Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundsport-och-aktiviteter
Läst 1489 ggr
Vattnadal
0

Tips till folk i Gävletrakten

Vi kommer att ha en instruktör på jobbet 27 juni. Hon är utbildad på Hundens hus i Stockholm, och kör valpkurser samt kurser i vardagslydnad och agility. Hon kör även privat träning för den som hellre vill ha det.

Onsdagen den 27:e kommer hon att vara i butiken och prata om aktivering mellan 14-18. Detta är då helt gratis att komma in och lyssna på och ställa frågor. Troligen kommer vi att ha lite rabatt på aktiveringsgrejor i samband med detta.

Både torsdagen och fredagen kommer hon att finnas tillgänglig för privat träning. Man kan då boka, antingen i förväg eller på plats på onsdagen, om man vill ha lite hjälp med något extra. En timme kostar i vanliga fall 450 kr, men nu är det billigare, 300 kr.

Vanliga problem att ta upp på en sådan träningstimme kan vara:

Hunden drar i kopplet, Gör utfall mot andra hundar eller människor, är rädd för saker, har separationsångest eller bara är allmänt svår att lämna ensam ed. 

Är någon intresserad, så kika förbi. Att boka in en timme bara för att få lite nya tips och tankesätt med vardagsproblemen kan oxå vara en bra idé.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Faxlin
0

Mohaha, kanske ska komma med Busan Lusan dit och se vad hon säger om henne. Helt klart kommer jag i alla fall.
Så får man boka en tid med henne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vattnadal
0

Det tycker jag att du ska göra. Man blir så lätt hemmablind, och får svårt att komam på nya lösningar själv ibland.

Jag brukar gå kurser och så, för att ta mig i kragen och aktivera mig och Vidar. Det kostar en del, men att få en utomstående att se allt och kunna säga ett par kloka ord, är värt det!

MVH Elin

Malin-A
0

synd att man inte bor nämre.. =)

Lotta
0

Man kanske skulle åka dit bara för att kolla… =)

Vattnadal
0

Det tycker jag. Viktigt att säga hej oxå, och förklara vem man är. Kan ju vara kul att få ansikten till folk här!

Jag tror att alla hundar mår bra av berikning och aktivering, oavsett ras,kön eller ålder. Lite smarta tips kanske, och sen finns det ju många sav oss som inte har helt felfria hundar heller, som kanske uppskattar lite privat-lektioner.

Tydligen kan en person som går bakom på promenader se att man spänner sig och skickar signaler till sin hund, fast man tycker att man går alldeles avslappnat och lugnt…

MVH Elin

Vattnadal
0

Har ett tips till. Finns det någon som vill ha 75 kr rabatt på Roayals hundfoder, kan de PMa mig. Gäller dock bara på mitt jobb, och det är rena pyramidspelet, så man kan tjäna på det oxå! Penga mun

MVH Elin

Vattnadal
0

putt

MVH Elin

Faxlin
0

#5: haha, japp jag säger hej när jag kommer. Så du vet vem jag är. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars