Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 2778 ggr
[Ebidda98]
0

Att jobba med hund

Hej! Till er här som jobbar och har hund: Hur löser ni det? Vilket jobb har ni och vilka tider gäller då? Hur löser ni det med jobben? Många kan inte skaffa hund pga jobb och jag vet att man inte ska skaffa det om man inte har tid nog för den. Vad gör ni för att ta er tid? :)

Neela
0

Vi jobbar ofta olika tider och gör vi inte det har vi en dagmatte.

Jetaime
1

Jag har fram tills nu haft den turen att få ha med mig Zuki på jobbet, men nu har vi ny chef och nya regler. Det är tydligen "oprofessionellt" att ha med sig sin hund när man jobbar i en djuraffär…

Allt är kaos i mitt liv just nu, och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det än. Blir nog att min mamma få ta henne de dagar jag jobbar fram tills jag har hittat något nytt…

Mia
0

Jag pluggar heltid till socionom och är timanställd inom hemvården och har en valp på snart 7månader. Det fungerar alldeles utmärkt 

Har dock en sambo som passar henne ifall jag är i skolan längre tider, hon klarar av att vara ensam en timme, det är det längsta vi har testat iaf. Angående mitt arbete som timanställd så är det så att jag jobbar t ex 8-9 och sedan 12-12.25, 14.30-14.45, 16.45-17.15, 20.00-20.25

Alltså är jag hemma några timmar emellan och kan umgås med henne och ta ut henne, ibland är sambon hemma hela dagen och kan vara med henne 

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Ebidda98]
0

#1 Okej :) #2 Nej vad tråkigt! Hoppas det löser sig på ett bra sätt!! :) #3 Okej, det är ju en toppen lösning! :)

Catta-
0

Jag får hem min valp om 2 veckor. Då kommer sambon och jag jobba olika tider så hon aldrig behöver vara ensam. När hon blir stor nog kommer jag ta med henne till jobbet. Jag jobbar på ett hunddagis och där får personalen ta med sina hundar 

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Ebidda98]
0

#5 Vilket roligt jobb :) Och grattis förrästen!!

[Forest]
1

Här fråga en tant mig om inte jag behövde lite dagmatte/hundvakt ibland :) Så våra dagar där arbetstiderna börjar samtidigt o mer än 3 tim så får hundarna vara hos dagmatten. Dagmatte förlora sin älskade hund som var gammal, och kände att hon sakna hund därmed fråga hon pga inte kommit över sin hund så skaffar hon någ inte någon ny på ett tag. Samt att hon verkligen älskar hundarna och dom henne med så ser hon dom som sina små med :)

Catta-
0

#6 Ja, jag älskar det :) Tack!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Ebidda98]
0

#7 Mysigt!!

Fridaaaa
0

Studerar heltid, men har hemmastudier vissa dagar och sambon kan ut med henne vissa dagar eller släpper svärmor eller hennes man ut henne en snabbis mitt på dagen :)

Men i regel är vi inte på lärcenter mer än 4-6 timmar per gång och då klarar hon sig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

9 Ja, jag tycker denna dam är så otroligt söt alltid sett henne som väldigt snäll djurvän då hon alltid har med sig lite bröd ut för ge en halvtam kaja lite mat under sin promenad. Så att få en sån dagmatte var guld hon vill inte ha betalt heller men köper alltid fredagsfika och någo blomma då o då till henne :)

[Ebidda98]
0

#10 Skönt att höra att det finns bra lösningar även när man pluggar heltid! :) #11 Haha, kul för hundarna oxå! Låter som en supermysig människa!

vallhund
0

Nattis

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[cindrus_89]
0

oftast så löser de sig i och med att jag och sambon har olika tider.
Men nån gång i veckan har vi båda dagtid och då har jag en fantastisk svärfar som kommer och tillbringar tid med min nikita. om han inte skulle kunna så har jag många vänner och familj som skulle ställa upp eller att jag åker hem på rasten.
Men som sagt svärfar säger aldrig nej till min Nikita=)

[Ebidda98]
1

#14 Tur att ni har honom då! ;)

[Tinus-mus]
0

jag jobbar bara 4 timmar som assistent på själva jobbet sen jobbar jag lite hemma också med politik.

så min hund är i regel hemma själv i 4 timmar utom varanan tordag då får han följa med till jobbet då vi har friskvårds dag med våra deltagare och personal

Vizzla
0

Vi har svärföräldrarna som tar hand om hunden när vi jobbar dagtid båda två, vilket brukar vara några gånger i veckan. Vi kan även lämna honom där om vi t ex ska på bio osv. Känns skönt.

Om vi inte hade dom hade jag sökt efter dagmatte/daghusse eller övervägt hunddagis.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

LostMySelf
0

Jag jobbar som tidningsbud måndag-lördag och tiderna jag jobbar är 02:45 till ungefär 06:00. Min hund är så van att jag är borta dessa timmar nu att han sover hela tiden, och min mamma är hemma (sovandes) så han är aldrig ensam.

[Ebidda98]
0

Vad skönt att höra att det finns så många olika och bra lösningar! :D

MiBo
0

Hej!

Jag jobbar heltid med oregelbundna arbetstider. Jag löser dagen för min hund med hunddagis & när jag jobbar tider som dagiset inte har öppet så har jag vänner & bekanta som hjälper till. Om jag ska lämna honom själv så är det endast för kortare stunder.   

Hoppas att du hittar en bra lösning för er!

cupcakes
0

Jag jobbar på djursjukhus där vi har ett personalhundstall. Där får min hund sitta och så går jag ut med honom på lunchen. Har jag tur jobbar en kollega vars hund är Gibsons bästa kompis och hon brukar då också ta med honom ut så får han komma ut lite till.

Från och med april kommer även en kompis och hennes hund flytta hem till mig och börja på samma djursjukhus vilket gör att hundarna kommer få vara hemma mer då vi inte kommer jobba samtidigt hela tiden och då kan den som är hemma ta båda.

Innan jag fick platsen i hundstallet hade jag dagmatte som kom och gick ut med honom.