Eran hundras i media?
Vad tycker ni om den media uppmärksamhet (genom film, nyheter, vidoes, reklam osv) som den ras ni äger får? Hur visas er ras i media? Är det bra eller dålig uppmärksamhet? HUr skulle ni vilja att er ras framställdes i media?
Taxen ser jag mest i reklamannonser, både i TV och på reklamskyltar. I allt från smyckesreklam till veterinärer och försäkringsbolag. För mig gör just den exponeringen ingenting. Tycker det är gulligt.
MEN.. Jag ser många hundtidningar eller "reklam" för att köpa valp där taxvalpar finns med på framsidan. Vem vill inte ha en supersöt valp? (oavsett ras egentligen) Taxen är trots allt en jakthund i grunden, även om den kan fungera som sällskap så tycker då jag att taxen ska få vara jakthund (åtminstone spårhund typ). Jag tänker att vissa kan lockas av den supersöta taxvalpen utan att förstå ursprunget.
Jag tycker personligen att taxar passar i just reklam. De allra flesta känner igen en Tax
Känner inte till någon film med en Tax i än så länge och vet inte om jag skulle vilja det heller, med tanke på att de raser som ofta exponeras i film blir sönderavlade pga popularitet…
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Min ras florerar aldrig i media, inte var jag har sett i alla fall mer än i någon hundtidning i så fall men de räknar jag inte =)
Jämthunden syns i princip bara i media i jaktprogram. Där tycker jag att det är bra att de syns eftersom jämte är en jakthundsras och jag tycker som du att min ras ska man inte skaffa om man inte håller på med jakt.
Jag har aldrig sett ett jämte i reklam, en film eller någonting annat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sheltien har jag väll sätt ett antal gånger. Även i film (vilket jag dock inte sett så hemskt mycket ännu) Men när vi spelade in Johan Falk filmen förra året (spelets regler) så hade vi med oss en sheltie. :)
Border collien är väll en av de hundraser som syns mest - reklamer (både stillbild och rörlig bild), filmer osv osv.
Mvh Emelie 
Sankt bernhard är ju Båtsman i "Saltkråkan:
Sedan är det Beethoven -filmerna.
Och filmen Cujo eller vad den heter, en sankt bernhard som blir biten av en fladdemus och blir typ galen.
Även en reklamfilm har jag sett sankt bernhard, när det hoppar ut 1-2 st från sängen. legat under täcket haha :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Har nog inte sett en enda Leonberger-reklam bortsett från dom ifrån www.Bamsesbollar.se och i raastidningarna. Men tycker det bara är bra reklam.
Släthårig foxterrier och dansk-svensk gårdshund känns inte heller speciellt vanliga värken på tv eller i tidningar. Tintins hund Milou ör ju en strävhårig Fox och det känner mångsidigt till, men det är ju inte samma ras:)
De enda jag ser i media är kamphund. Så blir bara irriterad. Men på TV3 djursjukhuset hoppar jag av glädje varje gång jag ser amstaffen rulla runt och står på "framsidan" i början av programmet :)) De gör mig varmt. Och hoppas folk kommer förstå i framtiden vilken underbar ras de är.. GOD JUL :))
Staffen som ras i sig är det väldigt lite uppmärksamhet i media över. Däremot hundtypen i sig får väl inte direkt bra uppmärksamhet i media..
Jag personligen skulle vilja att alla klumpas ihop, att man inte bara ser de dåliga individerna utan faktiskt ser bortom dem och inser att majoriteten inte är livsfarliga.
4 du missa även filmerna Beethoven 
8 har du amstuff? Flera barnfilmer har med just mer "kamphundraser" kommer inte på vad de heter men den otroliga vandringen är väl med en iaf? sen vet jag film där barn tar hand om hemlösa hundar o skapar ett hundhem/hotell från en övergiven byggnad/hus/hotell typist att jag inte kommer på namnet där har någ de alla hundraser samt blandraser. Ska försöka klura fram vad den heter.
Kom på vilken jag menar http://www.moviezine.se/film/hundpensionatet

Bullterriern är med på Plantagen reklamen, det tycker jag är lite skoj. Och så är den med i Babe 2, Sherlock Holmes 2.
