Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 2516 ggr
[Murvel]
2

Valp + distansstudier på heltid

Hej!

Jag vet att det finns flera här inne som pluggat på distans samtidigt som ni haft valp/hund. Jag undrar hur ni kände att det gick? Hinner man med heltidsstudier (distans) om man ensam ska ta hand om en liten valp? La ni upp det på något särskilt sätt för att det skulle fungera? Har ni några tips eller råd?

Jag har en sambo men han kommer jobba i sommar. Valpen är därmed mitt ansvar och då jag aldrig har haft hund tidigare kommer allting att vara helt nytt.

[typellisch]
1

I februari började jag plugga distans, då var Molly cirka 6 månader och det gick bra. Jag pluggade i tre timmar på morgonen medan Molly sov och så pluggade jag på kvällen då Molly sov :). Jag hoppade av, det funkade inte pga andra anledningar dock.

Mitt råd är att plugga medan valpen sover helt enkelt..

[RMSLiners]
0

Beror helt på vad man har för hund och hur krävande den är. Hos oss blev det tufft men det gick, bara man ger sig fasen på det. Nu är hon närmare 2år men oerhört krävande och gubben min är snart klar med sina studier, vi ska snart ha barn och jag ska studera distans under föräldraledigheten. Kämpar man så går allt. ;)

[Murvel]
0

#1. Hehe jo, jag är väl egentligen mest rädd att jag själv kommer vara så slut och därmed gå och lägga mig för att vila när valpen väl gör det :P

#2. Hur la ni upp det?

[RMSLiners]
0

#3 Vi varva. Jag tog hunden dagtid, han tog hunden kvällstid. Jag var den som hade mest tid därav var jag också med henne mest.

Driva
0

När min hund var 3 månader så började jag jobba heltid och hon följde med mig till jobbet (kontorsjobb) och det var inga problem. 
Min valp var sån att hon var vaken i ca en halvtimme sov i 1-2 timmar osv. 

tycker inte det tog så mycket på krafterna att ha valp, enda som var "jobbigt" var att man fick springa ut hela tiden.

Besök min blogg: http://bumpi.se

[typellisch]
0

#3 Vila får man ju :). Man vet bäst vad som passar en liksom.. behöver du vila så vila ett tag, studierna hinner du nog med!

EternalWinter
0

Jag tog hem min första valp när jag var arbetslös och sen köpte jag och min sambo hund nr2 i Oktober förra året. Jag pluggar distans på heltid och det funkar jättebra jag leker med hundarna en stund och medans dom sover så pluggar jag. Sen gymmar jag 5 gånger i veckan och har bara gjort om så att jag tränar efter min sambo kommit hem så vi byts av. Jag tycker verkligen detta funkar hur bra som helst. =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

Medarbetare på Avenged Sevenfold

brukshundar
0

Jag pluggar på distans och det går skitbra, valpar ska ju dessutom sova mycket så jag passar oftast på att plugga när valpen sover eller leker för sig själv.

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

LillPom
1

För mig fungerade de riktigt bra :) Jag hämtade ju Inez i Januari och jag studerade ju redan distans.

Jag gjorde mina uppgifter när hon hade sina sovstunder :) Sen så aktiverade jag henne gick ut och sen sov hon igen XD…. Och ibland jobbade jag medans hon fick lära sig att leka lite själv :)

Så jobba när de sover är väl bästa tipset ;) Annars la jag inte upp de på nått speciellt sätt :) Sen nu är hon runt 5 månader och går mot 6 månader, så nu klarar hon av så långt som 2 timmar ensam i värsta fall.

Så var inte orolig ;) De funkar men man får kanske panera in sina studie tider efter valpen mer än utan en valp ;)

htt
0

Jag kommer mest troligt få hem min valp till midsommar och börjar plugga på distans i augusti. Hoppas att det kommer gå bra! :)

Swadika
0

Även jag är i det, jag får hem min valp tidig sommar och börjar studera på distans till hösten :) Väldigt bra att höra egna erfarenheter ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Jawa´s]
1

Jag pluggar på distans heltid nu och har en 9v valp + vuxen hund. Dock är sambon arbetslös en månad till så vi är ju 2 som hela tiden har koll. Promenader, mat, torka kiss och bajs och sånt är det dock jag som sköter och det har funkar bra den här första veckan iaf =) valpen tar inte mycket mer tid än den andra hunden utan de sköter sig själva ganska bra.
Vi ser till att aktivera oss mycket när vi är ute så att hundarna är trötta när vi kommer in igen, då blir det lite bättre ro till att plugga =)