flåsande hund med sår!
Hej,
Min hund har haft ett sår, det var litet från början vet inte hur det uppstod. Var hos vett och han gav rådet att ge en salva ett par gånger om dan och tratt. Han har slickar på det väldigt mycket, testat med tratt (han kränger av den) Uppblåsbar tratt (han kommer år ändå) och nu senast bitterspray. Av sprayen blev det värre och han har gnagt upp såret, så det går ner ca 2-3 milimeter. Rött och inte alls fint.
Nu har han börjat flåsa väldigt mycket. Är det för att han har ont? Kollade hjärta, lungor etc för 4 månader sedan inget fel.
Är detta någor ni skulle ringa akut om? Han är 9 år gammal.
han äter, sover och är pigg för övrigt!
Har han feber? Tänker på flåsigheten "/ Om inte, kan det nog vänta tills du får en tid så snart som möjligt! :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Ring och fråga om du är orolig.
oj vad han lät lite krånglig med tratt, kanske munkorg kan funka? Hur stort är såret nu, hur stort är det o verkar det vara infekterat? jag råder er att tvätta det med koksalt och sen hålla det torrt, att han flåsar kanske är för han slickat bittersprayen eller att han är varm lite stressad för att ni säger åt han sluta slicka. Har han ingen feber?
Bra att ni ändå testat så mycket o bra at thjärtat o det var bra, 9 år gammal är inte alltid jätte gammalt finns pigga hundar även i denna ålder.
Han har ingen feber. Tänkte åka och köpa en munkorg imorgon. Jag känner mig lite uppstirrad, men så tänker jag att en hund kan väl knappast dö av ett sår? Vill inte ringa vet nu då det enbart är akutfall dom vill att man ska ringa om.
Jag vill inte verka snål, men om man skulle ta honom till vett, och dom tex dränerar eller ger antibiotika så kostar det ju en del. Många sår läker ju av sig själv. Ringer man dom så tycker dom naturligtvis att man ska åka in. Kan en hund råka riktigt illa ut pga ett sår om man inte åker till vet?
Ska ringa dom imorgon och åker antagligen in med honom, men är intresserad av vad ni hade gjort? avvaktat och sett om det läker fint efter införskaffandet av munkorg? eller in till vett imorgon?
5 ta o gå ut med han du så ser du lite mer hur han mår, jag tror inte det är aktut med honom om han inte har feber. är han hängig med? tänker på grannens hund flåsar mycket när han är kissnödig,bajsnödig och om mina tikar löper. Men du känner din hund bäst 
var precis ute med honom och han var pigg och glad, ville hälsa på grannhunden etc.
Ush jag hatar sånt här!
7 Är han pigg o glad så tror jag inte du behöver ringa idag ring du imorgon o be dom ta en titt :)
Min hunds olivkörtel sprack på svansen för något år sedan och till en början klarade vi av det hemma. Men sedan en dag började han att flåsa väldigt och jag ringde då veterinären som sa att flåsigheten är ett tecken på att de har ont.
Fick komma in med honom på en gång och de tömde körteln och då slutade han också att flåsa eftersom smärtan släppte.
9 olivkörtel? vad är det
#10 Till att börja med ska jag rätta mig själv =P. Violkörtel heter det och den sitter uppe vid svansroten.
11 aha :)
Hur har det gått TS?