Det äckligaste jag vet...
…är när våren kommer och "det som göms i snö kommer upp i tö".
Hundskit överallt. Man förväntar sig lukten av vår men känner bara lukten av skit som tinas upp av solen.
Så fruktansvärt äckligt.
Ni som vet med er att ni inte plockar efter hundarna (ni finns ju uppenbarligen)….börja plocka!
Riktigt tråkigt för dom som faktiskt har hund och plockar skiten efter sig att se andra bara lämna det.
Blä..🤮
~mikkan

Håller med! Jag arbetar som vaktmästare och det har hänt mer än en gång att jag kört grästrimmern rätt i en stor hundskit som srätt ut över hela mig.
Håller med dig!
Bakom oss har vi en gång/cykelväg och det är många som går med hundar där, sällan någon som plockar upp efter hunden. Så äckligt och försöker undvika att gå där så mycket som möjligt. Inte kul o behöva se sig för extra så man inte trampar i hundskit.
Nä, det är himla tråkigt att man måste gå och se sig för så man inte trampar i hundskit, det är helt galet….
Stör mig extremt mycket på hundägare som låter hundarna skita mitt på gångvägen och går vidare utan en tanke på att någon kan trampa i det där.
Det värsta är nog ändå såna som plockar upp men kastar påsen på vägen…vilken nytta gör det? 🤦♂️
~mikkan
Håller med dig till hundra procent!
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
ja usch, förstår dig! det är faktiskt respektlöst :/
själv är jag är överdrivet "upplockande", och plockar även upp i skogen där folk ändå inte kommer gå, förstår inte hur man kan strunta i det.
det är sjukt pinsamt att ha glömt påse! jag vänder alltid och går hem vid såna tillfällen. en gång fick jag till och med "avbryta" min hund för jag hade glömt påse. slarviga matte… har oftast med mig minst två påsar i vanliga fall men ibland kan man glömma :P
#5 Händer ibland att påsarna tar slut när mina är extra skitnödiga någon dag…tycker också att det är pinsamt haha så nästa gång jag ska ut med dem så tar jag samma väg och plockar upp skiten då.
Förstår inte hur man tänker när man lämnar det att ligga.
~mikkan

Var ute med mina i går och gick på ett ställe där det är väldigt många som struntar i att plocka upp efter sina hundar 😡Kom hem och fattade inte vad det var som luktade så illa i huset. Trodde först att det var någon av hundarna som fes illa, men efter ett par timmar fattade jag att så inte var fallet… Började leta efter orsaken och kollade ju mina skor först, men såg ingen hundskit där. Det visade sig sen att en av mina hundar hade trampat i hundskit och gått runt med det i hela huset! Han hade även varit uppe i sängen och i soffan 😡 Fick ju sanera halva huset! Då var jag "lätt förbannad"…
Lika så när man själv eller barnen råkar trampa i skiten. Jag blir galen! SÅ äckligt!
Nä, gör om gör rätt! Plocka upp skiten!
Här där jag bort har jag inte sett en endaste liten hundskit på marken nu efter att snön tinat bort helt. Det kanske beror på att komunen satt upp väldigt många fler hundbajstunnor och på varje ny så finns det bajspåsar på en rulle att ta av. Om bajspåsarna är slut så kan man sms:a eller ringa ett nr som står på tunnan så fyller de på dem. Annars kommer de med jämna mellanrum och fyller på.
Efter att komunen har gjort detta så är bajset på gator och gräsmattor som putts väck! Härligt.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Håller med alla! Man plockar upp efter sig. Molly hade bajsat utanför vid vägkanten och mina påsar var slut (så himla pinsamt och irriterande) men vi skulle ändå åka iväg en timme senare så då plockade jag upp det helt enkelt.
Vett och etikett :).
#8 Här har vi knappt papperskorgar :(. En stolpe med hundbajspåsar har jag sett, men använder mig inte av dom heller då jag kan tycka att det är ägarens ansvar att köpa på sig rullar.. såklart jätte snällt att dela ut gratis dock! Men jag skulle uppskatta mer papperskorgar..
Här nere i Malmö det som försvinner i snö är snön. Inget göms här som tur är! Men förstår att det är tråkigt för er andra.
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Löser det probelm så är det ju jättebra!
Jag har dock alltid egna påsar med mig. Jag är kräsen när det gäller bajspåsar. Vill gärna ha tjocka påsar som inte går sönder i perfereringen när man drar av en påse. Sen vill jag ha handtag också, plus att det ska vara större än "vanliga" min Grand Danois bajsar inte direkt små kottar…
Medarbetare på Hundar.ifokus
Äckligt är det men jag kan tyvärr inte plocka för hunden hoppar alltid ute i skogen där det är meter med snö för att skita och jag har ingen möjlighet att simma efter henne i knähög snö. 🤐
Håller med till 100 %. Här jag bor ligger det fullt överallt och ingen trevlig lukt precis. Själv är jag väldigt noga med att plocka upp efter min daghund som jag sköter om 🙂
Så äcklig lukt när alla bara struntar i det, men värst är det om man själv trampar där. 🤢
#10 Såklart 🙂 Himla härligt att se kommunen engagera sig också!
Haha ja, det där med att påsarna går sönder när man river av dom har gjort en lite bitter :). Inte kul att behöva knyta en knut i änden så att säga!
Tyvärr tror jag du predikar för de redan frälsta..
De som inte plockar upp sitter nog inte på forum. De känns som att man är en slarvig och oengagerad hundägare som inte plockar upp! Ja det ser rent hemskt ut!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#16 Tror nog att det är många härinne som inte plockar upp efter sina hundar också. 🤐
~mikkan
Ja de är sjukt jobbigt!! Inez skiter ju väldigt små korvar men jag tar ändå upp en påse och plockar upp de. Även om vissa säger men de är ju så litet… så de gör väl inget?… Jo de gör det!
Men jag förstår inte heller varför man inte kan ta upp sin hund skit? Går man ut så tar man ju med sig påsar? Skaffar man hund så blir ju plocka upp skit nått man får ''på köpet'' kan jag tycka?
Så man blir ireterrad.. :( Ser ju så otrevligt ut!
Kan bara skriva att jag håller med! Är så himla trött på alla som struntar i att plocka upp efter hundarna. Det är äckligt! Plus att min hund tyvärr äter hundskit, men det får nog bli en egen tråd med det lilla problemet…
När man köper hund så ingår det att plocka upp bajs, hur äckligt det än är!! Håller med dig till 10000 % vet inte hur många gånger mina skor och hundens tassar åkt in i duschen efter promenaden!!
Jag håller också med.
Gick till hundrastgården igår och det stank verkligen omkring där och på vissa ställen av vägen dit då det går en del hundar där. Vidrigt är det!
// Lise
When nothing goes right, go left!