Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1831 ggr
[Surina]
0

Fyfan för vissa grannar!!!

Gud känner att jag måste få skriva av mig!! Hemma hos min mamma har vi alltid haft elak grannar! Bara för någon vecka sen var en av grannar in på min mammas tomt för att klippa ner våran pilhäck! För de tyckte den var ivägen för deras sol!…

Dumt nog fattade inte de att mamma ska klippa ner den.. men under rätt säsong för att inte döda plantorna ! Nu har en del av häcken blivit förstörd!!

Det var exat samma grannar som klagade på våran hund också! Underbara Nappe som inte gjorde någon illa alls.. men de tyckte hans såg elak och aggressiv ut… Ursch! Vet inte hur många gånger vi blev anmälda för djurplågeri! Men varje gång någon inpektör kom så sa det att han kunde inte ha ett bättre liv än de han hade!

Så tillslut så kom kommunen på att de kan inte åka hit och dit hela tiden till oss pga grannarna…. när det redan såg hur han levde och det var inge djurplågeri i det hela…(3 gånger per år fick det göra besök) Tillslut så skrev de upp oss som inget åtgärnade nödvändigt!

Gud blir så less på dessa grannar!

joheck
0

Vissa människor alltså…Obestämd

Loveradio
0

Vissa människor har verkligen inget liv….

Har själv en granne som är totalt dum i huvudet, ursäkta med hon är verkligen det. Hon har själv haft hund men klagar ändå på oss andra som har hund i huset. Hon brukar sätta upp lappar och klaga på allt möjligt. Nu sitter det en lapp om att hundar ska hållas kopplade i trapphuset och på bostadsområdet. Jag har då ALLTID min hund kopplad så den lappen kan omöjligt vara riktad mot mig, utan är nog riktad mot paret som bor under som har två hundar (som dom har pli på). Fattar verkligen inte hur hon orkar klaga. Är inte hundra på att det är hon som satt upp lappen men jag antar att det är hon.

Det är därför jag SÅ gärna vill flytta till hus.. är så trött på att bo i lägenhet med grannar som älskar att klaga.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Surina]
0

Ja ibland undra man ju vad det gör om dagarna! Jag har bestämt mig för att ska jag bo i hus en dag ska jag bo typ på landet med närmsta granne typ 100 meter bort..

Loveradio
0

#3 Verkligen! Ja det vore otroligt skönt! Så fort jag har jobb och råd så tänker jag flytta. Har bara bott i min lägenhet 1 år men är verkligen otroligt less på att bo med jobbiga grannar.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

TjockaBerta
0

Förut hade jag en granne som klippte ner häcken när jag åkte på semester. Som tur var hade vi ingen hund då. Det vet man inte hur det hade gått.

Deras barn spelade fotboll på vår tomt och när jag sa till dem att gå till fotbollsplanen blev mamman flyförbenad och skällde ut mig.

Skönt att slippa dem.

>>>Malum domesticum<<<

[Surina]
0

Allså att det finns såna männinskor :S…. Vad tänker det med!?

Jag vet en gång… visslingen detta var ingen granne men en nära vän till familjen.. H*n hade nyckel till vårat hus.. skulle åka till oss och hälsa på osv.. h*n gick in och Nappe hälsde som vanligt men var lite osäker.

H*n fick för sig att gå ut med honom och han var lite osäker vad som hände osv… vi var nte hemma och han är ju vakt hund så en främling för honom kom bara in gånende var skumt ! Så han gick inte alls fint i kopplet eller nått utan försökte ta sig därifrån osv… när vi kom hem sen så h*n att vi skulle göra oss av med hunden då han var helt utan kontroll… men han var inte med oss? ..Min mamma blev lite sur för hon tyckte att h*n kunde frågat först innan h*n bestämde sig för att gå ut med våran hund bara sådär!