Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 4138 ggr
Cassii
4

Twix växer och växer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min andra lilla stjärna har redan hunnit bli 5,5 månader. Det känns helt ofattbart hur snabbt tiden har gått och hur fin hon har blivit och utvecklats åt helt rätt håll! Twix är i lördags mätt till 33,5 cm hög och vägde då 4,2 kg. På lördag som kommer så ska hon få ställas på en inoff utställning, mest för träning för framtiden. Glad

Cassii
2

Från sidan Glad

Cassii
4

Fortfarande lika busig Flört

Cassii
24

Och det bästa av allt - lika charmig Kyss

joheck
0

Jättefin! Är det agility du ska satsa på med henne?

Cassii
0

#4 Hon är tänkt att om hon håller, dvs. klarar alla hälsotest m.m så ska hon bli min kennels stamtik - kennelnamn har jag börjat klura på och kommer skaffa när jag fyller 18. Men annars kommer vi satsa på agility, utställning och lydnad Glad

joheck
0

#5 Nämen vad kul med kennel! Hoppas hon klarar alla tester då.

Cassii
2

#6 Ja hittills utvecklas hon väldigt fint och mentaliteten är verkligen super! Orädd, kopplar snabbt bort ifall det är något hon reagerat på, hon älskar nya människor (så mycket att om de inte hälsar om man tex. stannar och pratar med någon så hoppar hon, studsar, skäller, skriker och små morrar för att de ska se henne - jag gör ingen stor grej av det utan hon får bara inte hälsa om hon beter sig så), hon är även väldigt miljösäker och svansen står alltid rätt upp, matintresset är så stort att hon hackar tänder om det är något som är väldigt gott. Ja kort och gott känns hon som en "once in a lifetime dog". Så allt faller på att hjärta, knän, rygg, tänder, höfter och armbågar är som det ska. Och självklart ögon. Ögon och hjärta hade hon iaf u.a på som liten, så det är inget jag orar mig för Glad Något som också är väldigt kul är att min kompis har kullsystern, så henne träffar vi ibland och hon är likadan - orädd osv. Så det är inte heller bara Twix som är så, känns väldigt lovande att starta en kennel på sånt Glad

[Forest]
0

Åh vad hon har växt och så söt hon är Glad Mycket imponerad över hennes hopp-vändning där i bild 2 o tjusigt smile hon har Flört Ska verkligen bli kul att se henne  när hon är lite över 1 år :)  hoppas det går bra på utställningen och att ni får det roligt Glad Lycka till!

Cassii
2

#8 Tack så mycket! Ja jag kan bara hålla med Glad Tycker hon blivit sötare med tiden, men det kanske bara är jag? Ja det tycker jag också, hon förändras så mycket varje månad om jag kollar tillbaka osv. men det positiva är att hon bara blir finare och tuffare för varje månad Skrattande

Bifogar med en bild från när hon var liten..

[Forest]
1

9 valpar är bedårande söta, men jag tycker som du hundar blir bara vackrare med åldern från liten och söt till en vacker hund. Där var hon farligt söt Kyss

Sigriiid
0

Åh vad stor hon har blivit! :) Hon är i princip lika gammal som min fjomp, bara någon vecka som skiljer, så jag har haft extra koll på dina bildar.

#3 Haha, så charmig!

Är det i Nynäs ni ska ställa på lördag? Jag ska nämligen dit och ställa Bira så då vore det kul att ses =)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

SaraC
2

Så söt! Kyss Och härligt namn, passar ju en sån där godbit bra. Synd bara att jag blir sugen på en chokladbit varje gång detta inlägg ploppar upp i listan!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Cassii
0

#10 Precis, jag håller med dig fullt ut, jag hoppas hon blir en riktig skönhet som vuxen! Glad

#11 Ja, charmig är hon allt! Glad Ja precis, i Nynäshamn. Ställer i valpklass 4-6 månader samt vår Chihuahua hane ska också ställas. Jag håller med, vi vill träffa er med. Glad

#12 Tack! Ja, jag ska lära henne apportera Twix som vuxen Flört

PiganX
0

Men gud vad söt hon är! Glad

Loveradio
0

Så fin hon blivit Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Cassii
0

Tack så mycket, jag kan inte annat än att hålla med Glad

LinaK
0

Vilken liten pärla hon är :) super söt!

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Cassii
1

Lite nya bilder till dagens ära Skrattande

Cassii
1

Söt Kyss

monstermash
0

Åh så fin hon har blivit! :)

Cassii
4

Liten, söt och fluffig. Imorgon dax för utställningen! Skrattande

AnnaCDSG
0

Vilken sötnos! Lycka till imorgon. Glad

Sigriiid
1

#18 Gud vilken fin bil!! Blir lite som kär!! :-) Ska kika efter er på utställningen imorgon! Ser du en liten fjompig kooiker så tveka inte att komma fram i hälsa :-)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Killen
1

Eller en eng springer spaniel som säker ska leka med bara alla andra, då är det troligtvis vi :-)

kissmekate.blogg.se

Smullis
0

Vilken söt!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

annasui
0

Åh så underbar! :) shelties är ju helt fantastiska!

