8 mars, vad har ni haft för er?
Vad har ni alla gjort idag hittills? :)
Här har vi nog det finaste vädret hittills i år. Så tog med mig Molly på en 40min promenad genom museum, skog, park och stigar vid lunch. Sen har hon fått badat och efter massa bus och lek som belöning och en till mindre promenad. Vart äntligen av med mina 7kg hundmat också. Har hunnit aktiverat henne med söka godis också.
Jag borde äta nåt men ack så trött jag är (och Molly kommer vakna och det är skönt att hon sover lite). Hoppas vädret är lika härligt om en timme, då blir det en halvtimmes promenad igen! :)
🙂
Jag och Sune har först varit ute en sväng och sen varit ute i trädgården. Passade på att frisera honom lite för snart ska vi iväg och träffa svärföräldrarna och några bekanta. Nu sover han och jag ska ta mig en kopp kaffe innan vi ger oss ut på långpromenad.
#1 Att ha trädgård vore nåt! I framtiden hoppas jag på :).
#2 Ja det är härligt! Har dessutom byggt en stor hundgård (eller egentligen är det en kattgård) som vi busar i. Längtar efter sommaren :)
#3 Härligt det låter 🙂
Åh, jag med! Molly allra riktiga sommar (hon föddes i juli förra året) så vi ska vara ute mycket mycket mycket! Gå på promenader, sitta på parkbänkar osv :). Ska låta henne springa i rastgården i sommar också.
Jag har precis fått reda på att det är 90 % chans att vi blir hundägare om ca 2-4 veckor, så detta är en väldigt bra dag! :D
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#5 Oooh :)! Spännande, vad blir det för vovvsing?
Ligger sjuk hemma. Lyckades sopa upp balkongen så hundarna har fått lite friskluft där. Bara gått ner och pinkat med dom och sen in. Trist på det fina vädret men förhoppningsvis är jag ok imorgon.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#6 ja! Det är en Schlapphund :) skämt o sido, blandning mellan Schäfer och Finsk Lapphund, en 4 årig omplacering som vi känt sen hon var ca två. Har varit hundvakt åt henne, och nu så har vi fått henne! Så om allt klaffar, så kommer hon om antingen 2 veckor eller på påsklovet.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#7 Krya på dig 🌺
#8 Haha ;). Nej men vad roligt! Jag hoppas på bilder…. 😇
#9 ja, har varit helt till mig idag!
Kan faktiskt slänga ut en bild på henne, och som sagt, 90 % chans att vi får henne :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#10 Vilken sötnos :)
#9 tack!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Här är full rulle. är hundvakt åt kompisarnas cavalierhane över helgen, så mina töser har fullt upp att "hålla honom på mattan" 😃
#13 Myspys :).
Storstädat köket och letat mig blind bland kurser i juridik och kriminologi. Hunden har fått promenader och lite mental övning, hon har löp på G så just nu är hon lite ding i skallen också.
#15 Kriminologi låter så intressant!
#16 Det är det men tungt att läsa. Jag har inte bestämt om jag ska ta juridisk kurs eller kriminologi eller kanske båda om jag orkar. Ska ju vara föräldraledig också och ta hand om bebisen men känner jag vill läsa något under den tiden, frågan är ju om man pallar två kurser. :/
#17 Hmm.. har du nåt av de två som intresserar dig mest? :)
#18 Inte direkt. Jag är lika intresserad av båda och vill så gärna läsa båda kurserna. 😇
#19 Så svårt val kan jag tänka mig!
Vi har mest latat oss idag. Imorse var vi ute på gräsmattan precis utanför huset och lekte lite. Tränade inkallning och target. Det var ett helt dagis där så vi passade på att miljöträna lite. Nelson tycker det är så spännande med barn och han blir alltid så uppspelt. Fröknarna tittade lite surt på oss, men vi höll ju oss 10m ifrån dem hela tiden och han var kopplad i långlina så jag tyckte ändå att vi kunde få lov att vara där. Jag var så stolt över Nelson när han kom på inkallning trots störningen! Min finaste fina hund! 😃
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#21 Härligt :D. Framsteg är alltid roligt att se 🙂
Har tränat Molly på inkallning på våra promenader då hon slickar på bajs som luktar gott (🤔) samt ska tugga på tuggummina, haha. Vi gör mycket framsteg tycker jag och det är som sagt roligt att se hur ens kontakt med sin hund stärks :).
#22 Ohja, bajs och tuggummi är BÄST enligt Nelson, i den ordningen. >.< Jag har lärt honom "spotta" (hur vette katten.. det var inget medvetet men nu kan han det ändå! 😃) men han har inte fattat det där med att det inte skall tas upp igen så fort han fått belöning..🤪
Nyss lärde jag honom att leta godis inne, vi hade massakul! Han har inte fattat det innan, men nu lyckades jag få honom att förstå. Vi kom så långt att han väntade utanför tröskeln när jag gjorde det. Första gången någonsin jag fick honom att vänta utom synhåll också!