Bullterriern porträtteras som antingen en kamphund eller en clown oftast i filmer. Eller såbörjar det med att den är en tuffing som sen blir snäll.
//Denise
#10 Jag skrev beethovenfilmerna ;) Står i andra meningen :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har Pudel. Säger lite som forest, pudlar ses ofta som fina, snobbiga hundar. Oftast spelar de en feminin roll också. Alltid är de utställningsklippta så många tror att pudeln måste vara helrakad bak med två bollar. -_- Har sett flera trådar där folk ratar pudeln på grund av klippningen tills de får veta att de kan se ut på andra sätt. :)
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Papillon syns inte så mycket i media.
Min ena ras, westien, är ofta omslagshund för olika hundgodis-märken och liknande! Finsk lapphund däremot ser man aldrig i media ^^
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#10, amstaff/staffe. ja de filmerna har jag ju sett! Nu blev jag ännu mer glad ^^
Det är ingen amstaff i Den otroliga vandringen ;) Det är en amerikansk bulldogg =)
Precis som #19 Skriver så är det en Amerikansk bulldog, och tror det är en bullterrier i orginalböckerna.
Går man däremot tillbaka i tiden så fanns en Amerikansk barnserie kallad "The little rascals" eller rackarungarna på svenska där en av individerna som grundade American staffordshire terrier medverkar.
Sedan fanns även en serie/reklamfigur för skoföretaget "Buster brown".
Men generellt sett har hundtypen inte haft en positivt relation med medier.
≧◔◡◔≦
Mamma har american akita, och akita inu har ni nog talas om.. Hachiko..det är ju en akita inu = japansk akita… Min lilla podengo är endast med i portugisiska jakt filmer ;)
19 Jag vet att det inte är amstuff, ville bara säga att det finns flera av de maffigare raserna med i filmer 
Grand danois
Min hundras visas ofta i hundfilmer, t.ex. i början på "chihuahuan i beverlyhills" är huvudrollen i "marmaduke"
är med i flera av lady gagas musikvideos.
Rasen ses inte som negativ utan är oftast är den med bara för att den är stor.
Och i lady gagas musikvideos är det alltid just harlekin som är med =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jack russell terrier syns i media emellanåt och dom flesta vet vad det är för ras. Jag har inte hört/läst något negativt, oftast framställs dom väl som små clowner (vilket inte alltid är bra när det faktiskt är en hund som kräver ganska mycket).
Welsh corgi cardigan ser jag knappt alls i media.. Det är nästan ingen som vet vad det är för ras när man pratar om den heller.
Synd tycker jag, det är en ras som skulle behöva lite uppmärksamhet då den faktiskt skulle passa många :) Till skillnad från många andra raser som får ett uppskjut genom media.
Men man får väl vara glad att corgin inte är superpoppis, stor efterfrågan brukar ju tyvärr leda till att folk kan avla på lite vad som helst och ändå kunna sälja.
#19, yes i know :) Men de finns många som tar fel, faktiskt. Strunt samma, fina iaf! :)
Vad skulle ni vilja visa/berätta om er hundras i media? Hur bör de framställas? Fördelar/nackdelar? Eller är det bäst om de inte får den spridningen och populariteten?
Intressanta svar!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Min ras syns nog väldigt sällan i media, isåfall handlar det oftast om artiklar om tryffelsökning med hund. Det tycker jag bara är bra, ger en bild av att hunden behöver arbeta.
Om rasen skulle vara mer med i media tycker jag den borde framställas som en hund som behöver arbete i någon form, inte som en del fått för sig, att de är söta att se på och inte kräver så mycket.
#23, Scooby Doo ät nog den kändaste :D
Jag vi hade ju Tubbe i Snoken.
Siluetten på den här sidan är en Berger så som den framställdes i en Disney film.
Den här har oxå varit med i några filmer: http://www.silvia.trkman.net/ Bilden av La är talande, preciis så tokiga är dom våra jyckar!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Isländsk fårhund har jag aldrig sett i media förutom nån artikel i hundtidningar.
en film man minns är titta vem som snackar nu.