vaccinera priser hjälp?
Hej, jag ska snart vaccinera min hund, valpvaccin, men hur mkt kostar det ungefär?
Det varierar GALET mycket från klinik till klinik så det lönar sig att ringa runt och fråga.
Nobivac DHPPI (som är det du ska ge) kostar på kliniken där jag jobbar i stockholm 550 kr. På andra kliniker kan det kosta så lite som 250 (ofast längre ut på landet) och på andra upp emot 700. Så ring runt och fråga om du inte har en särskild klinik du gärna vill gå till
#1: Ok, ja jag kommer välja mellan djursjukhuset eller hästkliniken.
#2 ring och fråga :D
Vaccinerade Molly när hon vart 12 veckor och det kostade mig 495kr på Animalen :P.
För mig kostade det 395kr inklusive en mindre undersökning där de kollade så att allt stod rätt till med valpen, de kollade öronen mun ögon osv. 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Jag fick betala 1500kr (!). Det var för undersökning (besiktning), chip & 2a vaccinationen. Detta var något ägaren eg skulle göra. Och jag skulle bara betala vaccin för kennelhosta som kostar 270 kr.
Hade ägaren gjort det, så hade det kostat 500 kr för allt…Jag gjorde det på en filial till djursjukhus (för det är närmast). Kanske är veterinär billigare. Hans syskon kunde klippa klorna hos veterinären för 30 kr, medan jag skulle få betala över 300 kr. Så jag klippte själv istället. :)
Betalade om jag inte minns fel 430:- för 12veckors-vaccinet. På kolartorps djurklinik i Stockholm.
480 kr kostade det för min hund.
Jag betalade 290 kr för 12-veckorssprutan, inklusive kennelhosta, och en snabb undersökning hos Cityveterinären i Malmö. Jag ringde runt och kollade innan jag bestämde mig för var, och priserna varierar verkligen jättemycket, även i samma område.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Har gör mig att det kostade 400 kr för 12 veckors sprutan, eller vi betalde 680 kr men då köpte vi storpack öronrens också.
// Nadja