Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3961 ggr
Swadika
0

Ni med heltidsjobb

Ja som rubriken visar så undrar jag lite om heltidsjobb :)

Hur gör ni som har heltidsjobb med era hundar under dagana? Är det hem på lunchen, har ni dagmatte/husse eller tar ni med er hundarna? :) Eller är det något helt annat?

Anledningen till att jag undrar är att jag förhoppningsvis kommer få heltidsjobb direkt efter gymnasiet och jag vill väldigt gärna skaffa hund då, men vill ju inte göra det om jag inte har något allternativ

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Ketang
0

Nu jobbar jag bara tre dagar i veckan, men när jag jobbade heltid så hade jag lite olika lösningar. Hunddagis, dagmatte eller någon som kom hit och tog ut hundarna. Dagmatte är det som jag tyckt fungerat bäst. Men det är svårast att hitta någon som kan ha hundarna varje dag man jobbar under några längre perioder. Just nu har vi hundarna i hundgård. Vi byggde en jätte stor och fin hundgård med hundhus förra året, men jag letar efter någon som kan ha hundarna eller en av hundarna hos sig vissa dagar i alla fall. Jag kör lastbil och kan ha en hund med mig. Men jag vill inte att den andra ska vara ensam i hundgården så fram tills jag hittar någon så får båda vara där.

Ett annat alternativ är ju om man är två och den ena jobbar lite obekväma tider och är hemma på dagarna.

vallhund
1

Sist jag planerade valp hade jag 7 veckors semester/komp sparade för ändamålet, dessutom försöker jag alltid ha 2 veckor i reserv för "vård av sjuk hund". Jag arbetar heltid natt o har nattmatte till hundarna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[madelaine]
0

Just nu har vi långsemester så det enda vår tjej måste vara själv är om vi går och handlar eller liknande. Innan var vi 3 st som hjälptes åt, vi jobbade olika tider + att vi gjorde en deal med chefen så att vi fick längre lunch.
Till hösten, när vi planerar att börja jobba igen, försöker vi hitta dagmatte (har ni tips så får ni gärna skicka mig ett meddelande, Sthlm, söderort). Hittar vi inte lämplig dagmatte har vi en backup-plan med hunddagis som vi kontaktat redan för ett par månader sen.

RedMonsters
1

Hunden följer med till jobbet och skolan.

Medarbetare på brukshundraser.

[Tess86]
0

Vi jobbar heltid men båda jobbar skift så vi går om varandra. Skade får vara själv max två dagar i veckan men oftast inte alls. Om det skulle visa sig att våra scheman ändras så att Skade blir ensam mer än så eller om hon inte skulle klara av den tid som hon är själv nu så får det bli hunddagis eller dagmatte de dagar som det behövs. Ibland skulle vi kunna ha släktingar som har henne också men hittills har det inte behövts.

thilda-
0

jag jobbar lite mer än heltid (Timanställd och jobbar röven av mig)…

och min sambo jobbar 15timmar ca som mest ibland (kör lastbil, sverige - norge..)

Akillez är ensam hemma och jag går hem under rasten om inte gubben är hemma :)

iita
0

Hade förut dagmatte till min hund, men funkade inte riktigt, så löste sig med att han är med min syster på hennes jobb och får hänga med bästa flat kompisen hela dagen, han älskar att vara där så bättre kunde er inte bli.

LostMySelf
0

Jag har en valp på 7 månader och jag har börjat få lite krav på mig av arbetsförmedlingen (gått arbetslös i 1½ månad) så jag ska börja en skola där man går 9-16 varje dag. Tror ni man får ta med hunden dit?

Jag har alltid varit så himla nojjig att lämna bort djur till andra (nära vänner), aldrig känt mig trygg med det.

[Driva]
0

#8 fråga de, de lär veta. men rent generellt brukar man inte få ta med sig djur till skolor (annat än djurinriktade program) för att skolan ska kunna vara öppen för alla, även allergiker.

eskilpeskil
0

#3 vart bor ni och hur är eran hund? :) (jag är dagmatte.)

Karmatarerskanise
0

Vi  har alltid haft någon hemma, och i undantagsfall har släkten ställt upp och passat. Hade det inte gått hade jag ordnat dagmatte. Skulle aldrig kunna lämna min hund hemma ensam en hel arbetsdag, även om jag kom hem en snabbis på lunchen.

Sedan kan man inte lämna en valp ensam hemma om dagarna.

Lööv
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man måste börja med lång ledighet då man skaffar valp. det är som att skaffa barn.  Och  ska man ha dagmatte så sök en redan då du skaffar valp sätt upp lappar eller kolla blocket de har alltid hundvakter. Men bästa sättet är ju att ha en släkting granne eller  sommarledig ungdom som kan ställa upp.

Hundar mår ej bra mentalt av att var ensamm mer än 4 timmar per dag. Så kan man fixa dogmatte halva dagen om man jobbar heltid så är det bäst. Man förstör pshyket på en hund som sitter ensam i en lägenhet 9-10 timmar.

Gör  man inte det med barn gör man inte det med hund. Har haft 4 golden på raken och 50 valpar      Blossas matte

Labolina_73
0

#1 men menar du att du har hundarna där hela dagar då utan tillsyn?

i hundgården menar jag då..

//Linda

[madelaine]
0

#10: Har skickat meddelande till dig :)

Swadika
0

Tack så mycket för alla svar :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Noa-Nisse
1

jag jobbar inte heltid, utan 80%. Jag, mamma, pappa, en kompis, eller en granne till mig brukar kunna ta ut Klenod på dagen. Jag lämnar henne vid 07:00. sen kommer då någon och tittar till henne och ger henne en promenad vid 11:30, sen kommer jag hem kl 15:00. Men jag jobbar inte mån-fre, utan vissa veckor jobbar jag bara 2 dagar och vissa veckor jobbar jag 5 dagar.

Både jag och Klenod trivs med det. Jag känner att jag inte vill lämna bort henne till någon för jag vill att hon ska vara helt utvilad tills jag kommer hem så att vi kan hitta på en massa skoj :) Hon blir ganska lätt trött så då vill ju jag vara den som tröttar ut henne :)

Lycka till!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Swadika
0

Tack :) Vi har haft världen tur med den hunden vi har nu, han sover igenom varenda timme han är ensam (det är inte många timmar) men ibland när man kommer hem lite tidigare får man verkligen gå och väcka honom för att han ska komma med ut och kissa ^^ Men tror inte jag kommer ha sådan tur med min egen hund ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns