Pucko släpper lös hund i trapphuset
Var nyss ute på kvällskiss med hundarna när jag kommer in tänkte jag vara lat o ta hissen som jag är är på väg ner. När hissen nästan är nere ser jag en stor hund genom fönstret som jag inte känner igen så jag väljer att ta trappen istället, trånga utrymmen är inte mitt favorit ställe för hundmöten. Jag går upp för en trappa o märker att min hane tittar nervöst bakom oss hela tiden så när jag påbörjar trapp nr två vänder jag mig om och ser att hunde i hissen följt med oss upp och har lätt rest ragg. Jag skyndar upp för trappen och lämnar in hundarna. Tittar ut o hunden följer efter upp och ställer sig vid nästa trapp och "väntar". Efter kanske två tre minuter hör jag hur hissen rör sig igen och så hör jag en röst i trappen o det låter som att rösten kallar på hunden sen försvann hunden utom synhåll. Jag känner mig inte ett dugg trygg med att gå med varken hundar eller barn i trappen om jag plötsligt kan möta lösa hundar där
minavitas.wix.com/kennel
Det bästa du kan göra är nog att prata med styrelsen eller hyresvärd så de kan skriva en skriftlig varning till ägaren. Är du en modig människa kan du ju ringa på dörren o fråga varför de låter hunden springa runt i trapphuset.
Hade jag bara vetat vem ägaren är så hade jag plingat på. Styrelsen här är halvt omöjliga att få tag på. Försökt jaga dom i månader i andra ärenden. Funderar på att lämna en lapp i trapphuset
minavitas.wix.com/kennel
En arg lapp är ju en svensk klassiker😎
Men tillhör inte hunden någon som bor i huset utan ex. en besökare så är det ju meningslöst.
≧◔◡◔≦
Ja det sitter jämt arga lappar i trappen här :p är inte jätte sugen på att bli en sån där lappskrivare själv. Men om det nu är så att hunden är inflyttad här o inte bara på besök vill jag ju gärna göra nånting så jag slipper möta den lös igen
minavitas.wix.com/kennel
Åhh, visst är det störande?? Min grannes hundvakt brukade ha hunden lös i trapphuset. Jag flippade ur totalt när jag möttes av den anblicken, eftersom den hunden attackerar andra hanar (det är en väldigt stor grov schäfer dessutom så ägarna har mkt lite kontroll och hundvakten ännu mindre) och har attackerat min vid två tillfällen. Jag sa i alla fall åt hundvakten att jag aldrig ville se den hunden lös igen.
Sätt upp en lapp. Vet du inte vilken dörr du ska knacka på så har du väl inget annat val.
Jag brukar släppa lös Molly i trapphuset efter promenader när vi är på väg hem. Hon skuttar glatt upp för alla trappor. Däremot om det är någon i trapphuset eller jag hör en dörr öppnas bär jag upp henne pga hänsyn och respekt helt enkelt.
Men kan människor inte hantera sin hund så ska koppel på anser jag :).

Vaddå, åkte de ner med hunden och sedan åkte upp själva och lät hunden gå upp för trappan? Snacka om lataste sättet att motionera hunden. Inte särskilt snällt mot ledband heller. Jag hade försökt prata med ägaren först och försöka få den att förstå att det är en dålig ide på flera sätt.
#5 ena grannen har en sur liten jrt tik som brukar kunna smita ut, har fått mota bort henne många grr är jag kommit med mina hundar. Men dom fattar iaf att inte släppa hunden lös i trappen med flit. #6 ska man ha hunden lös så ska man ju ha koll oavsett om det är inne i ett trapphus eller ute på en äng.. Har man koll säger jag ingenting om att hundens lös #7 jag tror inte avsikten var att motionera hunden, folket som åkte hiss med hunden uppehöll sig nere i entrén i några minuter innan dom åkte upp igen så jag misstänker att dom hade nåt ärende där nere o så "glömde" dom hunden
minavitas.wix.com/kennel
#8 Uppsyn ska man alltid ha över sin hund :).