Hundar iFokus

Hundar

Etikett: pälsvård-omvårdnad
Läst 2402 ggr
[Crazy Rabbit's]
0

Salva att smörja tassar med!

Hej! Nu är det så att min Labradorkille har börjat få småsprickor i tassarna och snart kommer de att börja salta på vägarna.
Han har även tappat päls vid armbågarna, då han inte fick i sig det han skulle när förra ägaren hade honom.

Tänkte nu om det finns något som är bra som man kan smörja med?
På både tassar och armbågar så att säga.

Har hört att man kan ge hunden laxojla så att det blir bättre "inifrån och ut" :)
Vad använder ni om ni smörjer med något?

[eeklund]
0

Jag har Fyra Ess hundsalva :). Använt en gång på min tjej och tassarna vart mjuka på en gång (dom var lite torra innan)!

JamieBlue
0

Laxolja är mkt bra! Såg skillnad nästan så fort vi börjat med det.

[eeklund]
0

Laxolja har jag också, började med det rätt tidigt så har inget att jämföra med direkt :).

[Crazy Rabbit's]
0

Okej, vart kan man köpa det? :)

Vad bra, då kanske man ska börja med att ge honom lite sånt då! :)

[eeklund]
0

#4 Åh, minns inte sidan! Googla? :)

[Crazy Rabbit's]
0

Haha, ska kika runt, tack! :D

Qepta
0

4 ess tassalva smörjer jag min hunds tassar med.

Han äter VoH med lax så jag behöver inte tillsätta laxolja åt honom. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Crazy Rabbit's]
0

Okej :)

evelina1991
1

Jag måste bara säga en sak , du kanske redan vet de men använd INTE en salva med vatten i. Speciellt inte nu på vintern, vilket e rätt uppenbart men då kan de spricka ännu mer tack vare vattnet i salvan och sen spela de tydligen ingen roll om de e sommar heller för kan hända likadant där men med "mindre effekt".

Kan dock inte hjälpa dig med denna frågan utan att säga att du ska använda en fet salva utan vatten, vi har pratat om detta med en som jobbade på hundbiten och kom in på detta med feta salvor o spruckna tramdynor :P

+ att jag kan rekommendera till er alla deras salva HUNDBITENs alltså som man kan använda nu när det är snö och dem börja salta. :)

[eeklund]
1

Den salvan jag har är vattenfri! :)

JamieBlue
1

Den här salvan tänker jag nog testa i vinter

http://www.neaofsweden.se/djurprodukter/bdv-eco-salve-protect-soften-

[Crazy Rabbit's]
0

Jo, det vet jag :)
Tack :)

Okej :)

Okej.

[gulletussen]
0

Vi använder tasssalva till hundarna ibland, oftast efter en lång motions runda när de tex fått springa på asfalten så brukar vi smörja in tassarna.

Liiniz
0

Den jag använder tror jag heter hundsalva, grön burk med vitt lock, vet inte om det är fyra äss. Funkar super på mina vovvar =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

[Quickeman]
0
fridaas
0

Vi använder tassvax, en grön tub med vitt lock, tror vi köpte den på djurmagazinet. Sen får hon även laxolja i maten

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Crazy Rabbit's]
0

#13, #14, #15 och #16
Okej! :)