Det här med löp alltså
Min tjej är 7 månader om två veckor drygt och löpet har inte kommit igång ännu. MEN jag tror det är på g, alltså att hon har hormoner i kroppen som tusan och det.
De senaste veckorna, kanske en månad till och med, så har hon gnytt och sökt uppmärksamhet. Kaxat upp sig lite och är en bitch rent utav, kanske ska be om ursäkt att jag kallar min hund det? I alla fall.. hon är rastlös som tusan, ska alltid göra nåt liksom.
Men idag är hon slö, vilar helst och chillar. Men om jag leker med henne är hon gärna med på noterna och samma om jag tränar lite allmän lydnad och aktiverar henne. Hon är med på noterna om jag väl sätter igång att aktivera henne vad det än är.
Henne ''fiffi'' är mer svullen på morgonen tycker jag? Kollade nyss och den var som den var, inget blod heller.
Hon mår bra allmänt. Äter och dricker som hon ska och följer gärna ut på promenaderna utan motstånd så sjuk är hon nog inte då hennes allmänna tillstånd är kanon.
Vet inte hur många inlägg jag gjort om löp :D. Men det är min första hund och det är förvirrande med alla tecken ;). Har mest tänkt ''det kommer när det kommer'' men nu när man ser de flesta symptomen vill man att det bara ska sätta igång så man får det överstökat liksom :P. Och jag antar att det är löp på gång snart, hon är ju i den åldern och visar många tecken. Right?
Dessa tecken på att löp verkar vara på gång kan komma flera månader före löper verkligen sätter igång - så ta det lugnt. Det kommer när det kommer 
Har två löptikar själv hemma och håller på bli smått galen på pipande, ridande, dansande osv
Jag var helt övertygad om att Bira var på gång då hon var 7-8 månader och såg alla möjliga tecken på det, precis så som du beskriver. Men inte kom det för det inte… Hon är nu snart 10.5 månad o inget löp ännu… Tycker minsann att det kan komma snart så att vi får det överstökat :D Men det kommer när det kommer!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Här tror vi att Enja hade tystlöp pga hanarnas intresse tidigt redan vid 7 mån ålder men jag märke inget. Men dessa tecken som sagt var kan dröja ett tag innan löpet kommer. Jag skulle vilja säga att mars april brukar vara löpar månader :) Donna var 8 mån när hon löpte första gången helt underbar under sina löp samma glada knäppfia, Enja tja ja hon funkar men har mer intresse på träffa 2 hanar som hon verkat fastna för ena kastrat Pudel och andra någon lurrvig liten ungtupp
Men det du beskriver låter som att löp kan vara på G men det kan dröja någon månd eller 2 innan den verkligen kommer :)
Okej, tack alla för svar! :) Hjälpte otroligt mycket!