En uppmaning till Er alla!
Nästa gång Ni går till Er lokala mataffär så be dem sätta upp lappar väl synliga vid ingångarna där det står: Du lämnar väl inte Din hund i bilen i denna sommarvärme medans Du går in och handlar. Tänk på att det inom loppet av bara några minuter har blivit en olidlig värme i bilen. En hund svettas inte lika bra som vi människor och uttorkning går mycket fort! En hund har redan fått sätta livet till i år och fler kommer. Det ska väl inte bli din?
Eller något liknande. Det går även jättebra att sätta ut såna där vickande reklamskylar på parkeringarna där man upplyser om hur fort en bil blir upphettad.
Smart det ska jag ta och göra…
Jag tänkte faktiskt nåt liknande, att kopiera texten och skicka email till alla jag känner - be dom emaila alla DOM känner.
Som ett kedjebrev fast ett rätt så viktigt sånt!
Jag kan bara inte förstå varför inte folk kan tänka själva och inte placera sina hundar i varma bilar. Det här händer varje sommar, det har alltid rapporterats om hundar som stängts in i bilar och som har dött av värmeslag.
Lika illa är det att ta ut hunden på långa promenader, heta sommardagar. Det finns hundar som har kollapsat under sådana promenader.
Jättesmart idé! Ska jag försöka göra så fort som möjligt.
Vilket otroligt hemskt sätt att dö på… Och minst lika hemskt även om det inte går så illa. Usch. Skärpning folk!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mycket smart.;-)
Detta borde kjunna spridas så fler gör det. Även på de andra djur sidorna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja mycke smart.. =)
Puttar =)
Putt
Sanslöst att folk inte inser hur idiotiskt det är att lämna sina djur i en varm bil en solig dag *suck*
Det där med kedjebrev låter inte alls dumt, då kanske åtminstonde nån får upp ögonen.
Ska tänka på det. (ska försöka sätta upp lappar nere i centrum där jag ser ett flertal hundar sitta fastbundna utan ägare. Har t.om även sett en schäfer valp sitta fastbunden. ute i värmen och utan skugga.)
Mvh Emelie 
*morr* jag tror jag blir galen!!! Vad är dom människorna gjorda av….sten eller 
#11: Ja, ellerhur blir man galen!?
Kunde bara inte lämna den schäfer valpen helt ensam. Så jag gick till en affär och bad om lite vatten i en skål. Och sedan ställde jag ut det till valpen. Vet inte hur länge den hade suttit bunden där, men den var väldigt törstig iallafall.
Mvh Emelie 
Stackars liten…vilken tur att du kom förbi och gav honom lite vatten, det är fint med sanna djurvänner =) En stor eloge ska du ha för att du gjorde det =D
#13: Ja, annars vet jag inte riktigt vad som skulle hänt valpen. Valpar ska trotts allt absolut inte vara bundna, eller bara sitta mitt i solen. (kunde gissa på att valpen var ca. 9-10 veckor gammal) Så de klarar inte det. Imorgon ska jag iallfall ner till centrum igen. Kanske får jag syn på valpen då också?
Mvh Emelie 
Dom få gånger jag går in på Ica under hundrundorna så är det för att köpa något litet, och kommer ut inom loppet av 5 minuter. Om jag ser att det är långa köer så går jag ut direkt och går ner senare utan Idelma istället. Och jag binder henne aldrig där det är sol, utan jag är fast besluten om att det ska vara i skugga. Sedan har vi typ 1½-2 minuter (sakta promenad) hem till en nyfylld vattenskål. :)
Ska skriva lappar och sätta upp nere i centrum, kanske lämna in på Ica, fiket och apoteket. :)
#15 tänk på att hunden kan bli stulen. Det tar bara nåra sekunder så har tjuven bundit loss hunden o springer/åker iväg… Jag lämnar aldrig mina hundar utanför affären..
#16 Idelma vägrar följa med folk, och blir skitsur om någon okänd försöker dra med henne. Och jag har berömt henne på avstånd när jag sett att folk har närmat sig henne och hon har börjat skälla. För övrigt är det ingen här som vill ha henne. :P
#12 d va väldigt snällt o bra gjort, många hade bara gått förbi o tyckt synd om den… såklart att du ska ha en eloge.. =)
#18: Tack så mycket! 
Mvh Emelie