Bara hanhundar? För en sån har jag inte 
Min mamma hade däremot en bullterrier som hette Bino Playboy.
Min vovve heter Mixa och hon är en tik
#2 hehe snubbe 
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har en som heter Megingjors Diser Lakrits, men han kallas Alf :)
Red Goblin's Izor
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Läste fel! Har ju inga hanhundar XD Bara två tikar :P
Har en liten Lisa också.
Är även lillmatte åt två tikar som heter Milla och Pandora
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#8 Hehe, då heter mina två Tilla och Flora :)
Molly & Rocky heter våra! :)
Wille
// Hannah
Våra tjejer heter Skade och Tyri, men många tror att Skade är en hanne, både på namn och utseende :P
#13 Skade är verkligen ett fantastiskt namn. Det är ju dock inte så konstigt att man tror att det är en hane, om man inte känner till mytologin bakom namnet :)
TS: Min hund heter Yasha. Han är döpt efter min första hundkärlek som barn, min mormors leonberger, som i sin tur var döpt efter en rysk författare.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Mina heter Ayla och Tyra :)
Lite andra hanar som jag känner heter annars Tyson, Achilles, Teddy, Didrik, Lucky, Rocky, Proxy, Zorro, Chivas, Dodge (kallas Dodde), Elvis, Lukas… Vad jag kommer på just nu ^^
Mvh Jenna
Vi hade en hane som hette Rex för många år sedan, och en tik som hette Nikita. Dock inte samtidigt.
Hanhundar som jag har träffat har bla hetat; Joplin, Harry Fralla (xD), Nicko, Rufus, Lukas, Oliver, Barney, Nestor, Charlie osv :P
Andra hanhundar jag har träffat genom åren har bland annat hetat Miki (min egen), Herman, Frodo, Mio, Rocky, Hugo, Gizmo, Aslan (älskar det namnet!), Loke och Simba.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Kan ta lite namn på hundar jag känner 
Tikar: Troja, Wilma, Busan, Selma (2 st) Parma, Dexa, Molly, Boncuk, Lilo, Märta, Rosa, Ninja, Betty, Siri, Tequila, Lady, Doris
Hanar: Zeke, Spike, Affe, Roffe, Rufi, Duff, Lilleman, Junior/Julle, Pico, Nilo, Paco.
Min mammas tikar hette Bianca och Rya. Min syster hade en pitbulltik som hette Kira.
#14 Från början, innan vi fick hem Skade, var jag lite tveksam till namnet. Jag tyckte att det lät så hårt och ogulligt. Det var min sambo som kom på namnet Skade. Men när jag tänkte mer på namnet så kändes det mer och mer rätt. Hon är ju en tuff hund och nu tycker jag faktiskt att namnet är gulligt. Och att hon är en jämte och en jakthund gör ju bara att hon passar ännu mer in på namnets betydelse också, eftersom Skade var gudinnan över jakt och vinter. Skades mankhöjd är också samma som den högsta tillåtna mankhöjden på hannar enligt rasstandard, så det där med jättinna stämmer ju också :P
Wikus. (Uttalas Vickus, inte Fikus.
)
Hundarna i familjen heter Daphne och Mimas.
#20 Oj, vad coolt med ett namn som stämmer in på så oerhört många punkter! Kunde ju inte vara mer skräddarsytt!
Här är en bild på "Original-Yasha" och lilla Praefatio, ~2 år gammal. Det stavades Jascha och jag vet fortfarande inte om jag inte tycker att originalstavningen är finare… Fick fota bilden med mobilkameran, som inte alls kunde hitta skärpan, därav den dåliga kvaliten på bilden.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#22 Aww vilken söt bild! :) Gillade stavningen med J, men Yasha är också fint!
Mvh Jenna
#23 Visst är den ljuvlig! Säger mycket om hur snäll den hunden var. Han är bara valp på bilden!
Det blir Jascha istället, faktiskt. Stavningen med Y hade jag tänkt använda till en annan typ av hund (det var när att det blev en russkiy toy ett tag), men en robust lapphund är finare med en robustare stavning :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#24 Ja den stålar verkligen mycket känslor!
