Rimligt pris för nattmatte?
Jag ska söka efter en nattmatte till min tik dom nätter jag jobbar. Det är ca 10 nätter i månaden och hon kräver inga aktiviteter, hon ska bara ha någonstans att sova. Jag tycker det borde vara billigare än dagpassning! Vad tycker ni att man kan säga för pris som man är villig att betala för det?
500kr kanske?
Jo, jag hade sagt det från början, men då tyckte hon som skulle passa henne att det var för lite, hon ville ha 1000 så nu måste jag leta en ny!:)
Men om hunden bara ska sova där, sen hämat du hunden och efter ett nattpass så många ju du med sova och då får hunden sova igen i ca 6-8 timmar. Är inte det lite mycket sovtid för hunden per dag?
Eller har jag kanske förutfattade meningar och tänker inte på att det finns folk hemma hos dig när du sover :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Så har hon nu oxå, skillnaden är att hon sover hemma med min sambo nu!:) jag promenerar henne när jag kommer hem på morgonen och sen sover hon lätt 6 timmar till! Jag får till och med väcka henne när jag kliver upp på dagen! Hon är en väldigt trött hund med låg aktivitetsnivå!:)
#3 Vuxna hundar sover normalt runt 18h/dygn så det ska nog inte vara någon fara. Speciellt inte med tanke på att det bara rör sig om 10 nätter i månaden.
Jag promenerar henne som sagt när jag kommer hem och på eftermiddagen springer hon med mig när jag rider! Hon verkar klara sig fint på det!:)
#4 Okej.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag tycker inte att du ska behöva betala särskilt mycket. Visst, den personen måste ju vara redo att ta emot er när ni kommer och gå upp när hunden ska hem, men annars är det ju inte mycket jobb. Kanske att din hund behöver en kväll- eller nattrastning vid något tillfälle men då är det väl mest en kortrunda och bara i undantagsfall. 500 kr låter helt klart skäligt för det arbetet. Jag jämför med vad det brukar kosta med dagmatte eller hunddagis, och då får man ju hunden matad, rastad och aktiverad på andra sätt, mycket mer arbete. Ett hunddagis har ju dessutom kostnader för lokal och dylikt.
Precis vad jag tänker också! Det enda hon behöver är en kvällsrastning så hon får kissa innan dom går i säng!:) Men då vet jag att jag inte tänker helt tokigt i alla fall!:)
Nej, det tycker jag inte att du gör. Du borde kunna hitta en annan nattmatte som passar. De flesta människor är ju hemma på natten och uppe på morgonen, så sålänge det inte är någon som måste iväg till jobbet innan du kommer så borde ju även någon som jobbar heltid kunna vara nattmatte.
Ja, jag får fortsätta leta helt enkelt!:) tack för svar!:)
Jag betalade 150kr/dag när jag hade hunden hos dagmatte så 100kr/natt hade jag tyckt varit rimligt.
På hunddagiset tar vi 50kr per natt & 130kr per dag.
Sajtvärd på Collie
Tack för alla svar! Det är till stor hjälp!:)
Jag skulle aldrig betala en sådan summa till en hundvakt som inte betalar skatt o inte har utgifter för lokal eller har försäkringar för sin verksamhet.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.