Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 2276 ggr
Flöffo
0

Namn förslag?Papillon.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu har vi tingat en liten valp!Det är en liten söt papillon hane.Och jag har börjat fundera på lite olika namn.Namnet för gärna ha med fjäril att göra.Han har tre prickar/fläckar på ryggen om det skulle vara till hjälp.Snälla kom med massor av namn!Skrattande

//Flöffo

joheck
0

Vad kul med en papillon! Jag har ju själv en pojke på ett år här hemma. Han är verkligen jättesöt! Vilken uppfödare kommer han ifrån? Har inga namnförslag för tillfället men ska fundera liteFlört.

nadilda
0

Amiral, Ringlet och Grayling är 3 olika fjärils sorter, 2 på engelska och en på svenska.

Flutur betyder fjäril på Albanska

Inte jätte fina namn kanke, men dom har med fjärilar att göra iallefall Skäms

Väldigt söt valp förresten Kyss

Här är lite övriga namn:

Dino

Ferrari

Lego

Laban

Glen

Pluto

Ossian

Ush har ingen fantasi alls idag, men hoppas du hittar ett bra namn åt lille Skrattande

Flöffo
0

#1 Ja visst är det!Vad kul!Det är en tjej i Göteborg , varför undrar du?Glad

#2 Tack så mycket!Glad

//Flöffo

joheck
0

#3 Jag är bara nyfikenFlört. Har han stamtavla? Visst är han trefärgad, eller ser jag fel? Min pojk är också trefärgadGlad.

Flöffo
0

#4 Ja det har han,jag tror han är 3 färgad  Glad

//Flöffo

joheck
0

#5 Jo jag tycker mig se lite brunt i ansiktet på han. Har du några bilder på föräldrarna? Haha ledsen för en massa frågor men jag tycker det är så kul med en papillonOskyldig.

Jag tänkte på det där med tre prickar på ryggen, min pappis hade också bara någon prick på ryggen när han va liten. Nu har han blivit mörk över större delen på ryggen, vet att det hänt andra pappisrt också, men det är ju inte säkert att det blir så på din. Kan ju bero på föräldrarna också, mins mamma har även hon en väldigt "spräcklig" rygg.

Michaela-N
0

Åh, det kan inte vara från Advantics?

Flöffo
0

#6 http://www.advantics.se/

#7 Ja det är det!

//Flöffo

Michaela-N
0

#8 Åh Lyckos dig :) om jag ska ha papillon igen skulle jag vilja ha därifrån!

Belimas
0

Om man nu ska fortsätta på fjärilssorter så finns det en variant som heter Apollo (apollofjäril), den är vit med svarta prickar.

lilla jag
0

Jag vet inte men skanse:

Kiwii

Acke

Blue

uni

Kommer inte på fler just nu! =(

Hej då

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

PiganX
0

Kul med en papillon! Vi har en papillon / cavalier king charles spaniel, riktigt fina vovvar. Har däremot inga tips på namn, men hoppas ni hittar något fint! Glad

liinnea
0

Lotus tycker jag är fint! :)

Flöffo
0

Tack så mycket!

//Flöffo