De tycker jag du gör rätt i :) Jag tycker nog att Jascha( eller Jasha?), ser mer maskulint ut än med y faktiskt. Och nog är han en stor och ståtlig pojke! :)
Mvh Jenna
Min hund heter Silja och min mammas hund heter Selma. :)
Min hund heter Molly (ångrar lite att jag inte skrev in Mollsan i försäkringspapperna, tycker det är lite sötare haha)
Lillan heter hon :D
Hon heter Lillfixan (från Astrix och Obelix) i stamtavlan :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mina heter Pyret o Rasmus
Celine heter min hund, tog henne som omplacering så ville inte byta namn på henne eftersom hon lyssnade på det. Men hade aldrig valt det namnet om jag hade tagit henne som valp. Svärföräldrarnas hanhund som jag tränar med heter Zlatan, oxå en omplaceringshund men de kallar honom för Satan, Slatte och Slasken. Deras tik heter Kickan.
Min tik heter Dolly :)
Hanar jag känner: Ice, Skye, Zambo, Biran, Nanook, Baloo, Jiggy, Neo, Hubertus, Vofflan, Atlas, Tyson, Teo, Hal-li, Filip, Nemo, Alfons, Boje, Beppe .. osv
Tikar jag känner: Troya, Samie, Lucky, Alma, Svea, Lina, Messi, Nellie, Gracie, Saga, Elsa, Cocco, Milda, Twix, Doris, Dudde, Molly .. osv
Sajtvärd på Collie

Vi har gärna fornnodisk mytologi som tema på hundarna. Det finns en Vidar, (alaskan husky/grönländare/schäfer) en Ubbe, Fenja, Bestla och Jag har oxå en Skade, siberian husky på 3 år.
De 4 sistnämnda kan ni läsa om namnbetydelserna här. Scrolla bara ner lite, så finns varje valp presenterad med namn, nanets betydelse och en massa sjukt söta foton från födsel till 8 v…
Valparnas mamma heter Drífa, uttalas Driva, fornnordisk mytologi, samt dubbeltydigt som snödriva (vit husky) och Driva, passande på en draghund.
Vittra är ju mytologi, samt använda nosen. Förvisso vittra sönder oxå, men det får hon låta bli… Hon är fö en golden. Fyller så på med övriga siberian huskygänget:
Gjöa fick fortsätta heta som hon gör i stamtavlan. Kullen hade poalra expeditioner som tema, främst skeppen upptäckarna använde sig av. Fint namn, bra betydelse för en husky.
Ego som är Gjöas kullbror heter egentligen Polaris, även det ett skepp. Men jag döpte om honom till Ego, efter en karaktär från en lajvkampanj. Kaxigt nog!
Cora hette Cobra när hon 6 mån gammal flyttade hem till oss. Där suddade vi bara bort ett b. Finare namn, tycker vi.
Piro från Indian Tribe Husky kennel, är alltså en indianstam.
Sist och än så länge minst, men inte så länge till, är vår valp, grönlänningen Ingrid. Främst döpt efter min mormor (och smickrande nog för uppfödaren även hennes dotter). Hon kommer från Norge, och där bestämde uppfödaren förutom kennelnamnet kullnamnet Ittuat, och alla köpare fick döpa sin valp själv.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Mina hundar heter
Vitterklippens Nelly Furtado- **Nelly
**
Borsalino´s 2nd I Iboni- Dimma
Våra hundar heter Chicko, Mimmi, Tindra och Pärlan =)
Hugo & Silas.
Mina tikar heter:
Gold Standard Splash af Anne-Frid (Fifi), Mini Monstrets Diamond in the Sky (Tindra) och så har jag en liten tjej som fortfarande bor i Moskva. Har tyvärr inte översatt hela hennes namn ännu, men hon kallas för Ewa :)
Hanarna heter:
Stolt Hidden Fire of Olympus (Cooper) och Mini Monstrets Dieptos King of Life (Nalle). Nalle flyttar snart till eget hem i Norge <3
Hanen heter Meder´s GoldDog Chinwendu, men kallas för Grim. Chinwendu betyder ungefär "Gud äger livet".
Tiken heter Meder´s GoldDog Divinium Liv, men kallas för Evi.
Divinium Liv betyder ungefär "Gudomligt liv".
