Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 2545 ggr
zLindaz
1

Hanen reagerar på löptik ?

Hej!

Jag har en fråga angående hanar och löptikar, jag har hört att hanarna kan ha en jobbig tid när honorna i området runt omkring löper.

Kan man på något sätt undvika detta förutom kastrering eller hur ska man göra? Ska man bara ignorera beteendena eller hur gör ni ? 

Tacksam för svar :)

[Forest]
0

jobba med din hund är mitt tips, som jag skriver i många trådar så är inte lösningen kastrering pga jag känner flera hanhundar som lider vid löptider + parar om de får chansen till det.

zLindaz
0

Tips på hur man kan jobba med hunden ?

Frida B
0

det beror på hur hanen reagerar

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Forest]
0

2  Jag har ingen hanhund men anser att det är alltid bra att träna och ha bra kontakt med sin hund. lydnadträna, rallylydnad,agility mm  gå kurser  :) Det kan vara kämpigt i 2 år men tro mig det är värt all träning :)

zLindaz
0

#3 Som det är just nu så går han bara runt och piper och gnyr och vill ut mest hela tiden.

#4 Okej.. tack

polgara
0

Jag har oxå en hane som har det jättejobbigt när tikarna runt omkring löper, men han ska inte gå i avel så jag ska prova med en kemisk kastrering o se om det hjälper, gör det ingen skillnad får han ha kulorna kvar, blir det bättre så åker kulorna senare

vallhund
0

Tränta tillsammans med riktigt bitchiga tikar så lär sig hanarna att tikars bakdelar är TABU!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Forest]
0

7 haha oja äldre tikar kan verkligen sätta hanar på plats Flört

zLindaz
0

#6 ska kolla upp det där.. tack för tipset :) 

Låter som att vi får bege oss ut och leta efter en bitchig tik helt enkelt :P

RedMonsters
2

Som #7 säger är det perfekt. + träna kontakt eller annan form av enkel lydnadsträning i början nära löptikar. Det går, det gäller bara att ha tålamod. Min tollare (hane) ligger platsliggning bredvid en löptik utan några som helst problem. TRÄNA TRÄNA TRÄNA. Det kommer att kännas hopplöst och meningslöst men det funkar. Med tålamod kommer man långt. Kastrering är inte lösningen. Har sett fall där hanen har blivit värre av kastrering.

Medarbetare på brukshundraser.