VGW-bälte på mindre hund
Lite nyfiken på hur de mindre VGW selarna ser ut då de sitter på hunden, någon som kan visa?
Ska troligtvis införskaffa en till min Jack russell inom en snar framtid, men många som testat på sina små hundar har uppfattat selarna som "klena" och med smala remmar.
Hittar inga bilder att jämföra med heller.
Inte de bästa bilder men det jag hittade på google :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Vet inte hur stor skillnad det är på riktig vgw och vgw beginner selarna men jag köpte en beginner nr 1 till min tjej och den var för liten så bytte till en nr 2 och den blev för stor. Även fast den var inställd på minsta så åkte den upp på sidan när hon drog. Den satt inte kvar där den skulle. Min hund är lite större än en jr men inte så mycket.
Någon som vet om det skulle vara stor skillnad? De är så himla dyra.
Min är i storlek L, och den anpassade sig själv lite efter hunden. Drog åt den så som jag tyckte, men det tog inte lång tid innan den hade anpassat sig och nu sitter den perfekt. Men jag har VGW extension.
#1 Fin tjej, och selen ser ut att sitta perfekt 🙂
#2 De såg ju ut att sitta bra faktiskt, såg inte överdrivet smala ut heller.
Så det finns olika selar inom VGW? Vad är det för skillnad och hur mycket skiljer sig priset?
Tack! jag gav runt 500 lappen för mitt, men då är det ju lite större också. Sen så beror det ju på vart man köper det me, går säkert att hitta billigare på nätet.
Läste lite om beginner selarna nu, de verkar inte lika bekväma och robusta som extension selarna.
Så det är extension jag är intresserad av, tror de ligger på 499:- på de flesta ställen.
http://www.qurts.se/produkter/vgwbalte/vgwbalte-selar/vgwbalte-extension.html
Där har du all möjlig info :)