Mina tikar heter Lisa och Liselott
Hanen heter Buddy, sen har vi daghunden Chikoo :)
Familjens hundar har hetat: Manda och Julia, och nu har vi en Selma.
Min systers sambos hund heter Smilla.
Och min lilla tjej heter Zuki (Alabama angel i stamtavlan).
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Luna, döpt efter månen och mångudinnan.
Hanen heter Rasmus och tiken heter Amira :)
// jennifer
Min hund heter Nisais Dogge, men kallas för "Rico". :)
Vår pärla heter Nanook, som betyder isbjörn. Fluffig vit och gosig som en nallebjörn ;) hihi. Men vi kallar honom för noksi, det lyssnar han superbra på.
Min kille heter Brownie.Familjens andra hundar heter Blackie (tik)
och Lucas (Rosbo's Phantom of the Opera) (hane).
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Noël heter min pojke, med spanskt uttal, alltså inte som Joel, mycket viktigt ;) Har tidigare haft en Timo och en Zeb (Easygården´s Uri Geller) =)
Min hund hette Myreck och svärföräldrarnas vovvar heter Sixten, Movies och Nemo! :)
Mina hundar heter Torres och Xavi. Nästa hund kommer att få heta Llorente. Jupp, jag håller fast vid mitt spanska fotbollstema ;).
Hanhundar jag känner: Skoj, Elit, Monster, Kul, Skott, Redo, Ready, Imse, Isak, Casper, Kodjo, Raiko, Majje, Kenny, Pelle, Hobbe, Snibb, Melvin, Wille, Ninjo, Arraq, Zaldo, Keiko, Aki, Svenis, Lucas, Teddy, Grim, Mezzi, Azra, Sky, Skiffer, Skip, Skotch, Trubbel, Terror, Texas, Felix, Danny, Cooper, Epic, Crut, Tyson, Frodo, Dash, Troy, Elvis, Bobby, Adde, Tristan, Simba, Kobra, Mikke, Nike, Tiger, Zorro, Jodå, Fart, Ari, Micmaq, Rettu
Tikar jag känner: Ingrid, Hilda, Hilma, Party, Buffy, Nova, Tindra, Tira, Tyra, Gizza, Tracey, Astrid, Kila, Myrrah, Disney, Minttu, Kami, Häxa, Trassel, Vinna, Elit, Fira, Gilla, Hetsa, Heidi, Ässla, Baby, Dundra, Foxy, Jaga, Glimma, Diva, Gilla, Hilja, Vilja, Felice, Moxie, Lex, Sienna, Puma, Yava, Heaven, Flo, Varga, Lilja, Vicky, Meja, Fida, Hämta.
Det är dom jag kom på nu, känner alldeles för mycket hundar märker jag =D
Medarbetare på brukshundraser.
Alfons :D
Tinja, om det hade varit första veckan i januari skulle jag kunna säga Delta också ;)
Medingets Arach och Dalorogårdens Lee-Smile "Smilla".
Mina tidigare grabbar hette Rasken och Diezel.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Här kommer namnen på de hundar vi haft under tiden jag levt. 
Tikar: Soya, Jessie, Jackie, Lillan & Iva (min nuvarande tik).
Hanar: Lillen, Gibson, Charlie, Bamse & Leo (vår nuvarande hane).
Charlie då han var så himla lik Charlie Chaplin som valp- är det fortfarande med sin mörka mustach.
Dexter heter min andra hund.
Båda "softisar"
Jag har ingen hund själv, men känner hundar som heter Speedo, Pangyau (Pangsy), Snoopy, Ziggy (jag kallar honom Viking dock, haha), Charlie och Danny… mina morföräldrars gamla hund hette Vinka. 
Mina heter Sara, Tony och Miko (Miko betyder tempel flicka på japanska)
Mina två heter Algot och Sigge 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
min o sambons voffe heter obelix :)
sambons mamma hade för ett par år sen en golden som hette bonzo och hans syster hade en rottweiler som hette balder.
några kompisar med hanhundar har gett namnen kaj, cazper & loke.
Maximillian heter min hund…men kallar honom enbart Max 
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Våra hanar heter Blixten och Hugo, och våra tikar heter Alice och Cajsa. Mormor och morfar har en tik som heter Sessan. Vi hade tidigare en hane som hette Ajax.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin