Störande personer
Hej, förra vintern så stötte jag på flera människor som gnällde/klagade på att min hund inte hade nå kläder tex, täcke, overall eller sådant.
Jag har en Coton de tulear tik och jag brukar ha overall på henne vid dåligt väder och vid riktigt kalla dagar, men har stött på folk som har börjat klaga om att hon inte hade nå kläder. Stötte på en hundmänniska som sa att Cotten inte har underull så de måste ha kläder/overall på vintern, de var på hösten och de var inte ens minus grader ute.
Hon har ju rätt så mycket päls ändå, undrar om de blir för varmt för henne att ha på sig fleece overall nu? jag har köpt en Fleeceoverall på djurmagazinet av märket Hurta.
Ville bara skriva av mig.

Du känner din hund bäst själv och jag tror nog att du är kapabel att se på din hund om hon behöver täcke/overall eller inte. Strunta i vad gnällspikarna gnäller om, behöver inte hunden kläder så ska den inte ha det, behöver den det för att inte frysa så ska den ha det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Håller med dig.
Jag som fick min första hund 1974 vet att då fanns det inte mycket "kläder" till hundar. Det var ganska ovanligt att se någon med täcke då.
Jag hade två olika till min hund då men bara när det var riktigt kallt ute.
/Maria
#1: ok tack, tycker det är så grymt störande, stöter på folk minst en gång i veckan och de ska bara gnälla om hundarna, tex ett gammalt par som inte har hund och de bor i en lägenhet i närheten med staket runt gården och parkering bredvid staketet, en dag när vi gick förbi med hundarna så kliver gubben ut ur bilen och börjar gnälla och säga att vi låter hundarna bajsa utanför staketet, när vi inte ens rastar hundarna där, man blir så himmla irriterad.
En gång så lät jag min hund sitta utanför affären och det bådade inte gott, när jag kom ut ur affärern 5 minuter senare så var hunden borta, två tanter hade tagit med sig hunden och ringt polisen, de började ljuga om att hunden hade suttit utanför affären i 10 timmar, då vart jag riktigt förbannad, Nu kan man ju nästan inte ens lämna hunden utanför affären i några minuter så är den borta! Jag vart grymt ledsen och började fråga folk och tårarna rann fick värsta panikångesten, trodde att något hemskt hade hänt med mina fina hund! :(

Tror det är mest pjosk precis som med de flesta hästar. Man inbillar sig att djuret fryser för att man själv gör det. Till saken hör att även en ganska dålig päls är bättre än de flesta jackor.
Skynda långsamt så går det fortare.
#4: Precis :)