Jourkliniken i Kumla
Nu börjar det sakta men säkert gå åt rätt håll. I december beräknas dom öppna dörrarna till en otroligt fin och avancerad djursjukvårds anläggning med en mycket bra och utbildad personal styrka.
Detta ser jag framemot.
Vad bra! Kliniken är ju efterlängtad:)
Absolut. Hundens liv kan hänga på en mycket skör tråd och då hinna ända bort till Strömsholm eller Kristinehamn kan vara det som gör att man inte hinner fram i tid. Så därför vill jag stötta dessa tjejer som gjort en enormt bra jobb och fixat till detta.
Härifrån kommer det ta ca 10 minuter och eftersom vi har avelstikar, så vill man ju ha tillgång till dessa duktiga veterinärer och personal i tid.
Men du får nog rätt långt, eller hur…
Putt
#2 Ja för min del har jag rätt långt till Öret nuförtiden;) Men jag vet hur långt det var från Gropen till Strömsholm när Tinka blev förgiftad, och hur hemskt det var att åka hem med ett tomt koppel i handen… Som sagt, behovet att kliniken finns!
Det kan rädda många liv. Vad hände med Tinka?
Vi vet inte vad hon fått i sig, hon var lös i trädgården med Mathias som skötte grillen, morgonen efter kunde hon inte stå upp när vi vaknade. När vi åkte till Strömsholm var hennes chanser rätt dåliga:( Men två dagar kunde hon komma hem igen!:) Det är ju tre år sedan nu och hon fick inga bestående men, som tur är!
I bland är dom rena soptunnan. Skönt att det gick bra ändå.