Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundsport-och-aktiviteter
Läst 2589 ggr
monstermash
3

Hundkurser utan hund

Vilka hundkurser finns det att läsa om man inte har en hund redan?

Jag skulle gärna vilja gå på några hundkurser och lära mig mer om hundens beteende, få någon kurs i någon hundsport där de går igenom grunderna etc, men jag har ingen hund. Borde finnas någon kurs jag kan läsa innan hunden kommer tycker jag allt, men hittar den inte. Eller får jag snällt vänta? :P

Sigriiid
3

Det finns många kurser där man kan vara med och titta o lyssna utan vovve. Priset brukar då vara betydligt lägre än om vovven är med. Sen så finns det föreläsningar som man kan gå på. Har varit på ett par o det är väldigt roligt :-) Sen så kan man ju också läsa någon kurs. Jag har läst några distanskurser på Linköpings universitet, Hunden beteende biologi 1 o 2. Sedan så läser jag nu en kvällskurs på Stockholms universitet så nog finns det att göra även innan man får hem sin vovve :-)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Pudelbus
0

Jag har varit med på två lydnads kurser utan min hund, då jag själv velat känna efter och kolla klubben och ledare innan. Har inte behövt betalat något, men fick hjälpa till med foto till hemsidan, och lite annat istället :)