Kissar i sängen
Min tik har inte kissat i sängen sen hon var valp och nu är hon två. Men ikväll gick rätt in i min säng och kissade en stor skvätt precis där jag brukar sova! Varför gör hon så? Kan hon ha kissat på sig för att hon löper? Eller är hon sur på mig? Vi hade precis varit ute.
ta henne till veterinären så kollar ni att hon inte har nå inflamationer i kissblåsan eller livmodern osv osv, Kolla först, tror vet tar nå kissprover bara :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Gör hon det ofta eller ibland bara?
Det kan vara bara ett oönskat beteende eller så kan det bero på att något fysiskt är fel, till exempel en urinvägsinfektion. Tycker som #1 att ni ska ringa veterinären och få henne kollad, bäst att börja med att utesluta att det är ett fysiskt fel.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Det är väldigt sällan, hon skäms efteråt så hon vet att det är fel. Vi hade precis varit ute också när det hände.
min gamla dam gör det när hon blir avundsjuk på tex om jag e ute med en annan hund osv har inget bra råd tyvärr men jag tar det min hund gör som något dominant (hon skämms knapt för att hon gjort det).
1 det kan vara löp på G
2 urinvägsinfektion, gör att hunden inte kan hålla sig så länge o det gör ont.
skäms gör väl inte hundar då de inte har samma uppfattning som oss. Det är vi som sätter ord på vad vi tror, att de får skäll reagerar hundarna nu får jag skäll igen o vi tror de då skämns. Jag säger som 1 kontakta vetrinären för närmare titt.
Jag skäller inte på henne, det räcker med att jag tittar på henne på ett speciellt sätt och då vet hon att hon gjort fel och så gömmer hon sig. Det händer så sällan, två ggr om året kanske , annars är hon duktig på att hålla sig och säger till när hon vill ut. När olyckor har hänt har hon löpt samtidigt.
Det är inte helt ovanligt att löptikar kissar inne/kan ha svårt att hålla sig.
Lös det enklast genom att inte låta din hund ha tillgång till sängen när hon löper