende stående alene i sit bur her på Dyreværnet. Skulle det værste ske, at hvalpene skulle aflives, skulle de i hvert fald have det godt, så længe de levede.

Det første jeg ser, da de kommer gående, er, at Perle har fået nyt halsbånd, og hun har også fået et lille hundeskilt om halsen - et rødt hjerte - der er navn og telefonnummer på skiltet. Perle er ikke længere en ubetydelig lille hvalp, der uheldigvis er født som en amerikansk bulldog-blanding. Hun hører til et sted, og hendes lille liv - selv om det blev kort - gjorde et stort indtryk her på Dyreværnet.

I denne uge måtte vi på Dyreværnet sige farvel til de ni små søde, livlige, kærlige og temperamentsmæssigt utrolig dejlige hvalpe. I de tre måneder, de har været i vores varetægt, har vi passet og plejet dem, og vi har drømt om den dag, vi skulle finde et nyt hjem til dem, selv om vi jo inderst inde godt vidste, at det kun ville blive ved drømmen, for det er den nye hundelov, der nu bestemmer de hundes skæbner.

Hvalpene blev aflivet ene og alene af den grund, at vi her i Danmark har en uvidende og dyrefjendsk regering, der har tilsidesat alt, hvad der hedder etik og moral og har vedtaget en aldeles uforsvarlig hundelov, der sender uskyldige hunde på dødsgangen alene af den årsag, at de ikke kan bevise, at de er lovlige.

For dyrevenner var ovennævnte episode næsten ikke til at bære, og det var med tårer i øjnene, at vi alle her på internatet så bilen køre ud af porten, vel vidende at de ni hvalpe, der var blevet passet og plejet gennem de seneste 12 uger, nu var på deres sidste køretur. Her på internatet har hvalpene efterladt et stort tomrum. Vi sidder alle med en knude i maven, og vi siger til os selv: Dette her er da ikke rigtigt?

Dyrevelfærden halter

Hvalpene nåede som sagt at blive 12 uger. Kunne det så ikke i det mindste være gået lidt hurtigere? Politiet har anbragt hvalpene på vores internat, vel vidende at en aflivning sikkert blev en realitet. Det er bestemt ikke sjovt at være hundeelsker i dagens Danmark, og lige nu er det med blødende hjerte, vi forsøger at hjælpe dyrene!

Vi er en dyreværnsorganisation. Dyreværnet - Værn for Værgeløse Dyr - er faktisk en af verdens ældste dyreværnsorganisationer, og siden 1898 har vi fundet nye hjem til dyr i nød. Det er meningen, at vi skal tage os af dyr, der trænger, finde nye hjem til dyr i nød og forhindre, at dyr bliver aflivet - det står i vores vedtægter! Hvorfor er det så lige, at vi nu skal stå med følelsen af, at det er os, der skal gøre det beskidte arbejde og stå for aflivningen af rigtig mange hunde, der ikke har gjort noget galt? Vi har ikke bedt om denne opgave!

Men vi kan heller ikke bare skifte låsene ud på internatet og meddele, at der fremover kun kan indleveres hunde, der er vurderet til at være lovlige på vores internat, vel vidende at hundene ikke har andre steder at være og ikke kan få den pasning og pleje, de har behov for.

For hvem skal så sørge for fremlysningen af de hunde, der trods alt er savnet og kommer hjem til familien? Eller de hunde, som ikke bliver hentet, og som har fortjent at få et nyt hjem?

Som direktør for en dyreværnsforening undrer jeg mig virkelig. Når du slår op på Justitsministeriets hjemmeside, er der et stort ikon, hvor der står 'dyrevelfærd'. Ikonet er afbildet som en hest. Det er da godt, det ikke er en hund, for så ved jeg ikke rigtig, om jeg ville græde eller grine …

Jeg troede, at dyrevelfærd handlede om at tage sig af dyrene, og jeg troede, Justitsministeriet skulle sætte regler for, hvad der er ret, og hvad der er forkert. En ting er sikkert. Det, der skete her i sidste uge - det var ikke rigtigt - ni raske og velfungerende hundehvalpe skulle ikke have været kørt til aflivning.