Det är så pepp när det går bra. Så himla kul. Det går riktigt trögt med klickerträningen just nu, så det var skönt att vi fick så många framsteg, plötsligt. 🙂
#23 HAHA, Molly försöker också gå tillbaka till sitt s.k goda.. hon har lärt sig ordet ''usch usch'' och då ska hon komma till mig och det brukar funka :). Ibland första försöket och ibland femte eller…… tjugonde.
Ja, Molly brukar också följa med mig när jag ska gömma godisen 😛. Idag vart jag less på att prata så jag visade med kroppsspråk och det funkade bättre tydligen 🙂.
Jaa.. det är roligt med nya framsteg som sagt :D. Man blir som sagt peppad på att vilja mer och mer!
Det där med klickerträning.. kan man använda sig av den metoden fast man tycker det man kör på funkar bra som det är?
I och för sig har jag lite krångel med att få Molly att förstå att nej är nej.. hon är så envis. Hon är på ALLA skor med ludd i sig, så går man till henne och hon springer därifrån för hon vet att hon gör fel. Sen går man själv undan och då är hon där igen 🤔 Sen står man och lurar bakom ett hörn och hon har upptäckt en och då kommer hon springandes mot dörröppningen, tvärnitar framför en för att springa tillbaka till sin bädd. En lurig liten tjej har jag!
Å, det har varit ett sånt himla fint väder idag men vi har inte kunnat gå någon längre promenad eftersom Lucy haltade igår när hon kom hem från hunddagiset. Hon har förmodligen stukat sig. :/ Hon är mycket bättre idag men ska såklart vila. Hon har fått ett riktigt stort köttben att roa sig med och jag ska gå och bereda lite älgöron i brist på annat. :) Ha en trevlig helg på er!
#25 Hoppas hon kryar 🌺
Tack detsamma 🙂
#24 Jag tror att man skall köra på det man tycker funkar själv, helt enkelt. Jag motiverade mina omöjliga och lata katter till att lära sig alla möjliga tricks med klicker (de har säkrare inkallning än vad Nelson har.. suck!) så jag är övertygad om att det är ett roligt sätt för djuret att träna på. Du kan ju testa det och se om det funkar för er? Vårt problem är att Nelson inte hajjar det där med röstkommandon. Men nu är vi äntligen anmälda till valpkurs med klickerinriktning så nu skall vi nog få bukt på det problemet också!
Hur gammal är Molly nu igen?
#27 Testa skadar ju inte 🙂 Annars så är det en erfarenhet rikare.
Hon är lite över 7 månader 🙂. Så hon är ju busig och valpig såklart.. men man blir frustrerad när hon jävlas med en, hehe.
#28 Det kan ju vara bra att ha henne inklickad. Det kanske finns några grejor som är lättare att lära med klicker än med den metoden du nu använder, och vice versa. Man behöver ju inte vara slav under en metod, heller! 🙂
#29 Jag ska nog prova! Måste läsa på lite bara om det och köpa mig en klicker 🙂 Tack tack för pratstunden 🌺
Vi hat varit lite tråkiga idag, bara gått kortare kissrundor och så har lilltrollet blivit kammad och duschad. Vi har även tränat lite tricks och inkallning både ute och inne så lite hjärngympa har det ju blivit :) Dock så tror jag att han är rätt nöjd då det har varit full fart nästan hela veckan när vi har haft inskolning på hunddagis och valpkurs :) Så nu ligger vi i soffan och myser ♡
#31 Vilken sötnos 🙂
#32 Man får ha lata dagar :)! Låter som en mysig dag tycker jag.
Varit på praktiken kl 7-13, hem och ut med hundarna, är hundvakt äver helgen till min sambos lillasysters papillon :) Så varit ute med dem och busat i trädgården och gick upp en liten sväng i skogen. Så lugn dag för vovvarna.
Blir mer promenad i morgon, förkylningen är bättre nu :)
Nu ligger Lillan på golvet och sover, Chili ligger i soffan och sover hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#29 Jag har klickat hem en klicker nu! Ska bli spännande :D.
#34 Skönt att du är på bättringsvägen 🙂 Rara hundar!
#35 Tack, känns skönt :)
Hihi Udda par, eller hur? Men bästa vänner hihi :D
#36 Storleken har ingen betydelse trots allt 😉
#38 Rart ❤️
#39 🙂😃❤️
Idag har vi varit ute och lekt med en pinne på gården. Sen gick jag och Sally ut på en promenad i 2 timmar och en kvart ;) Mestadels i skogen så då fick hon vara lös, så blev det lite aktivering i skogen, leta efter en kotte godis i träden och lek med en IKEA-råtta. Soligt och fint var det ute idag så blev en härlig promenad.
Nu har hon fått en litet fläskben att tugga på, och så ska vi slappa en stund. Senare blir det en lite kortare promenad som Ludde får hänga med på :)
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Idag var det ännu varmare och soligare än igår och jag var helt plötsligt superpigg när jag vaknade, är annars väldigt slö på morgonen. 👍
Jag vaknade vid 9 när min syster gick till skolan och gick ut en runda runt parken nedanför med Mixa. Sen gick vi in och åt frukost och efter det lade vi oss på golvet i vardagsrummet med katten och njöt av den varma vårsolen.
