Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2160 ggr
[rodeo]
0

Svart klet i öronen

Hej, det känns som jag bombarderar detta forum med frågor så förlåt för det men här kommer en till fråga:

Vår hund har svart klet i båda öronen. Hon kliar sig inte eller verkar ha andra besvär av öronen och de luktar inte illa och är inte svullna eller röda. Det är liksom nere i öronen bland alla "krusiduller".

Kan det vara öronskabb eller liknande trots att hon inte besväras av det? Hur "ska" en hund se ut i öronen, ska de vara helt rena?

Michaela-N
0

Öronvax kanske?

Jenna_Nord
0

Det kan nog mycket väl vara öronskabb om det är svart.
En hund kan ju ha öronvax, men är ganska så säker på att det också är gulaktigt precis som hos människor..?

Jag hade nog ringt och rådfrågat en veterinär. Det kostar inget :)
Det är lättare då det är svårt för oss att gissa som inte ser hur det ser ut.

Mvh Jenna

[rodeo]
0

Okej, tack. Ja jag tycker att det ser lite väl "skitigt" ut för att vara vax, det ser liksom väldigt ovårdat ut. Jag ska boka veterinärbesök imorgon ändå så jag ska be veterinären titta i öronen också när vi ändå är där. :) Hellre fråga en gång för mycket än en gång för lite. :)

rosahalsband
0

Hade iller förut, dom fick öronskabb så lätt, det vart kolsvart i deras öron, och bara lite svart i min pudels öron, han kliade sig och visa inga tecken, fast både illern, katten och pudeln hade skabb, så alla blev behandlade :)

Jenna_Nord
0

#3 Låter som en bra idé när ni ändå är där! :)

Mvh Jenna

Michaela-N
0

#2 Människor kan ha mörkbrunt/svart också.