Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1494 ggr
[Zlarviig]
0

Hjälp! spyr upp all mat!

Hej. Jag har en blandras tik på 2 år. Hon äter inte maten på morgonen så hennes första måltid är mitt på dagen. Och sedan får hon mat på kvällen också. Hon har ätit så i ett år. Men nu de senaste dagarna har hon spytt upp maten hel. Jag gav henne skivad potatis igår som hon spydde upp och åt upp igen, och korv idag, och nu på kvällen spydde hon upp potatisen från igår som hon ätit två gånger redan och maten från igår. Hon bajsar mindre nu, en gång om dagen. Annars brukar hon bajsa minst tre gånger om dagen. Hon verkar inte må dåligt förutom att hon är ständigt hungrig. Jag är så orolig.. Vad kan det vara för fel på henne?

russin
3

Kanske dax för ett veterinärbesök

[Empisen]
1

Säger som #1.
Sen tycker jag det låter konstigt att du ger henne potatis och korv, som mat alltså..
Eller fungerar en hund bra på endast det?

League
0

Svält henne ett dygn, sedan börjar du med små små portioner uppblött torrfoder

[Zlarviig]
0

#2 nej hon får inte potatis och korv som mat, hon får vanligt doggy torrfoder. Men igår när hon spydde så tänkte jag att hon skulle få något som var lättsmält. Och korven hade jag lagt ut utomhus så hon fick träna lite sök. #1vi ska åka till veterinären så fort vi kan men tänkte kolla om någon här hade någon aning om vad det kunde vara.. Tack för svaren!

[Zlarviig]
0

#3 okej, tack, ska göra det.. Hoppas att hon blir bättre då.. Men tror ni att det kan vara för att hon har svalt maten hel/ stressätit? Hon märkte för några dagar sen att katten åt från hennes mat och då slängde hon i sig alltihop på en gång.. Hon har stressätit förut men då spydde hon inte..