Blodpuddig och lök ??? :S
Hej!
Alla skriver om att blodpuddig är bra för hundarna och det har jag också alltid trott tills jag häromdagen snubblade över ett inlägg där det stod att blodpuddig innehåller lök/lökpulver.
Hur pass farligt är det egentligen?
Jag kollade runt på affären idag bland blodpuddigs förpackningarna och samtliga innehåller lök eller kryddor av lök..
Himla synd, min vovve älskar blodpudding men nu vet jag inte längre hur man ska göra?!
Det är så pass liten mängd.
Finns blodpudding utan lök, det har jag ätit i alla fall.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vissa märken innehåller åxå en hel del socker. Kolla innehållsförteckningen är mitt tips :)
#1 Men vissa säger att det inte ska vara någon lök alls, att det är dåligt oavsett mängd :S
Minns du sort/märke?
När jag kollade idag (2-4 sorter) så innehöll alla lök eller lökpulver
#2 Okej, ska kolla lite extra efter det också..
#3 Nej tyvärr minns jag inte det, haft det så sällan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 okej… synd :) Men får leta vidare..
Läste att det fanns lök i korv också! Jag som alltid har det som godis…
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Att det finns lök i korv vet jag sedan länge, men lök i blodpudding hade jag ingen aning om. Dock finns det varken lök/kryddor av lök i blodpuddingen jag köper åt hundarna. Däremot så finns det socker i det, inte så bra men de får blodpudding sällan nu för tiden.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Det finns mycket man kan göra bra och nyttigt hundgodis av.
Det allra mest uppskattade här hemma (och det gäller även kräsen-katten) är torkade hjärtan av gris, lamm eller kyckling. Finns inget bättre enligt dom och så lätt att göra.
Jag föredrar också att göra eget godis, torkad kycklingfilé är poppis här!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se