Lad os koncentrere os om hunderacen amerikanske bulldogs, som er en af de forbudte racer, da det er denne race, de aflivede hvalpe formodes at være en blanding af. Dyreværnet anslår, at der findes omkring 10-15.000 amerikanske bulldogs i Danmark. Antallet af disse 10-15.000 hunde, som er aggressive, og som rent faktisk er registreret i forbindelse med bidstatistikker, er forsvindende lille - under én promille. Ja, du læste rigtigt - under én promille! Hvorfor er det så lige, at alle 10-15.000 hunde bliver mistænkeliggjort og er i fare for at blive aflivet? Er det ikke bedre at fokusere på de individer af hunde, der er farlige, frem for at lade en hel hunderace bøde for noget, de ikke kan gøre for?

Og hvorfor er det hunden og ikke ejeren, der skal bøde? Ingen hunde er født ondskabsfulde. Som ved alt andet er det jo vigtigt, at man ved, hvad man har med at gøre, når man anskaffer sig en hund. Ønsker man at gå på jagt, er det den mest naturlige ting i verden at tage et jagttegn. Hvorfor er det så ikke muligt, i et så oplyst land som Danmark, at indføre et hundetegn? Vil du have en hund, så må du tage et hundetegn!

Ubegrundet frygt

I kraft af mit arbejde taler jeg med rigtig mange mennesker - både eksperter, folk med racekendskab, folk som har en ganske almindelig familiehund, og folk som ikke ved noget om hunde. Jeg kan høre, at fordomme ofte bygger på uvidenhed. De fleste mennesker ved f.eks. ikke, at der er stor forskel på en muskel- og en kamphund. De har bare besluttet sig for, at de ikke kan lide dem. Nogle hunde ser farlige ud - ergo må de også være farlige. Kamphunde er avlet til at kæmpe mod andre hunde, ikke til at angribe mennesker. Undersøgelser blandt dyrlæger viser i øvrigt, at der de senere år ikke er sket en stigning i antallet af hunde, der kommer ind med bidsår. De, der kommer, er heller ikke værre, end de altid har været. Ergo holder argumentet med, at de forbudte racer skulle være specielt farlige at møde på gaden for ganske almindelige mennesker heller ikke.

Daværende justitsminister Brian Mikkelsen gav i en pressemeddelelse i august 2009 udtryk for, at han var villig til at indføre et mere vidtgående forbud mod farlige hunderacer, hvis blot udvalget kunne pege på en model, som kunne håndhæves. Problemet er bare, at vi i dag står med et raceforbud, der er vedtaget, der er bare ikke blevet peget på en model, som kan håndhæves. Og hvem står nu med problemet og alt det beskidte arbejde? Det gør vi - dyrevennerne, der fra starten har arbejdet imod et forbud.

Vores hundestald er efterhånden godt fyldt op med hittehunde, der ikke bliver afhentet af deres ejere, og vi ved i mange tilfælde ikke, om de er lovlige eller ulovlige.

En af begrundelserne, som blev fremført i forbindelse med vedtagelsen af den nye hundelov, var, at det er et væsentligt problem, når der i den brede befolkning skabes frygt for, at man bliver angrebet af hunde, som man møder på offentlige gader og veje, uanset om denne frygt statistisk set er velbegrundet. Og jeg spørger mig selv, hvorfra alle disse fordomme er kommet?

Jo, i sommeren 2009 var der virkelig agurketid i Danmark, og alle medierne hoppede med på vognen om 'farlige kamphunde'. Der blev ikke forspildt en eneste chance for at få et hundebid på forsiden - vel at mærke, når der var tale om en kamphund eller en muskelhund. Var det bid fra hunde tilhørende andre racer, var det ikke interessant. Tænk hvis alle Danmarks love blev skabt af formiddagsbladene? Er det i orden og betryggende?

Jeg siger ikke, at der ikke er et problem med farlige hunde i Danmark. Men hvorfor ikke finde modellen, der kan løse problemet, frem for at lade mange tusinde uskyldige hunde bøde med deres liv. Det skete i denne uge for ni hvalpe, som vi har passet og plejet her på Dyreværnet.

Et eller andet sted må der være en retfærdighed - og jeg håber og tror på, at de ansvarlige på et eller andet tidspunkt kommer til at stå til regnskab for denne fejlslagne lov og dens forfærdelige konsekvenser. Det her - det er altså ikke rigtigt …

>Anne Marie Tiedemann er direktør for Dyreværnet

vallhund
2013-04-19, 04:12

Fakta tack, slutna grupper på FB är inte fakta. Kennlar som hade dräktiga tikar av diverse bullraser m fl fick exportera dessa till andra länder. Så skede oxå av t ex Sydafrikans mastiff.

