Tillskott och tävling i Lund!
Hej allesammans!
Har inte varit jätteaktiv här inne på sista tiden så nu tänkte jag att jag slår två flugor i en smäll. 
Vi har en hund på prov här hemma. Har haft honom i snart en månad nu + två helger tidigare då vi varit hundvakt till honom.
Vi blev tillfrågade av ett par träningsvänner att ta över deras hanhund.
Efter mycket funderande kom jag och sambon överens om att ta Prince på prov (då ägarna erbjöd oss det). Vi kan ju säga att vi inte hade planerat att skaffa en till hund nu. Men vi valde iaf att testa på för att se hur det går. Hittils går det väldigt bra, båda hundarna har gjort framsteg på olika sätt.
Prince är en amstaff importerad från usa, född i december 2008. Han är alltså lite mer än 3 år nu. Han är väldigt nyfiken av sig, men har redan blivit lättare att få kontakt med honom ute. Han är väldigt stabil, nyfiken som jag skrivit tidigare, snäll mot alla, inget big fan av andra hanhundar men funkar oftast med dem "under kontrollerade former". Han är hur mysig och kelig som helst, kommer gärna och lägger sig nära och vill pussas. Väldigt pigg och allert på vad som ska hända, men lite "trögtänkt". Hihi.
Han är även väldigt glad av sig och man märker på honom att han är bra mkt mer förarvek än vad Chilli är.
Tränad i weight pull i ca ett och ett halvt års tid.
Hundarna kommer bättre och bättre överens. Tror att Chilli tycker att det är skoj att ha en hundkompis här hemma, att busa med och att mysa med. I början va hon lite avis, men det har blivit grymt mkt bättre nu. :) Det verkar verkligen som de trivs ihop. :)
I många situationer är Chilli som annars kan vara osäker osv mkt mer lugn och trygg.
I helgen ska vi ner till Lund och Weightpull-tävlingen som är där 7-8 april. Ska bli grymt kul att se hur allt går till, se massa fina hundar osv osv. Är sjukt glad att vi faktiskt bestämde oss för att åka, var nämnligen lite osäkra först.
Sambon ska tävla med Prince. Det blir ju såklart hans första tävling, men även Prince första tävling då han inte tävlats innan. På sista träningen var han verkligen hur grym som helst.
Han har gjort väldigt stora framsteg sen vi tog över honom, tex mkt lättare att få kontakt med/söker även kontakt betydligt mkt mer, lyssnar bättre och har bättrat på lydnaden en hel del. Det var främst dessa faktorer som gjorde att vi till sist bestämde oss för att vi ska åka. Det är ju väldigt bra att "träna" tävling också. Ge hunden så bra förutsättningar som möjligt, och verkligen se till att hunden lyckas.
Är några fler från Norrköpingsgruppen som ska åka så det blir skoj. Sen är det hela 45 hundar anmälda till tävlingen. :)
Prince klass -30 är den största klassen, 12 hundar anmälda.
Någon som ska dit? :)
Chilli får stanna hemma hos min far och ha lite äventyr där istället, blir så tråkigt för henne o typ bara sitta i bilen annars. till nästa tävling ska hon dock få följa med, då blir det nog en funpull för oss. :)
Vi har inte bestämt oss helt för att ta honom än, men det lutar väl åt det hållet. ;) Vi ska nog ha honom en månad till innan vi bestämmer oss helt.
Här kommer en bild på finingarna. :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Prince drar. :)
Tack till den som orkade läsa hela, blev rätt långt 
Delar även med mig av denna. Jag dör lite varje gång jag ser den. HHAHAHA 
Säger Grattis till hund nr 2 :) Jätte fin verkligen. Ser ut att vara en muskelpacket o ser ut att gilla att dra enligt bilden iaf :D Jag säger lycka till o Grattis igen
På bild #2 ser det ut som om han bara himlar med ögonen åt Chilli
MVH
Sofie
Så härliga bilder, och vad kul med tillskottet (som ser urtjusig ut på bild #1)
Men oj vad jag älskar honom❤ Älskar er blogg, och läser den varje dag ! 😉 Lycka till på tävlingen med finis !
