Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1378 ggr
[schäfernronja]
7

Vad har ni gjort idag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har super tråkigt så undrar vad ni har hittat på för kul idag?

Själv har vi tagit långpromenad, gick drygt en mil på 1,5 tim och under den promenaden gjorde jag lite sökövningar och sprang och lekte en del. Vi har suttit utanför hela dagen, jag har pluggat lite och Ronja har legat och spanat in barnen som lekt och fåglar!

En liten gulligull bild med maskros på huvudet också Flört

Michaela-N
0

Hugo har inte fått göra någonting, jag har ärligt talat i te hunnit med heller eftersom jag förbereder inför min konfirmation på söndag.

jgs09001
0

Vaknade vid 8 och då fick hundarna mat och sen fick de leka en stund på tomten innan de fick gå in i hundgården. Sen åkte jag in till stan för en laboration på skolan. Var hemma runt tre och då fick de komma ut en och en på tomten för litet träningspass. Sen fick de vila inne tills lite senare på kvällen då vi först gick ner och badade i sjön innan vi gav oss ut på en powerwalk. Nu har vi slappat alla tre i soffan men nu ska de ut på kvällskiss på tomten och sen ska vi sova :)

joheck
0

På förmidan gjorde vi inte så mycket. Jag åkte iväg till universitetet ett par timmar så hunden fick vara ensam hemma och ha tråkigt… På kvällen sen så blev det socialträff på Hundhuset. Där lekte Kingpin en massa med en liten yorkie valp, jättekul hade dom! Jag lyckades titta fel på när bussen hem gick, så vi fick gå in på stan istället (1,8km). När vi kom hem var jag tvungen att duscha av Pins mage då han fullkomligt stankSkrikandes.

Loveradio
0

Så söt hon är Glad

Idag har vi inte gjort så mycket. Blev en sväng i skogen och tränat lite tricks med klickern.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Anibaz
1

Vi har miljö/passivitetstränat på stan där det var fullrulle med musik och massor med folk som strosade runt i vårvädret, sen tränade vi i parken och efter det fick dom leka av sig i en rastgård innan vi åkte hem.

[Forest]
0

Vad vi har gjort i dag höglöpande pipig liten Donna o jag har vart ute på några promenader med andra promenadkompisar. Då det har vart väldigt varmt idag så har jag inte tränat alls hon fick hundisglass för att svalka sig med när vi var ute o grillade. Dags o dra fram våran ac vi har inne Flört

[Forest]
0

Glömde säga vilken fin bild du bjuder oss på :) Älskar maskrosen fast dom är ogräs så är de så fina Flört

[schäfernronja]
0

Tack så mycket! Skrattande

Cassii
1

Sötnos! Kyss

Idag har jag pluggat hela dagen, hundarna har fått ligga och göra ingenting, tyvärr är det även så denna vecka kommer se ut, utom på söndag - då blir det en härlig sheltieträff! Alltid kul att träffa likasinnande. Sen måste jag bara dela med av en rolig nyhet som blev bekräftad idag - en liten sheltie valp flyttar hit om 10 dagar. Så glad, min andra egna hund Glad

Loveradio
3

#9 Åh vad roligt :) men skaffade inte ni en Chihuahua ganska nyligen?

Noa-Nisse
7

TS, vilken härlig dag =) och så fin bild på en jättefin hund Kyss

Idag har jag städat lite här hemma, myst med klenis framför en halvdålig film och gått en långrunda nu på kvällen. sen satte vi oss i gräset i kvällsolen och njöt jag och Klenod :) härligt och varmt idag.

njutaren nummer ett på bilden ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

SyntHare
2

#0 Lika söt som alltid! Hon är verkligen fin din Ronja.
#11 Åh vilken underbar bild!

Härhemma har vi haft en riktigt slö dag, både jag och hundarna blir sega av värmen. Men det blev ett kortare träningspass med Hugo framåt kvällen i alla fall. Annars ser det ut såhär mest hela dagarna när det är varmt…

[schäfernronja]
0

Tack tack! Skrattande

#11 Vad vacker hon är!

#12 Haha vilken sköning ;)

Ronja blir också riktigt seg av värmen (jag med), på dagen kan vi inte göra någonting eftersom hon total vägrar. Men senare på kvällen hänger hon mer än gärna med på promenader!

[Forest]
0

9 grattis vad roligt o höra får du ösa på med lite bilder sen oxå :)

Fridaaaa
0

Idag har vi bara varit ute ochg busat en stund. Lillan orkar ingenting i värmen, inte jag heller.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

amela87
2

Vi ska vi till havet och sola lite..igen Tungan ute
Var där igår och grillade, bilden är ifrån igår.