Skulle det ha funnits 10 - 15 000 ambullar i Danmark vid den tiden, tillåt mig tvivla. Jag låter mig gärna överbevisas med fakta från Amerikanska Bulldogklubben.

Mischa
2013-04-19, 10:33

Det är ganska skrämmande hur fort felaktig information sprids…

Har sett flera, inte bara här utan i FB-grupper som vill varna för kommande rasförbud, och vad för lagar som kanske kommer tillämpas i sverige, propaganda som enbart bidrar till att folk blir upprörda och oroliga.

I verkligheten har inte det varit aktuellt med något rasförbud överhuvudtaget i Sverige. Det är heller inget som kommer att kunna införas diskret, kan lova att kennelklubben skulle reagera kraftigt vid minsta antydan.

≧◔◡◔≦

[[Boris Sager]]
2013-04-19, 11:02

I Skåne håller länsstyrelsen där på med en raid mot Shar Pei uppfödare.

Finns där, som överallt annars, oseriösa uppfödare, som avlar på hundar med ärftliga defekter- Mest uppmärksammat entropion, som ger hunden enorm smärta. Finns förstås också seriösa uppfödare där.

SKK anser att LS i Skåne går för långt i sin strävan att så gott som utrota Shar Pei.

Boris

Mischa
2013-04-19, 11:09

#10 Hur är det relevant till trådens ämne?

≧◔◡◔≦

UlrikaD
2013-04-19, 13:03

Det där är fakta. Det finns även myndighetspersoner i Danmark som skrivit där. Det är inte hörsägen. Det där har ju Djurens beskyttelsetjänst själv skrivit. Finns även en diskussion efteråt med dom, men i och med att det är från en sluten grupp på fb så kunde jag ju inte direkt kopiera det. Det är väl mer skrämmande då att folk går ut och skriver att det är hörsägen när djur faktiskt blir avlivade.

[[Boris Sager]]
2013-04-19, 13:47

#11 Det visar hur många aktörer som vill vara med och diskutera "den nya djurskyddslagen", som inte finns ännu.

Boris

Annons:
Mischa
2013-04-19, 14:02

#13 Där tappade du mig helt med ny djurskyddslag som ännu inte finns, utveckla gärna.

≧◔◡◔≦

[[Boris Sager]]
2013-04-19, 14:17
Mischa
2013-04-19, 20:18

Ok. men jag kan inte på något sätt återkoppla det till trådens ämne dvs "farliga hundar" och lagen, trots att jag läst igenom svaren flera gånger.

Eller är det indirekta rasförbud pga osund avel som du försöker få fram?

≧◔◡◔≦

[[Boris Sager]]
2013-04-19, 21:37

#16 med min kommettar avsåg jag att belysa länsstyrelsen i Skånes försök att förbjuda , enligt deras uppfattning en hel ras p.g.a. osundhet, något som SKK anser ligger på deras bord.

Dessutom belysa att djurskyddslagen måste genomarbetas betydligt, genom att flertalet intressenter får möjlighet att yttra sig.

I nuläget blev det en liten tumme av denna djurskyddslag, som vi väntar på.

En av de djurskyddshandläggare, som är mest drivande ang. detta i Skåne föder själv upp Mexikansk Nakenhund.

Man kan undra vad som är mest etiskt att förbjuda s.k. kamphundar eller hundar, som har tydliga genetiska defekter, som de lider av. Till syvende och sist är det de hundindivider avlade/uppfostrade av oss människor, som får lida.

Boris😐

Mischa
2013-04-19, 21:39

Ok, då är jag helt med på vad du menar.

≧◔◡◔≦

vallhund
2013-04-20, 01:36

#12 Om det vore fakta så skulle det gå att hitta källor som är öppna o offentliga.

UlrikaD
2013-04-23, 16:26

212 hundar avlivade pga ras skriver en dansk minister i dansk tidning idag. Hörsägen??

http://www.bt.dk/danmark/tilfreds-minister-kun-319-hunde-aflivet

Annons:
[[Boris Sager]]
2013-04-23, 17:46

#20 Naturligtvis måste det vara som du säger. Jag vet själv att det är sant utan att ha tid och lust att leta de källor, som #19 önskar.🙂

Allt man säger behöver man inte ha källor till, då skulle det bli väldans lite sagt.