Sen fick jag spring i benen och jag och Mixa gick ut och klättra berg. Mixa hade på sig sitt täcke, men för första gången i år så började hon svettas och jag fick ta av det. 😃
Sen ringde jag min kompis och vi bestämde för att träffas när hon slutade i skolan. Så gick vi ut med hundarna och släppte dem på fotbollsplanen vid parken. Inte en enda människa var ute, trots det fina vädret.. Vi var där i en timme och kasta snöbollar som dem sprang och hoppade efter. Sen satt vi och solade bakom ett av fotbollsmolnen tills Mixa kom springandes och fastnade med huvudet i nätet..😮 Vi fick hjälpas åt att hålla i henne och dra loss henne och sen gick vi hem igen.
Vi gick och handlade lite fredagsgodis och gick hem och spela kort medans hundarna låg helt utmattade på golvet. Sen åt vi middag och jag och Mixa följde med min kompis och hennes hund en bit hem, och så tog vi en omväg genom skogen och nu kom vi precis hem.
Slänger in en bild på en tiggande Mixa som min kompis tog när vi åt middag… (min systers fötter i bakgrunden, hon skulle till kyrkan)
#42 & #42 Härliga dagar verkar ni ha haft :)!
#43 Tråkiga dagar måste dom ha också minsann :)!
Måste säga att det är mycket trevligt att små prata med er alla 🌺
Jag lär nog vilja veta lite då och då (läs: varje dag) om era dagar.. 😇
#45 Åh, pga mycket plugg?
#44 Ja, det är trevligt att läsa vad andra har gjort och själv berätta vad jag har gjort.🙂 Det behövs lite trevliga trådar också. (Även om jag också kan vara lite otrevlig ibland)😇
#47 Jag märkte i en av trådarna som är rätt aktiv att jag har en tendens att vara dryg när det väl kommer till kritan så att säga.. jag har ingen förklaring till det, haha.
Men ja.. det är skönt att se att alla kan vara trevliga och bara vara rent allmänt utan diskussion och åsikts-krig 🤐
#49 Åh 😕 Hoppas dom blir helt friska snart! 🌺
Vintern ställer till det faktiskt.. man vill inte vara ute längre stunder (inte min hund vill det heller). Och lathet finns i oss alla helt enkelt. Du ska nog se att när våren kommer, den riktiga våren, och all värme så kommer allt kännas liite enklare 🙂
#50 Jo nu är dom friska igen. Blev dock en låååång period utan aktiviteter med andra hundar, något som vi annars försöker göra ett par gånger i veckan minst. Tyvärr är det långt kvar till våren här uppe än, men jag längtar nått otroligt! Vill komma igång med viltspår igen, vår favorit sysselsättning^^.
#51 Den som väntar på nåt gott… :)
Absolut ingenting, typ. Känns det som i alla fall.
Städat lite, varit på den kortaste lektionen jag någonsin haft haha, den höll på i typ 3 minuter sen var jag påväg hem igen!
Tvättat, haft ut hundarna och kollat efter lägenheter, ser dock tomt ut på den fronten. 😕
Ska snart ut på en promenix med hundarna och pappsen, sen blir det nog något avsnitt big bang theory innan läggdags😃
~mikkan
#53 Åh, kollar på det nu :). Bästa serien! #54 Haha ;).
Kammat igenom en Newfoundland som haft valpar så hon har släppt all sin päls så det var bara att kamma igenom hela hunden och dt tog väll en timme, sedan vare att bada och torka henne. Sedan kom en söt landseer valp som var urgullig. OCH NU ÄR JAG HEMMA MED MIN PÄLSKLING
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Idag har vi hämtat hem Lovis från dagmatte. Hon har också fått ett riktigt bad eftersom jag var tvungen att prova hundschampot jag köpt! 😇 Så nu ligger hon i min säng och torkar till, på en handduk såklart 😃
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
#56 & #57 Åh myspys :)!
# 58 Jaa det kan man säga! :)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Vi tog en skogspromenad på 2 timmar i solen, riktigt härligt och banditerna var överlyckliga.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
På förmiddagen tog vi det bara lugnt och stilla. På eftermiddag åkte vi och tränade agility med ett gäng ägare och hundar. Bla lilla Bira som finns här på iFokus. Gick jättebra kan jag säga. Stolt över lilla Jason. Han ligger under sängen och sover just nu.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#60 Lång promenader måste vara det bästa som finns :).
#61 Går det bra med agilityn? :)
#62 Jadå. Han älskar både tunnel och säcken. Sen a hindret och balans hindret var lite läskiga. Sen hoppa får han ju inte göra än. Vi gick över ett hinder som var typ en cm. Eller jag gick han skuttade över.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#63 Övning ger färdighet 🙂