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#4 Taack Forest! :D Hehe, ja han är verkligen biff. :) En väldigt snygg sådan enligt mig. ;)
Tack så mycket, vi får hoppas på det bästa!
#5 Haha, ja faktiskt 
#6 Tack! Javisst är han fin. (:
#7 Roligt att du gillar bloggen! Kalaskul att ha läsare, så det inte bara är jag som kollar den, haha.
Tack så mycket!
:)
MVH
Sofie
Hans nya sele är gryyymt snyggt!!! :D
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Fin och maffig kille :)
#11 JA 
#12 Visst är han! :)
Snart bär det av till Lund. Ska straxt packa in i bilen och möta upp de andra! :D
#13 lycka till
#13 lycka till
Lycka till nu! Hoppas att det går bra!
Men om jag skulle säga ngt utifrån bloggen(hans utveckling) kommer det att gå JÄTTEBRA!!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Tack :-) vi får se hur det går :-)
Om Ngn är sugen får ni gärna plocka upp två personer från lödde (a)
Nu finns bilder mm från lördagen upplagt på bloggen. Kolla gärna och släng in en kommentar! :D
19 hur gick det för er? Otroligt härliga bilder kul att du bjuder oss på detta 
#20 Roligt att det uppskattas :)
Det gick bra, Prince var jätteduktig.
Prisse gjorde totalt fem drag på lördagen, 766 kg blev det som mest. Vilket ger ett pund 4 pound på 30,51.
Det var 4 andra hundar som drog samma, dessa fyra hundar vägde också 25,1 kg. Då alla dessa drog ut sig på nästa drag som var 785 kg avgjordes placeringen på vilken tid hunden drog på. Det var endast sekunder som avgjorde och Prince hamnade på 5:e plats på lördagen.
På söndagen drog han som mest 704 kg. Drog ut sig på 785 kg. Total placering (då lördag o söndag räknas ihop) blev 9:e.
Vi är nöjda o glada. Prince gjorde ett jättebra jobb. :)
Finns mera bilder på bloggen nu. Från söndagen! :)
www.chilliwp.wordpress.se
21 Väldigt bra debut
Ska kolla på bilderna o bloggen igen mycket fin blogg du har 
#22 Ja :) Gör det! :D
Tack så jättemkt :)
Det kommer att vara en tävling i norrköping 9-10 juni.
Jag tänkte om du vill kolla. :) För du bor väl i östergötland? :)
23 stämmer fint :) Jag ske se om jag är ledig hade vart roligt o se detta, ser att även fler små hundar är med så visst kan det vara roligt o se hur detta går till med denna sport irl :) Tycker hundarna ser ut att ha det roligt roligt med :) Men klart jag ska skriva upp detta du får gärna skicka PM till mig när det närmar sig datumet.
Håller även lite koll på din blogg oxå 
Okej. :) Ja, det är en del småhundar också. De klasserna är ju inte jättestora, men ändå. :) Sjukt att tex kineserna kan dra så mkt :)
Ja det allra flesta tycker det är kul, såg dock något undantag på tävlingen, vad jag tyckte iaf..
Ska försöka komma ihåg det! Får lägga upp en tråd här med! 
Härligt! 
Jag har undrat var du tog vägen :) Kul att se dig!
Hehe, ja jag har inte varit en så aktiv skribent på sista tiden. 
Mkt att stå i ^^
Va roligt! Har glömt denna tråd helt!
Sjukt snygga bilder du fick till!
Älskar dín blogg, så fin!! :D
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#28 Tack, blev väldigt nöjd med vissa av bilderna :)
Roligt att läsa! 
Varför såg jag inte denna tråden tidigare?
Då hade jag varit å kollat på tävlingen, jag är ju en lundabo!
Både Prince och Chilli är jätte söta!
// Nadja
#30 Oj, måste missat ditt inlägg.
Synd, men det kommer nog fler tillfällen. :) De har haft tävling i Lund de senaste 2-3 åren. :)
Dags för SOMMARKAMPEN - Wikings on the rail!
Du kan läsa mer i denna tråd.
Putt :)