Fast man kan ju vända på det, om man saknar källor till egna uttalanden så "kräver" man att andra ska hitta dem till sina uttalanden.

Boris

UlrikaD
2013-04-23, 19:24

#21 Tack!

UlrikaD
2013-04-24, 16:55

Här finns mängder av länkar till:

Der sad en betjent fra Syd og Lolland falster's politi, til mødet for ikke så længe siden i fødevareministeriet og fortalte, at han havde haft 88 aflivnings sager, alene på race/blanding. Det er 1 politikreds.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1743511.ece

Nordjyllands politi oplyste i Juli 2011 at de havde haft 10-15 aflivninger på grund af hunderace indenfor 7 måneder. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42109673:rekordmange-hunde-bliver-aflivet.html

Østjyllands Politi oplyste i Maj 2011 at også de havde haft 10 aflivninger på grund af hunderace/blanding.
http://jyllands-posten.dk/aarhus/krimi/ECE4527449/10-aflivninger-siden-hundelov/

I 2012 har Midt- og Vestjyllands Politi oplyst at de har aflivet 34 hunde i 22 forskellige sager. I 15 af tilfældende har ejeren været indforstået med aflivningen.
http://www.tvmidtvest.dk/indhold/hundelov-afliver-muskelhunde

I Maj 2011 oplyser politiet at 130 hvalpe var blevet aflivet
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39901040:ulovlige-hundehvalpe-aflives.html

I December 2011 oplyser rigspolitiet til folketinget at der havde være 122 sager om aflivninger på grund af hunderace hvoraf en del var hele hvalpekuld.
Hvis man bare tager det antal af hvalpe, som der linkes til nedenfor er antallet ret højt.

I 2011 oplyste rigspolitiet

Sigtelser for overtrædelse af hundeloven i:

2010 - 3.083 sigtelser

2011 - 3.459 sigtelser

Det er på 2 år 6542 sigtelser, hvis vi så anslår, at tallet for 2012 ville være 3.000 flere sigtelser = 9.542 skulle der så ud af så mange sigtelser "kun" være 319 sager der omhandler aflivninger? Og skulle rigspolitiet sige at de ikke har ressourcer til så mange aflivningssager, på grund af gennemsnitlig 109 aflivningssager årligt? Næppe

Og skulle Fair Dog, så have over halvdelen af de sager der omhandler aflivning i Danmark? I don't think so.

Her er nogle af de aflivningssager der har været og det er bestemt ikke dem alle.

20 Juni 2010 – 7 hvalpe AFLIVET

Forbrydelse – Forkert race

2010 - Amstaff-ejers hvalpe dømt til døden

http://www.avisen.dk/amstaff-ejers-hvalpe-doemt-til-doeden_129216.aspx

2010 - Mine 7 hundehvalpe på 5 uger skal aflives!!! Tak til politikerne!!!

ja den nye hundelover er så skyld i, at mine ellers sunde og raske amstaff hvalpe på 5uger, skal aflives inden første 1 juli 2010.

Det fandt jeg ud af igår.

Jeg havde ellers styr på det hele, de små skulle registres og chippes inden 1 juli, som loven jo nu kræver det. Men så finder jeg ud af at loven er med tilbagevirkende kraft, tilbage til den 17 marts. Det vil sige, at alle hvalpe der er født efter den 17 Marts, skal aflives eller sælges til udlandet inden 1 Juli 2010.

http://bellajkkn.pointblog.dk/mine-7-hundehvalpe-paa-5-uger-skal-aflives-Tak-til-politikerne-.html

14 September 2010 – 7 Hvalpe AFLIVET

Forbrydelse – Racebedømmelse ikke muligt

Hvalpenes ejer, Dannielynn Nederlund sad til børnefødselsdag, da hun blev ringet op af politiet og fik besked på at møde op. Politiet ønskede at konfiskere hendes hund Kaloos syv små hvalpe på knap otte uger, skriver Ekstra Bladet.

Med sin syv måneder gamle datter i favnen skyndte hun sig hjem til de små hvalpe og forsøgte at protestere mod konfiskeringen, men uden held.

