Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 2778 ggr
[Ebidda98]
0

Att jobba med hund

Hej! Till er här som jobbar och har hund: Hur löser ni det? Vilket jobb har ni och vilka tider gäller då? Hur löser ni det med jobben? Många kan inte skaffa hund pga jobb och jag vet att man inte ska skaffa det om man inte har tid nog för den. Vad gör ni för att ta er tid? :)

Neela
0

Vi jobbar ofta olika tider och gör vi inte det har vi en dagmatte.

Jetaime
1

Jag har fram tills nu haft den turen att få ha med mig Zuki på jobbet, men nu har vi ny chef och nya regler. Det är tydligen "oprofessionellt" att ha med sig sin hund när man jobbar i en djuraffär…

Allt är kaos i mitt liv just nu, och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det än. Blir nog att min mamma få ta henne de dagar jag jobbar fram tills jag har hittat något nytt…

Mia
0

Jag pluggar heltid till socionom och är timanställd inom hemvården och har en valp på snart 7månader. Det fungerar alldeles utmärkt 

Har dock en sambo som passar henne ifall jag är i skolan längre tider, hon klarar av att vara ensam en timme, det är det längsta vi har testat iaf. Angående mitt arbete som timanställd så är det så att jag jobbar t ex 8-9 och sedan 12-12.25, 14.30-14.45, 16.45-17.15, 20.00-20.25

Alltså är jag hemma några timmar emellan och kan umgås med henne och ta ut henne, ibland är sambon hemma hela dagen och kan vara med henne 

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Ebidda98]
0

#1 Okej :) #2 Nej vad tråkigt! Hoppas det löser sig på ett bra sätt!! :) #3 Okej, det är ju en toppen lösning! :)

Catta-
0

Jag får hem min valp om 2 veckor. Då kommer sambon och jag jobba olika tider så hon aldrig behöver vara ensam. När hon blir stor nog kommer jag ta med henne till jobbet. Jag jobbar på ett hunddagis och där får personalen ta med sina hundar 

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Ebidda98]
0

#5 Vilket roligt jobb :) Och grattis förrästen!!

[Forest]
1