[schäfernronja]
0

#16 Hihi, hon är ju för söt.

Idag har vi tagit en kortis till kiosken, tror faktiskt att Ronja hatar mig just nu. Det är sjukt varmt ute. Jag hade planerat värsta promenaden idag med blodspår och allt vad det var men det kan jag glömma tills vidare. Hehe! Skrattande

amela87
0

#17 Tack Glad

Noa-Nisse
2

Klenod älskar ju att sola! Hon ligger helst mitt i solen mitt på dagen och flämtar fast det finns skuggig plats :P

konstiga hund!

En bild från i fjol i augusti mitt i den gassande solen och Klenod bara la sig rätt ner på en cykelbana för att sola litte ^^

Hon går gäran promenader mitt på dagen så vi ska ut och gå en långrunda nu sen ska jag köra med lilla Timmie till veterinären! han kliar och har sig :/

lilian-62
0

Min fyrbenta vän ligger i skuggan och tar det lungt just nu. Det är väl ungefär vad man orkar i hettan. Hoppas på skön försommarkväll och en härlig skogspromenad. =)

joheck
0

#19 Åhh, Klenod är så charmig! Verkar vara en väldigt unik och härlig hundFlört.

Maja2
4

Morgonpromenad upp till slalombacken för lite rejs, sen har jag jobbat på mitt nya jobb, eller jag arbetstränar en månad, nu den här veckan en timme per dag :)  Jag jobbar bara tvärs över vägen från där jag bor, så det tar bara 25 sekunder att gå dit :)

Efter jobbet blev det en 45 minuters promenad med hundarna … nu ligger de och gnager …   Idag har vi haft varmt, ca 19 grader. Känns konstigt att det är varmt, men ändå snö kvar.

LinaK
0

Idag har jag äntligen piggnat till efter 9 dagars sjuklighet. Så idag har jag klippt ner min havanais inför sommaren. Och han blev som en ny hund :) sprallig och glad, tror han tyckte det var skönt att bli av med den tjocka pälsen. Det tog typ 3 timmar att klippa, bada och föna honom :P Om en stund ska jag och Rebecka (SyntHare här på ifokus) ta en promenad i skogen med hundarna innan vi har kursavslutning på allmänlydnadskursen vi gått på. Ha en trevlig dag allihopa!

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

indra-bus
0

I dag har vi varit till sjön o Indra har aporterat pinnar i vattnet. Jag är en riktig badkruka men de var nära att jag oxå slängde mig i, så varmt är de här..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Noa-Nisse
0

#21, Tack!! Ja det är hon verkligen :)

joheck
0

#25 Om du inte märkt de så är jag lite förälskad i KlenodKyss.

Idag har det först vart "nosa fram frukosten bland stenarna". Det uppskattar han mycket och jag kan samtidigt sitta och njuta i solen utan att behöva ta ut mig alldeles för mycket. Med andra ord en av våra favorit sysselsättningarFlört. Nu har vi nyss vart ute på en cykelrunda i det fina vädret. Härligt tyckte vi båda två, aningen varmt bara. Resten av dagen/kvällen kommer vi nog ta det lugnt framför tvn.

Cassii
0

#10 Det är min mammas hund. Alltså inte min. Lexie är min, som jag har fullt ansvar för, detta blir också bara min hund. Vi går knappt promenader ihop, ska även börja bo lite hos pappa med bara mina tjejer och så där.

#14 ja det är verkligen jätte roligt! Hon kommer att kallas för Twix och är en sheltie (verkligen min ras) bilder kan du sålänge se på min blogg som finns i signaturen Glad

Beckibus
1

Cassii måste bara fråga, varför ska inte Lex gå i avel? :) Blir det inte lite tajt om tid att ha en hund som du ju snart ska börja tävla med och en valp? :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

thilda-
0

vi tog oss en lite längre prominad imorse innan värmeböljan satte igång på allvar :)  och sen har akillez inte velat gå ut pga värmen.. ( I skuggan har vi haft 30grader ) och nu under kvälls kvisten så har vi tränat lite lätt rallylydnad inne men sen la han sig igen

Cassii
3

#28 Privata själv, skriver ej ut sådant.

kodex
1

Idag har vi varit ute hela dan. Tidig eftermiddag låg jag och vovven ute på gräsmattan tillsammans med marsvinen som fick lite grönbete. Sen gick vi in till stan, Tilla tog sig ett dopp och sedan lade vi oss i tivoliparken o chillade i solen. Sen cyklade vi hem igen lagom till kvällsmaten :)