– De må ifølge Dyreværnsloven slet ikke fjerne hvalpe, som er under otte uger, fra deres mor, siger Dannielynn chokeret til Ekstra Bladet.

http://www.bt.dk/hvalpe/7-hvalpe-skal-aflives-i-hundelovens-navn

21 September 2010 – 8 Hvalpe AFLIVET

Syd- og Sønderjyllands Politi besluttede i samarbejde med Rigspolitiets dyrlæge, at hvalpene skulle aflives, og i dag fik de altså dødsstødet.

De otte hvalpe kom i klemme i den nye hundelov, som forbyder en række hunderacer.

Det skete til trods for, at hvalpene blev undfanget flere uger før loven blev vedtaget.

http://m.jv.dk/?article=956895

23 Juli 2010 – 11 Hvalpe AFLIVET

11 hundehvalpe skal nu aflives, fordi ejeren ikke kan dokumentere, at de ikke er af en "forbudt" race.

Hundene er ifølge politiet af racen Amstaff, der står på listen over ulovlige og farlige hunderacer. Listen indeholder 13 racer i alt.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/07/23/125617.htm?rss=true

16 August 2010 – 8 Hvalpe AFLIVET

Forbrydelse – Ikke muligt at racebestemme

En kvinde fra Hundested havde bestemt ikke forventet at skulle finde otte hvalpe i sin carport mandag d. 16. august ved 19-tiden

http://shocknews.dk/articles/1419

9 Juli 2010 – 7 Hvalpe AFLIVET

De er født på det forkerte tidspunkt, i det forkerte land - og er blandet sammen af det forkerte blod.

Derfor stikkes der på mandag to nåle i hver af de syv hundehvalpe, du kan se i tv-indslaget herover: En nål til at bedøve de små dyr. Og endnu en, der stikkes ind i hjertet og med et skud medicin gør det af med de uønskede væsener.

http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1375022.ece

18 September 2010 – 7 Hvalpe AFLIVET

”Vi har rigtig mange blandingshvalpe stående på internatet i Rødovre. Vi kan ikke racebestemme dem og dermed kan vi ikke finde ud af, om de er ulovlige,” fortæller direktør for Dyreværnet Anne Marie Tiedemann.

Hun peger på, at dette problem fra starten har været eksperters argumenter mod det raceforbud, som forbyder 13 hunderacer i Danmark.

”Man kan ikke håndhæve det – det er umuligt på baggrund af udseende at vurdere, om en hund er lovlig eller ulovlig,” siger hun.

http://jp.dk/indland/article2187803.ece

Juni 2010 – 7 Hvalpe AFLIVET

Forbrydelse – Ikke muligt at racebesdømme

Nogen utrolig grimme politifolk var inblandet jeg husker at den ene klempe foden på en af valpene og jeg ikke en gang fik lov til at fjerne gitteret men skupped til ham så den kom fri vor han robte af mig nu går du bare in og sætter dig høre du jeg fik ikke en gang lov til at gå med min hund så den kunne besøve in de tog ham med hvad resultere i at jeg har fået en syg hund tilbage ingen har ville støtte op omkring mig under dette forløb kun falske forhåbninger min advokat hjalp mig dog så jeg fik min 8 året gamle hund igen efter 2 måneder hos fremmed ikke at vide om han skulle dø eller leve i alt den tid håber at høre hvis der er andre der har noget at fortælle om linne historie hader de møg svin for hvad de har gjort mod minne smukke valpe som bliv født hvor loven ikke var vedtaget møg svin møg svin har jeg bare og sige 3 måneder gamle hunde valpe skal aflives til den visse død de nået lige og smage på livet men et liv bag i trammer

https://www.facebook.com/topic.php?uid=50446372188&topic=15571

Den nye danske hundelov blev skæbnesvanger for den uheldige hund, Heldig.

http://www.altomhund.dk/forums/showthread.php?783-F%F8rste-muskelhund-aflivet-efter-ny-lov

19 September 2010 – Unghund AFLIVET

Forbrydelse – Omplacering ikke muligt efter den nye hundelov

Hunden havde hverken bidt eller opført sig utilregneligt, fortæller Bettine Nordsejl fra Bornholm Politi.

