Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 916 ggr
Faxlin
0

R.I.P Bruksbos Bonita

Min älskade bebis har den 20 juli 2006 lämnat mig i stor sorg och saknad.

Visad 1 ggrLänken öppnas i nytt fönster

Hur kan man någonsin vara beredd?
Jag fick låna en ängel
som spred sitt ljus i mitt liv
med varje andetag.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Du gav mig allt!
Jag fick låna en ängel för en stund

Du lever kvar i mig.
Nu och för alltid kommer jag att minnas dig.
Din mjuka päls, dina vakna pigga ögon.
Ditt sätt att trösta mig när jag är ledsen,
hur du lade dig i mitt knä, slickade bort mina tårar.
Hur du lade din tass i mitt knä, medans ögonen sa att det ordanr sig.
Jag finns ju här!
Till och med när jag beslutade att ta bort dig, tröstade du.
Jag grät, och du tröstade.

Nu är du borta, och jag har nog aldrig sörjt som jag gör nu.
Men ingen finns här att trösta mig.
Ingen som kommer och slickar bort mina tårar.
Ingen som säger att allt blir bra.
Ingen som lägger sig i mitt knä och kramas.

Jag har mist så mycket mer än en hund i dag.
Jag har mist dig! Du mammas lilla hjära.

Älskar dig nu och förevigt.
Min enda tröst är att du nu får vara med Kiara igen.
Henne älskade du, även om det inte var som din kärlek till mig.
Och jag hoppas vi syns snart.
För jag lovar att jag kommer att hämta dig vid regnbågsbron.
Bara vänta på mig där.

Kram matte

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Malin-A
0

*tår i ögat*  så himla fin dikt.. Gråter nu springer hon och leker på stora gröna ängar…

Faxlin
0

Kom på att jag ville dela min sorg över min tös med er här inne. Hon har varit borta så länge nu. men jag saknar henne dagligen.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja likaväl som man ska dela glädje ska man dela sorg.. förstår att du saknar henne, verkade vara en väldigt speciell dam..

kerstinjoh
0

Jag tror också att hon springer på gröna ängar och är pigg och glad.

Kanske stod min älskade labbe, Bosse, och mötte henne. Han kom någon vecka före.

Denna underbara kille som bara var min. Min stora kärlek.

Men en vacker dag kommer han att möta mig och vi får gå över Regnbågsbron tillsammans.

Othello
0

Värkade vara en väldigt vaker & fin hund dom e ju ens bästa vän så e det bara… Ni ses förr eller senare igen det gäller bara att stå ut så länge tills dess vakar hon över dig…Försök ha det bra så länge nu..

kerstinjoh
0

Jag måste få berätta en underlig sak och rörande.

Min dotters Quila har aldrig träffat Bosse. Bosse som ligger begravd vid sitt o vårt älskade torp.

Första gången lilla Quila var där gick hon fram till Bosses grav och blev bara sittandes.

Nästa gång gick denna bolltokiga hund fram till graven och la en boll där. En boll som hon inte rörde mer.

Underligt?

Malin-A
0

nu såg jmag bilden… så himla vacker hon va…

Faxlin
0

Tack allihopa. Hon var speciell den damen.

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Visst är det underligt att vissa av våra husdjur får en alldeles särskild plats i hjärtat?

Lotta
0

Gråter Åhhh hua vad jag bölar…bannade Åsa den där kunde du lagt ut i morgon istället. Jag saknar henne jag också, det är liksom något som saknas nu när man kommer hem till er Gråter

Alex
0

Jättefin…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

Visst saknas hon. Konstigt, men jag saknar henne fprtfarande så det värker i hjärtat på mig.

Audiatur et altera pars

lena1
0

Jag ömmar såå med dig, dom har alltid en speciell liten vrå kvar i hjärtat då dom lämnar jordelivet, jag brukar tänka att i kväll tänds en ny stjärna på himlen hos de andra däruppe, just för att visa att dom har kommit fram nu och mår jättebra tillsammans med alla övriga vovvs…

Man glömmer dom aldrig, jag blev ju just nu i denna stund påmind om våran gammelman som fick lämna oss för inte alls länge sedan, men vet att han har det bra där han är, även om saknaden är stor.

Det var en jättefin hund, som har haft ett bra liv hos er…

mypet
0

Dagen kommer då vi får ta adjö av våra kära. Som tur är så lämnar dom så mycket efter sig som vi kan glädjas åt.

Tänk på alla stunder då det bara var ni två Alla djiur lämnar djupa fåror i våra hjärtan vissa djupare men det är alltid dom glada stunderna som vi minns bäst och det är väl tur det.

Jag vet att det tar tid och kraft .Har själv en som går vidare alldeles för tidigt på måndag.Men som tur är så har jag flera som kan hjälpa mig på sorgeresan.

DET GÖR INTE ONT ATT DÖ, DET GÖR ONT ATT SE NÅGON DÖ.

DET GÖR ONT ATT PLÅGAS OCH LIDA !!

DET HOPPAS JAG ALLA FÖRSTÅR.

Lider med dig !!

ha de bäst och krama om någon

lasse

gejsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, hon var verkligen vacker. Nästan lika vacker som min lilla Ida som dog för snart 2 år sedan. Den 16 april i år blir det 2 år. Jag tänker på henne varje dag med. Har hennes foto i min mobil som jag ser varje dag.

Ellinor_ludde
0

Gud va fin dikt :')
Grät faktiskt när jag läste den..

KerstinP
0

Usch, va jobbigt du har det i din sorg men jag säger som lasse se mer på det positiva, alla roliga stunder ni haft tillsammans. Detta med att skiljas är ju så jobbigt. Man glömmer lätt att deras livslängd är så kort. Det är en väldigt vacker dikt du har förärat henne. Tänker o lider med dig.

Kram KerstinP

#6 KerstinJ. Det var en kuslig historia den skulle passa även på övernaturligt.

[helenal]
0

Vilken fin dikt!Hon ska vara glad som just fick dig som matte(L)

Faxlin
0

Tack Helena. Fast det var inte hon som var glad att ha mig som matte, utan jag som var glad över att få ha henne som hund.

Lite kusligt att den här tråden kom upp i dag. Natten som var satt jag och grät över ett kort på henne och bara önskade henne tillbaka. Fast utan smärta.

Jahapp, och nu gråter jag igen. Jag kommer nog aldrig sluta gråta över henne känns det som. Eller jag gråter väl inte över henne men av saknaden av henne.

Kram på er, nu ska jag gå och snörvla en stund.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

Jo hon var nog en underbar hund!! Va hon och Sacko bra vänner? Hur går de med Busan?

Faxlin
0

Hon var helt underbar. Och Sacko och hon fungerade bra. ;-)

Busan, ja våran Busan. Det är ett kapitel för sig det. Har gjort en tråd om hennes små egenheter nu. Du kan läsa där får vi se vad du säger :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hahaha Busan är busig ;)

Miniblomm
0

jag vet exakt hur det shäns att förlora någon, min hund va vi tvungna att avliva för att han mådde inge bra av sin older han kunde knappt äta :'( Jag grät i flera dagar för att jag sakna honnom och jag kan fortfarande gråta på kvällarna

//miniblomm