[Forest]
0

22, Åh vilken härlig bild på alla 4a Glad vad fint den nya (glömnt bort vad hon heter) i kopplet o alla går fint som man gör när man är fler än 1 hund :)

Loveradio
0

Idag tänkte vi träna lite på brukshundsklubben för första gången men märkligt nog så var det jättemycket folk just idag så det blev inget med det. Får ta det nån annan dag. Så istället letade vi upp en liten strand där vi släppte Valle så han fick springa av sig och kuta omkring och sträcka på benen och plaska i vattnet :)

Zvintos
2

Idag har mina slöat större delen av dagen, då de tycker det är för varmt att göra annat.

Maja2
0

#32 Sally heter hon :) :) :) och hon är helt fantastisk, både i koppel och i övrigt :)

[schäfernronja]
0

Puttar upp tråden lite.

Idag blir en vilodag för Ronja… Kanske blir någon km promenad lite senare idag + lite klickerträning. Men det har hon inget emot, så lugn så :)

Fridaaaa
0

Varit ute på liten promenad. Vädret har varit så himla ostabilt. Men varit ute i trädgården mycket, så mycket bus och lek :P Så nu ligger hon utslagen på sin bädd hehe :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ronon-m]
1

Idag tog vi en promenad på morgonen och efter det blev det lydnadsträning och skallövningar för Indra, och under och efter det blev det en massa bus och spring. Nu ligger Ozzi och snarkar, medan Indra ligger lungt och massakerar en leksak.. Det blir en lugn dag resten av dagen eftersom det blir skyddsträning imorgon igen och då vill jag att Indra är utvilad inför det, så jag har mest städat och nu ska jag titta på film :) Ozzi kräver nästan ingenting, han är lite utav en soffpotatis som blir nöjd av att få leka lite och göra sina behov, så han är ingen som klättrar på vägarna av att några dagar inte göra någonting! :)

kodex
3

Tävlat lydnadkl 2 med 1.a pris och vinst :)

thildatessie
1

åh vad jobbigt det är att läsa trådar som den här! Längtar såå tills jag har möjlighet att skaffa egen vovve!Har ju min Stitch men han bor hos mamma och pappa. Får nöja mig med katterna och dem andra djuren nu ;) Har bestämt att jag inte ska skaffa hund förrän  jag och sambon har råd att köpa ett eget hus längre ut på landet. Det är minst ett år dit. (inte så farligt) Området där vi bor nu passar inte för hund enligt mig :)

Kalli
0

#39: Grattis!

Jag har cyklade en sväng upp till Biltema för att köpa jordgubbar (inte på Biltema då utan i ett stånd utanför) och ena hunden fick hänga med. Han är förvånadsvärt duktig att cykla med om man tänker på hur flamsig han kan vara så det är faktiskt rätt roligt att ha med honom.

Sen tog vi bussen till ett skogsområde med en rastgård där hundarna fick umgås med två vackra whippet damer och en ståtlig Basenji hane. Efter det tog vi en promenad i skogen, badade lite i dammen innan vi tog bussen hemåt och gick sista biten hem genom parken uppe på berget med lite mer bad och balansövningar. Var väl ingen jätte lång promenad så men vart ute 2½ timme i det fina vädret i alla fall. Glad

Loveradio
0

Kom nyss hem från en spontan joggingtur i skogen. Trött vovve fångad på bild Flört

RagnarDivis
0

Jag har just haft det lite strässigt med vovven /mer info om strässig dag med vovven på BULL DEGGuld i mun

joheck
0

Har haft lite av en helvets dag tyvärr. Fick åka in akut med kaninen till vetten. Va livrädd att dom skulle säga att det bara va att avliva, men som tur är verkar det som att allt kommer att ordna sig. Har blivit av med mycket pengar idag däremot, men det va det värt för att min älskling ska må bättre. Ni kan läsa mer här om ni vill: http://jattekanin.ifokus.se/discussions/4fcb91aed3b4fd0f7c00163f-ingen-rolig-dag?discussions-1

Här är en bild på min allra bästa vän i världenKyss. Bli frisk snabbt nu Tyko!

Hela den här ordilen har ju gjort att hunden inte fått göra speciellt mycket idag. Och jag kommer antagligen inte orka hitta på något nu heller. Idag är det Tyko som gäller. Kingpin är ju bara glad att vi är hemma igen. Det var första gången han var helt ensam hemma, han brukar ju ha Tyko som sällskap.