- Men ejeren ville give den væk, og det må man ikke, siger hun

http://www.dr.dk/Regioner/Bornholm/Nyheder/Bornholm/2010/09/19/073829.htm®ional

27 November 2010 – 3 Hvalpe AFLIVET

Forbrydelse – Ulovlig race

Teestrup: Politiet dukkede torsdag eftermiddag op på en adresse i Teestrup-området, efter at en borger på vegne af flere bekymrede naboer havde henvendt sig og sagt, at der boede "ulovlige" hunde på stedet.

http://www.sn.dk/Politiet-fjernede-tre-hvalpe/Faxe/artikel/97999

2 December 2010 – Unghund AFLIVET

Forbrydelse – Muligvis en af de forbudte racer

Hunden, som Lokalpolitiet i Skanderborg betragter som en kamphund af racen Armstaff, er anskaffet efter 17. marts i år, hvor en ny hundelov trådte i kraft. Derfor kan den unge mand se frem til flere bøder, der løber op i 10.000 kroners klassen tilsammen. Og hertil skal lægges anskaffelseprisen på 2.500 kroner.

http://lokalavisen.dk/ung-mand-skal-aflive-kamphund-/20101202/artikler/712079902/1009

11 Januar 2011 – Hund AFLIVET

Inden hunden kunne aflives har sagen været gennem en høringsproces, hvor ejeren har gjort indsigelse overfor Rigspolitichefen. Indsigelsen blev dog afvist; og derfor er hunden aflivet.

http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/Nordjylland/2011/01/11/084930.htm?sms_ss=facebook&at_xt=4d2d9bdacd0120f2%2C0

21 Januar 2011 – 8 Hvalpe AFLIVET

Forbrydelse – Ulovlig race http://www.bornholm.nu/Default.asp?Id=34071

http://www.bornholmstidende.dk/Print.asp?Id=32826

Januar 2011 - 6 Hvalpe AFLIVET

Den nye hundelov blev skæbnesvanger for seks bornholmske hundehvalpe. Iføl­ge lovens forbud mod de såkaldte mus­kelhunde var de nemlig ulovlige, og der­for måtte de lade livet. Hundene blev opdaget i forbindelse med Born­holmermarked i Klemensker. Her solgte en mand de ulovlige hvalpe, og poli­tiet greb straks ind.

"De var en blanding af racen Ameri­kansk Bulldog og en anden muskelhund. Det er forbudt ifølge den nye hunde­lov, så derfor måtte vi skride ind," fortæller kriminalassistent Bettine Nordsejl fra Bornholms Politi.

http://www.bt.dk/krimi/bornholms-politi-afliver-seks-hundehvalpe

Ejer gav samtykke

Med samtykke fra hvalpenes ejer blev seks hundehvalpe derfor kørt til dyrlægen, hvor de blev aflivet. "Der var otte hundehvalpe i alt, men de to af dem var blevet solgt," fortæller Bettine Nordsejl.

De sidste 2 blev fundet og også AFLIVET

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36735607:seks-hvalpe-aflivet-pga-ny-lov.html

De sidste 2 hvalpe blev også fundet og afilvet http://www.bornholm.nu/?Id=34088

7 Marts 2011 – 8 Hvalpe AFLIVET

Dyrevelfærdsenheden hos Bornholms Politi måtte fredag løse en af de mere triste opgaver. Otte hundehvalpe der kunne anvendes som kamphunde måtte køres til aflivning.

http://www.tv2bornholm.dk/moduler/nyheder/news.asp?id=53426

23 Marts 2011 – 19 Hvalpe AFLIVET

19 hvalpe står til aflivning, hvis politiet i Nakskov får ret i deres påstand om, at hvalpene er avlet af en ulovlig race.

Politiet fik i går en anmeldelse om sagen, og tog derpå til en adresse i Nakskov, hvor i alt 23 hvalpe blev fjernet fra ejeren, sammen med to moderhunde.

Politiet mener, at hundene er avlet af racen amerikansk staffordshire terrier - en af de kamphunderacer, der blev gjort ulovlige med hundeloven sidste år

http://folketidende.dk/19-hvalpe-risikerer-aflivning

14 April 2011 – 11 Hvalpe AFLIVET

Forbrydelse – Ikke muligt at racebedømme

- Hundene er formentlig en krydsning af en kamphund. Hvis det er tilfældet, er hvalpene ulovlige og skal derfor aflives, fortæller vicepolitikommissær Allan Munkholm fra Sydøstjyllands Politi.

