Vi hade min leonberger i en enormt stor Fiat panda. Barnen i baksätet skulle nog inte behövt bälten på sig. 😃
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jag hade länge en liten golf (liten halvcombi), men den var lastbilsreggad så det var lastgaller bakom förarsätet och inget baksäte. Där åkte jag med mina fyra i några år. Nu åker vi "lyxigt" i en ford Mondeo.
Men borzoier är hemskt "vikbara". Min stora pojk på 83,5 cm i mankhöjd åkte ända till schweits och tillbaka i en sån där hundbur som är delad i två i en volvo. Jag trodde aldrig det skulle gå och första dagen såg det trångt ut. Men han lärde sig hur han skulle ligga och rullade snart ihop sig som en liten kanelbulle med gott om plats över! Så har du ett baksäte över så går det med vilken bil som helst med borzoier. Men de bör inte åka fram, det är inte särskilt trafigvettigt har jag märkt
#1 Haha herregud!
#2 Kul att du har borzoi, det är nämligen den rasen jag tänkt skaffa! Ja de verkar ju vara smidiga(vilket underlättar endel) 😃. Vi har en Sedan nu och mopsen sitter bältad där bak, det blir nog lite trångt med två hundar i baksätet.. Därför funderade jag på om man kan lyckas trycka in en så stor hund i ett bagage. Jag vill att hunden ska åka säkert också, utan att behöva köpa en jättebil(som oftast är dyra i drift)!
/Lova
Ny blogg!

Jag har ofta 2 borzoier i baksätet. Platsmässigt inga problem. De anpassar sig. Men har man en så kan de breda ut sig över hela också.
2 samma som min bekant men hon har sina bonzier i baksätet då inte halvkombi utan liten golf :) Hon har vissligen gjort om baksätet och satt galler mellan fram o baksätet så man kan bara vara hund får åka lagligt där bak 😉

Det var en liten golf jag mena, en sån där skalbaggsformad (ej bubbla)
Tyota Avensis och Suzuki Baleno.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Appropå jättehund, det blir inte mer jätte än såhär! Får mitt gäng att se ut som sparvar typ;)
Min förra hund kunde få plats i en Volvo V70 men det är tveksamt om han hade fått plats i vår nuvarande bil (V40). Han låg dock nästan på maxgränsen för mankhöjd enligt rasstandarden, leonberger på 78 cm och 72 kg. En sådan hund är ju dock både stor (hög) och bred till skillnad från borzoi som mest bara består av långa ben typ och säkert har lättare att krypa ihop.
Vi hade våran newfoundland i en Audi A6, funkade jättebra:)
Kolla för säkerhets skull SJV:s hemsida:
Jag har bara småhundar nu, men hade Schäfer tidigare, ingen jättehund, men vet hur viktigt det kan vara att känna till SJV:s regler.
Boris

När vi skaffade Alice hade i en vanlig Skoda octavia Sedan - 99 men den växte hon ur snabbt så nu har vi en WV Passat Tdi kombi - 00 som passar perfekt till två stora hundar med tanke på att det inte står på förens Kaila blir stor hon med :-) Vi har två Leonberger :-)
Jag har en liten skoda felicia haha
Och min sambo har en volvo S40 hehe
Hon ligger i baksätet med krocktestad sele 🙂
Men hon åker sällan bil 🙂
Har en sankt bernhard
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här en stor Chrysler till våran Leonberger, fäller även ner baksätet när inte alla syskonen ska med och åka bil, så brukar vi ha både Labben och Lejonet där :)
Jag har haft irländsk varghund i en gammal Volvo 343😃 han tog visserligen upp hela baksätet, men plats fick han.