Cassii
3
Tack alla! Skrattande Idag var vi på Twix första utställning i Nynäshamn. Hon blev väldigt peppad över all uppmärksamhet så svansen gick för det mesta som en båge över ryggen, vem gillar inte lite extra uppmärksamhet? När de andra två tikarna gick förbi så hoppade hon runt och ville leka. Glad är jag iallafall över så oberörd hon var! Andra gången hon fick stå på bord och det gjorde hon med svansviftningar och delade ut små pussar till domaren som tyckte hon var jätte söt och sa de flertalet gånger. Hon poängterade även flera flera gånger över hennes fina underkäke. Hon fick HP och kom sist i sin klass 3/3 stycken, men vad gör det? Så glad över hur hon skötte sig till mesta del. Förutom när hon tyckte gräset och omgivningen var så rolig (och matte antagligen var för tråkig) så hon vandrade på baktassarna - svårbedömd i rörelse? Minst sagt! Nu ska vi träna massor på att gå i koppel (hon är hemsk i vanliga fall med).

"5,5 månader femin. Sött huvud korrekt underkäke saxbett, kunde haft fylligare nos parti. Ngt runda ögon ngt ljus färg. Korrekt placerade ögon, ngt åt det lätta hållet. Bra överlinje, 1 cm för kort svans ngt öppna vinklar fram okej bak lite höga hasor. Bra tassar, svår bed rörelse. Högt buren svans i rörelse."

joheck
1

Vad roligt att det gick bra! Grattis till både dig och Twix.

Haha "1 cm för kort svans", mätte dom den eller?

Cassii
0

#28 Tack! Skrattande Haha jadu, jag började fundera där lite själv. Tycker inte den är så kort..

SmileyMalin
0

Jag tycker utställningsvärlden är ju j*vla sjuk ibland. Mamma har också problem med att hennes sheltie har svansen "för högt". Men hur sjutton kan det vara negativt att hunden är positiv och framåt? Tycker det är urfånigt att en lågt buren svans premeras. Vem sjutton vill att ens hund ska vara låg?

Hon är superfin din tös :-)

Cassii
0

#30 Jag håller helt med dig! Tycker det är fruktansvärt! Tiken som kom etta gick helt låg med huvudet nere och svansen nere - ingen utstrålning alls! Medan lilla Twix gick med svansen i skyn och huvudet stolt buret. Förstår inte vad det är för fel att de har självförtroende.. Ser det oavsett bara positivt! Skrattande

SmileyMalin
0

Ja precis! Varför vill man att en ras ska vara låg och osäker? När jag började med agility (för typ 10 år sen) hade jag jättesvårt för shelties eftersom nästan alla man mötte var väldigt låga och osäkra hundar som smög runt och såg livrädda ut. Nu finns det ju istället rätt många linjer där sheltiesarna har riktigt härligt temperament. Modiga, glada och framåt!! Men då ses det ändå som negativt i utställningsvärlden?! Knäppt!

Jag tycker alltid att en hund är vackrare med svansen i topp :-)

Cassii
0

Samma här! Det borde accepteras om svansen är placerad rätt bara de har högt självförtroende tycker jag, däremot finns det ett par där svansen är högt placerad och då tycker jag det är fel Skrattande

Michaela-N
1

Samtidigt som utställning handlar om just hur rastypisk en hund är, och till större delen inte hur den är i lynnet… Tyvärr.

Cassii
1

#34 Tycker ändå det är helt fel. Sheltien är en så otroligt osäker hundras, har sett på utställningar att hundarna ligger och kryper på golvet, skakar, kissar på sig etc. Ändå blir hunden bedömd på samma vis som om den inte skulle gjort detta, är inte DET fel? Flört

Cassii
2

Hon är för go Kyss

Cassii
2

På söndag blir lillskrutt 6 månader! Idag fick hon också detta halsband, väldigt fint enligt mig själv Skrattande

Cassii
1

En liten stå bild till dagens ära Kyss

Michaela-N
0

#37 Jag känner knappt igen henne! Bifogar en liten bild på henne som 10-veckors, man kan ju inte tro att det är samma hund! FörvånadFlört

Cassii
0

#39 Fy såna där söta bilder får du ju inte visa på min lilla korv Kyss

Cassii
1

#39 På svansen lär du iaf känna igen henne Flört

Lilllens
0

Alltså…fruktansvärt söt hund! Skrattande

Cassii
0

#42 Tack! Skrattande

Michaela-N
3

#41 Japp hahahah Skrattande

Cassii
0

#44 Hhahaha vilket fluff!

Cassii
1

"Omg, what is that?"

Cassii
2

Kyss

Cassii
0

Spriiiing! Kyss

Cassii
4

O så lite bus med "storasyster" Kyss Tror jag äger två ninjor?

Cassii
3

Och lillan är nu hela 6 månader (den 30 september) och mätt till 34 cm! Lika busig som alltid, om inte ännu mer Skrattande

LinaK
0

Åh vad hon är fin! Ett riktigt litet charmtroll med glimten i ögat Skrattande

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se