De 11 hvalpe blev kørt til Bygholm Dyrehospital, hvor de nu skal undersøge, hvilken race hundene er.

http://hsfo.dk/horsens/hf25894/11-hvalpe-risikerer-at-blive-aflivet

17 Juni 2011 – 7 Hvalpe AFLIVET

Der var ikke kun en, to, tre eller fire hvalpe. Syv små firbenede væsner blev hentet ud af huset og sammen med deres mor kørt til et hundeinternat. Senere skal det vurderes af en dyrlæge, om de er af en ulovlig race, selv om de muligvis er en blanding

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/2/3891692/3/husejer%20overfaldet%20af%20hundeejer

7 Juni 2011 – Hund AFLIVET

For hunden bliver nummer 21, der bliver aflivet, efter at hundeloven sidste år i juli forbød salg, anskaffelse og avl af 13 forskellige hunderacer.

Her på øen er det især hundeejere til blandinger af den Amerikanske Staffordshire Terrier eller Amstaff, der ikke har forstået budskabet. Det fortæller kriminalassistent og dyrevelfærdsmedarbejder Bettine Nordsejl fra Bornholms politi.

Og det er i sidste ende hundene, der må bøde med livet for ejernes salg, anskaffelse og salg af de ulovlige hunderacer.

Derudover har cirka fem ejere fået bøder på op til 2000 kroner for, at deres muskelhunde ikke har haft mundkurv på.

http://www.dr.dk/P4/Bornholm/Nyheder/2011/06/07/065800.htm?rss=true#.Te-3gwR90u4;facebook

Maj 2011 – 7 Hvalpe AFLIVET

Vinnie Pedersen Igår blev yderligere 7 amstaff hvalpe aflivet, fra samme ejer, som dem vi så blive aflivet på tv. 7 små uskyldige liv, som ikke når at vokse op.

21 Oktober 2011 – 5 Mdr gammel hund AFLIVET

Forbrydelse – Ingen dokumentation var godt nok for politiet

SAGEN AYA

21 Otober 7 Hvalpe 2011 AFLIVET

Forbrydelse – Racebedømmelse ikke muligt

Rødovre Internat

17 November 2011 - Bornholm - 11 hvalpe aflivet

Forbrydelse - Forkert race

Januar 2012 - Holstebro - 3 forskellige hunde fra 3 forskellige ejere -  konfiskeret og kørt direkte til aflivning. Alle 3 hunde var over 4 år gamle.

Forbrydelse - ??? ingen svar fra Holstebro Politi 

Januar 2012 - Bulldog hvalpe aflivet http://www.bornholmstidende.dk/Mobil/?Id=32826

Februar 2012 - Holstebro - tæve aflivet

Forbrydelse - Forkert race, født 27 Marts 2010

Marts 2012 - Roskilde 8 Hvalpe

Forbrydelse - Racebedømmelse ikke muligt

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150638204454346&set=a.10150531702489346.389968.738204345&type=1&theater

65 Hvalpe aflivet

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1743511.ece

11 hundehvalpe skal nu aflives, fordi ejeren ikke kan dokumentere, at de ikke er af en "forbudt" race.

http://www.firstconsulting.dk/eksempler/20-tekster/33-hundehvalpe-skal-aflives

Juli 2012 - 8 hvalpe aflivet

http://jyllands-posten.dk/indland/article4790633.ece

Juli 2012 - 8 Hvalpe aflivet - kan ikke racebedømmes

http://www.fyens.dk/article/2117631:Nyborg--Efterladt--Otte-hvalpe-fundet-i-indkoebskurv

**November 2012 - 8 Hvalpe + tæven AFLIVET **

Kira og hendes 8 hvalpe aflives

Februar 2013 - Mishandlet unghund (prinsesse) AFLIVET

http://lokalavisen.dk/prinsessens-sidste-time-her-bliver-mishandlet-muskelhund-aflivet-/20130205/artikler/130208568/1265

Bandit AFLIVET http://www.bt.dk/sundhed/nu-skal-bandit-aflives

Villa og Brutus AFLIVET

Fido - AFLIVET

Nanzy - AFLIVET

Tøsen - AFLIVET

Tyson - AFLIVET

Fiona - AFLIVET

Aya - AFLIVET

Basse - AFLIVET

Coco - AFLIVET

Pako - Aflivet

Tanja - AFLIVET

Enya - AFLIVET

Haninbal - AFLIVET

Nanok - AFLIVET

Lea - AFLIVET

Dette er kun få af dem der har været, der er mange flere.

Upp till toppen
Annons: