Epilepsi aktivitets nivå?
Ni som har lite koll :)
Hur lever en hund som har epilepsi, klarar den samma fysiska aktivitet som en helt frisk hund?
Har hört att hunden ofta blir lite "annorlunda" innan anfallet, hur då?
Kort sagt ös in med info om epilepsi ;)
Tecken på att nåt är på g kan vara att dem blir stela, börja tugga, dregla, du kan se på kropps språket att nåt inte står rätt till :)
Det är olika från hund till hund ;)
Om dem kan leva normalt eller inte beror på om saker kan trigga anfallen, endel får ju anfall om dem blir uppspelta eller liknande så kan det ju vara svårt att träna å tävla.
Vår jämthund som hade epilepsi (han fick bara något anfall tror jag) jagades som vanligt (ja, eller, han hade artros och var litew stel, så han jagades mindre, men jagades fortfarande) och verkade inte ha några problem med det. Men som alltid, olika individer är ju alltid olika, så det gäller ju att se till individen.

Tack för svar 
Javisst är de individer och vissa är mer lika än andra. Än så länge misstänker vi bara epilepsi hos hunden men veterinären får göra en utredning så får vi se vad det leder till. Men lika bra att skaffa sig lite info innan.
Hur länge innan är det brukligt att hunden bli konstig? Loj-het (slö) är det ett tecken? flera timmar innan?
#3 nej oftast är det bara minut/minuter innan man ser symtomen, dock kan dem få symtom utan att få anfallen :)
Beror kanske på vad anfallen beror på men jag har fått höra och läst att anfall oftast kommer vid vila, så har det även varit för min ena hund.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg

ok det kommer alltså rätt fort efter att man kan se symtomen (om det kommer). Ja, fy! tankarna spretar verkligen en dag som denna.
Har ni någon aning om de kommer vid vila efter hög aktivitet eller bara vid allmän vila?