Campa med hund.
Hallåå! :)
Jag har en fråga, imorgon åker vi med båt till en ö och ska campa. Ska ha midsommar firande några dagar innan då det ska regna på midsommar :P
Till frågan, hundarna kommer få ha sitt lilla egna tältplats men det kommer vara lite myggigt, så kan man använda myggmedel om man sprayar lätt på pälsen? eller finns det special mygg medel till hundar?
vatten finns det gott om runt en ö :P Men några mer ideér jag kan ta med till hundarna för att dom ska slippa kryp och ha roligt?
HAHAHAH NI KOMMER VARA HEEELT RÖDPRICKIGA SEN ALLIHOP xD 

Jag hade nog vågat stryka på myggmedel på min hunds päls =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
JAG VET!! :D men det är det värt..
Har sprayflaska med myggmedel, kanske vågar spraya på magen och baken, men inte för nära huvudet strycka lite lätt mitt på huvudet så dom inte får massa skorpor på huvudet.
Blir grilla, bada, massa go dricka och fira midsommar med hundarna. :)
Alltså det finn sju flugmedel till häst som man sprejar på borde fungera lika bra på hund :)
#2 gööött!!! Jag hade nog gjort det, tagit mycket om de va besvärade!!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
#3 flygmedel funkar inte bra på en häst mot myggor och dessutom så tror jag en människa är känsligare än en häst mot medel så är nog bäst att använda människans produkter. Man ska använda Mygga natural roll on lärde jag mig genom en snabb googling 
Då blir det att åka förbi apoteket imorgon innan resan startar. :)
Natural roll on blir det till hundarna :)
Tack mandyosv