Hur lär man in backa slalom?
Hejsan jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig? Jag har en liten cotte tik som jag tränar en hel del trix med och hon är väldigt lätt lärd!
Hon är snart två år jag har inte fått slut på ider om vad jag kan lära henne dock så vet jag inte hur man lär ut allt (min första enga hund)
De jag skulle vilja lära henne är slalom bakåt(slalom med mina ben) och sådana "volter" alltså hunden hoppar upp en bit och slänger sig sedan bakåt. (dålig förklaring hoppas ni fattar)
Ja jag vill verkligen lära henne detta men har ingen aning om hur man gör någon som har lust att hjälpa mig? Hade varit jätte snällt!
Har precis lärt in min vovve att backa slalom. Gjorde såhär:
Först så försäkrade jag mig på att han var helt säker på att backa vanligt. Sedan ledde jag honom till att backa en "port" först. Övertydliga handrörelser och överdrivet stor port mellan benen, så att det skulle bli lätt i början. När han var helt säker på det körde vi två portar, tre, sen fyra. När jag märkte att det satt gjorde jag mindre och mindre rörelser, och nu gör jag knappt några handrörelser allt, och han minskat portarna till normala.
Tog ca. 1 vecka att lära in tricket.
Lycka till! 🙂
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Tack för ditt svar👍 Har nån något förslag på hur man lär in volter?
och vem ändra min namn på tråden?????
Den här killen har mkt tricks för sig och andra träningstips, kanske hittar ngt bra där?